Bez zmian – Brabus C 63 AMG B63 S (2013)
Minęło już pięć lat od debiutu wersji B63 S przygotowanej przez Brabua na bazie Mercedesa C 63 AMG. W tym roku przyszła pora na niewielki lifting tego samochodu. Czy zmodernizowane auto wygląda lepiej? Czy ma mocniejszy silnik?
08.04.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:23
Na zdjęciach widoczny jest C 63 AMG B63 S przygotowany dla klienta z Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale europejski sedan wygląda identycznie. W porównaniu z poprzednikiem nowy B63 S różni się nie tylko elementami przygotowanymi przez samego Mercedesa (na przykład światłami), ale również kilkoma detalami wprowadzonymi przez Brabusa.
Nowy zderzak Mercedesa umożliwił niemieckiemu tunerowi zamontowanie nakładek w miejscu wlotów powietrza, które są zaopatrzone w światła do jazdy dziennej. Pod zderzakiem przymocowano niewielki splitter. Te elementy zrobione są z włókien węglowych.
Pozostałe czarne części, takie jak osłona chłodnicy, ramki okienne, listwa na pokrywie bagażnika czy imitacja dyfuzora z tyłu, wykonane są już z tworzywa sztucznego i pomalowane. Reszta nadwozia jest całkowicie seryjna.
Jeśli chodzi o czerń, to w tych barwach są też 19-calowe felgi Monoblock R o szerokości 8,5” na kołach kierowanych i 9,5” na osi napędowej. Dostępne są również obręcze 18- i 20-calowe, nie tylko w tym wzorze, ale także o inaczej ukształtowanych piastach. Przednie opony to gumy o wymiarach 235/35 R 19, a tylne – 265/30 R 19.
Samochód ma regulowane sportowe zawieszenie, ale hamulce są seryjne, bo takie w zupełności wystarczają. Przednie wentylowane dyski mają średnicę 380 mm, a tylne są o 20 mm mniejsze.
Na razie nic nie zmieniło się w kwestii jednostki napędowej – tzn. Mercedes pozostaje przy dobrze znanym silniku M 156, a Brabus nie ulepszył go w stosunku do dotychczasowej odmiany B63 S.
M 156 to 8-cylindrowy kocioł o objętości skokowej 6,2 l, który w zależności od wersji w seryjnym samochodzie osiąga moc od 457 do 507 KM przy 6800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy przyjmuje w nim wartości z przedziału 600-610 Nm.
Zmiana filtrów powietrza, map silnika i montaż układu wydechowego ze sportowymi tłumikami windują moc do 530 KM przy 7000 obr./min, a moment obrotowy do 650 Nm przy 5200 obr./min. Nie są to wartości znacznie wyższe od dostępnych w normalnym motorze – szczególnie jeśli zestawić je z odmianą C 63 AMG Edition 507.
Nowy Brabus, podobnie jak stary, potrzebuje 4,10 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 300 lub 315 km/h – wszystko zależy od indeksu prędkości założonych opon.
Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:
Konkurencja
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, M 156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 530 KM przy 7000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 85,37 KM/l (seryjny – 73,62 – 81,67 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 5200 obr./min
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
- Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock R
- Koła tylne: 9,5 x 19” Monoblock R
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 265/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,79 – 3,41 kg/KM)
- Długość: 4726 mm
- Szerokość: 1795 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
- Prędkość maksymalna: 315 km/h