Bez zmian – Brabus C 63 AMG B63 S (2013)

Minęło już pięć lat od debiutu wersji B63 S przygotowanej przez Brabua na bazie Mercedesa C 63 AMG. W tym roku przyszła pora na niewielki lifting tego samochodu. Czy zmodernizowane auto wygląda lepiej? Czy ma mocniejszy silnik?

Obraz
Olgierd Lachowski

Na zdjęciach widoczny jest C 63 AMG B63 S przygotowany dla klienta z Zjednoczonych Emiratów Arabskich, ale europejski sedan wygląda identycznie. W porównaniu z poprzednikiem nowy B63 S różni się nie tylko elementami przygotowanymi przez samego Mercedesa (na przykład światłami), ale również kilkoma detalami wprowadzonymi przez Brabusa.

Obraz

Nowy zderzak Mercedesa umożliwił niemieckiemu tunerowi zamontowanie nakładek w miejscu wlotów powietrza, które są zaopatrzone w światła do jazdy dziennej. Pod zderzakiem przymocowano niewielki splitter. Te elementy zrobione są z włókien węglowych.

Pozostałe czarne części, takie jak osłona chłodnicy, ramki okienne, listwa na pokrywie bagażnika czy imitacja dyfuzora z tyłu, wykonane są już z tworzywa sztucznego i pomalowane. Reszta nadwozia jest całkowicie seryjna.

Obraz

Jeśli chodzi o czerń, to w tych barwach są też 19-calowe felgi Monoblock R o szerokości 8,5” na kołach kierowanych i 9,5” na osi napędowej. Dostępne są również obręcze 18- i 20-calowe, nie tylko w tym wzorze, ale także o inaczej ukształtowanych piastach. Przednie opony to gumy o wymiarach 235/35 R 19, a tylne – 265/30 R 19.

Samochód ma regulowane sportowe zawieszenie, ale hamulce są seryjne, bo takie w zupełności wystarczają. Przednie wentylowane dyski mają średnicę 380 mm, a tylne są o 20 mm mniejsze.

Obraz

Na razie nic nie zmieniło się w kwestii jednostki napędowej – tzn. Mercedes pozostaje przy dobrze znanym silniku M 156, a Brabus nie ulepszył go w stosunku do dotychczasowej odmiany B63 S.

M 156 to 8-cylindrowy kocioł o objętości skokowej 6,2 l, który w zależności od wersji w seryjnym samochodzie osiąga moc od 457 do 507 KM przy 6800 obr./min, a maksymalny moment obrotowy przyjmuje w nim wartości z przedziału 600-610 Nm.

Obraz

Zmiana filtrów powietrza, map silnika i montaż układu wydechowego ze sportowymi tłumikami windują moc do 530 KM przy 7000 obr./min, a moment obrotowy do 650 Nm przy 5200 obr./min. Nie są to wartości znacznie wyższe od dostępnych w normalnym motorze – szczególnie jeśli zestawić je z odmianą C 63 AMG Edition 507.

Obraz

Nowy Brabus, podobnie jak stary, potrzebuje 4,10 s na rozpędzenie się do 100 km/h i osiąga prędkość maksymalną 300 lub 315 km/h – wszystko zależy od indeksu prędkości założonych opon.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 530 KM przy 7000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 85,37 KM/l (seryjny – 73,62 – 81,67 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 650 Nm przy 5200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19” Monoblock R
  • Koła tylne: 9,5 x 19” Monoblock R
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,26 kg/KM (seryjny – 3,79 – 3,41 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,10 s
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"