Wersja podstawowa – Carlsson C 180 BlueEFFICIENCY Coupé CB 18 S (2012)
Specjalnie dla rynku niemieckiego Carlsson stworzył pakiet CB 18 S, dzięki któremu właściciele najsłabszej wersji Mercedesa C Coupé – 180 BlueEFFICIENCY – mogą poczuć się jakby mieli odmianę C 250 Sport Coupé. Pytanie, czy to się opłaca?
13.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:52
Specjalnie dla rynku niemieckiego Carlsson stworzył pakiet CB 18 S, dzięki któremu właściciele najsłabszej wersji Mercedesa C Coupé – 180 BlueEFFICIENCY – mogą poczuć się jakby mieli odmianę C 250 Sport Coupé. Pytanie, czy to się opłaca?
C 180 to podstawowa wersja wśród silników benzynowych i jednocześnie najsłabsza odmiana ze wszystkich dostępnych w Mercedesie C Coupé. Pod dość dużą pokrywą siedzi malutki, jak na mercedesowskie standardy, 4-cylindrowy rzędowy silniczek o objętości skokowej 1,6 l.
M 274, bo właśnie tak nazywa się ta jednostka napędowa, to brak bliźniak motoru M 270. Wkrótce zastąpi on jednostki M 266 i M 271. M 274 na razie oferowany jest w jednej konfiguracji. Ma on bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Pod maską Mercedesa silnik rozwija moc 156 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 250 Nm przy 1250-4000 obr./min. W opisywanym samochodzie M 274 jest sprzęgnięty ze skrzynią manualną, ale może być również połączony z automatem.
Tuner z Merzig przygotował zestaw CB 18 S, w którego skład, oprócz elektronicznego sterownika, wchodzi także międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego. Po zamontowaniu tego pakietu moc silnika zwiększyła się do 201 KM, a maksymalny moment obrotowy do 340 Nm. Po takim tuningu prędkość maksymalna auta wzrosła z 225 do 233 km/h, a czas przyspieszania od 0 do 100 km/h spadł, i to zauważalnie, z 8,50 s do 7,10 s.
Coupé ma także obniżone o 30 mm zawieszenie (za sprawą krótszych sprężyn) i zostało nieco zmienione wizualnie. Wśród zmian optycznych są cztery końcówki układu wydechowego wraz z kompozytową imitacją tylnego dyfuzora, przedni spojler z chromowanymi siatkami oraz 19-calowe koła z felgami 1/10 Brilliant Edition i oponami Vredestein.
Za te wszystkie modyfikacje trzeba zapłacić 9353,40 euro, no i do tego mieć Mercedesa C 180 Coupé, który w Niemczech kosztuje co najmniej 33 647,25 euro. Razem daje to 43 000,65 euro. Przerobione przez Carlssona auto ma osiągi na poziomie seryjnego C 250 Coupé, który jest tańszy od dzisiejszego bohatera o 1469,65 euro. Opłaca się? Moim zdaniem tak. Kupując C 250 Coupé dostajemy samochód jakich wiele, natomiast nabywając słabszą wersję i przerabiając ją u Carlssona otrzymujemy wóz wyróżniający się z tłumu. A co Wy sądzicie?
Dowiedz się więcej o Mercedesie Klasy C:
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: R4, M 274
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1595 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 201 KM przy 5000 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 126,02 KM/l (seryjny – 97,81 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1600-4200 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe
- Koła przednie: 8,5 x 19” 1/10 Brilliant Edition
- Koła tylne: 8,5 x 19” 1/10 Brilliant Edition
- Opony przednie: 235/35 R 19 Vredestein
- Opony tylne: 235/35 R 19 Vredestein
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1490 kg
- Stosunek masy do mocy: 7,41 kg/KM (seryjny – 9,55 kg/KM)
- Długość: 4590 mm
- Szerokość: 1770 mm
- Wysokość: 1376 mm (- 30 mm)
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,10 s
- Prędkość maksymalna: 233 km/h
Źródło: Carlsson