Wersja podstawowa – Carlsson C 180 BlueEFFICIENCY Coupé CB 18 S (2012)

Specjalnie dla rynku niemieckiego Carlsson stworzył pakiet CB 18 S, dzięki któremu właściciele najsłabszej wersji Mercedesa C Coupé – 180 BlueEFFICIENCY – mogą poczuć się jakby mieli odmianę C 250 Sport Coupé. Pytanie, czy to się opłaca?

Obraz
Olgierd Lachowski

Specjalnie dla rynku niemieckiego Carlsson stworzył pakiet CB 18 S, dzięki któremu właściciele najsłabszej wersji Mercedesa C Coupé – 180 BlueEFFICIENCY – mogą poczuć się jakby mieli odmianę C 250 Sport Coupé. Pytanie, czy to się opłaca?

C 180 to podstawowa wersja wśród silników benzynowych i jednocześnie najsłabsza odmiana ze wszystkich dostępnych w Mercedesie C Coupé. Pod dość dużą pokrywą siedzi malutki, jak na mercedesowskie standardy, 4-cylindrowy rzędowy silniczek o objętości skokowej 1,6 l.

M 274, bo właśnie tak nazywa się ta jednostka napędowa, to brak bliźniak motoru M 270. Wkrótce zastąpi on jednostki M 266 i M 271. M 274 na razie oferowany jest w jednej konfiguracji. Ma on bezpośredni wtrysk paliwa i turbosprężarkę. Pod maską Mercedesa silnik rozwija moc 156 KM przy 5000 obr./min i moment obrotowy 250 Nm przy 1250-4000 obr./min. W opisywanym samochodzie M 274 jest sprzęgnięty ze skrzynią manualną, ale może być również połączony z automatem.

Tuner z Merzig przygotował zestaw CB 18 S, w którego skład, oprócz elektronicznego sterownika, wchodzi także międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego. Po zamontowaniu tego pakietu moc silnika zwiększyła się do 201 KM, a maksymalny moment obrotowy do 340 Nm. Po takim tuningu prędkość maksymalna auta wzrosła z 225 do 233 km/h, a czas przyspieszania od 0 do 100 km/h spadł, i to zauważalnie, z 8,50 s do 7,10 s.

Obraz

Coupé ma także obniżone o 30 mm zawieszenie (za sprawą krótszych sprężyn) i zostało nieco zmienione wizualnie. Wśród zmian optycznych są cztery końcówki układu wydechowego wraz z kompozytową imitacją tylnego dyfuzora, przedni spojler z chromowanymi siatkami oraz 19-calowe koła z felgami 1/10 Brilliant Edition i oponami Vredestein.

Za te wszystkie modyfikacje trzeba zapłacić 9353,40 euro, no i do tego mieć Mercedesa C 180 Coupé, który w Niemczech kosztuje co najmniej 33 647,25 euro. Razem daje to 43 000,65 euro. Przerobione przez Carlssona auto ma osiągi na poziomie seryjnego C 250 Coupé, który jest tańszy od dzisiejszego bohatera o 1469,65 euro. Opłaca się? Moim zdaniem tak. Kupując C 250 Coupé dostajemy samochód jakich wiele, natomiast nabywając słabszą wersję i przerabiając ją u Carlssona otrzymujemy wóz wyróżniający się z tłumu. A co Wy sądzicie?

Dowiedz się więcej o Mercedesie Klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: R4, M 274
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1595 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 201 KM przy 5000 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 126,02 KM/l (seryjny – 97,81 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 340 Nm przy 1600-4200 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe
  • Koła przednie: 8,5 x 19” 1/10 Brilliant Edition
  • Koła tylne: 8,5 x 19” 1/10 Brilliant Edition
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Vredestein
  • Opony tylne: 235/35 R 19 Vredestein

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1490 kg
  • Stosunek masy do mocy: 7,41 kg/KM (seryjny – 9,55 kg/KM)
  • Długość: 4590 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1376 mm (- 30 mm)
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 7,10 s
  • Prędkość maksymalna: 233 km/h
  • Obraz
  • Obraz
[1/2] Źródło zdjęć: |

Źródło: Carlsson

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"