Druga wersja – Väth C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack V63 Supercharged (2012)

Niemiecki Väth wypuścił drugą wersję swojego superauta – C 63 AMG Coupé Black Series. Tym razem samochód też ma ponad 750 KM i jest wyposażony w pakiet torowy.

Väth C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack V63 Supercharged fot.1
Väth C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack V63 Supercharged fot.1
Olgierd Lachowski

17.12.2012 | aktual.: 07.10.2022 21:05

Tak jak pisałem w artykule o wozie firmy TiKT, Mercedes wersję Black Series modelu klasy C produkuje w odmianie skromniejszej optycznie i bardziej rozbudowanej. W tej drugiej auto jest zaopatrzone w tylne skrzydło i niewielkie skrzydełka na przednim zderzakospojlerze. Wszystkie te części mają dociskać sportowe coupé do asfaltu.

Obraz

Väth nie eksperymentuje z właściwościami aerodynamicznymi swoich samochodów. Jeśli są jakiekolwiek modyfikacje, to ograniczają się one do zamontowania spojlera pod przednim zderzakiem. W przypadku tego wozu nie było robione zupełnie nic. Z kolei jedynymi przeróbkami wpływającymi na wygląd Mercedesa są pozbawiona logo producenta kompozytowa osłona chłodnicy oraz 20-calowe felgi. Obręcze mają szerokość 9 cali z przodu i 11 cali z tyłu. Za odpowiedni kontakt samochodu z jezdnią odpowiadają opony 265/30 z przodu i 305/25 z tyłu.

Obraz

We wnętrzu tuner trochę dla bajeru rozszerzył zakres prędkościomierza do aż 400 km/h. Drugą poprawką jest obszyta na nowo skórą kierownica.

Dla warsztatu z Hösbach najważniejszy jest tuning mechaniczny. W tej maszynie obejmuje on zawieszenie, hamulce i silnik.

Podwozie C 63 AMG pracuje bardzo dobrze w wersji seryjnej, ale dla tych, którzy chcą wycisnąć z jednostki napędowej siódme poty, lepszym rozwiązaniem jest gwintowany zestaw KW z regulacją charakterystyki pracy. Nowe zawieszenie można opuszczać w zakresie od 20 do aż 65 mm. W rakiecie Vätha hamowaniem przednich kół zajmują się 405-milimetrowe ceramiczne tarcze hamulcowe. Z tyłu specjaliści od Mercedesów postanowili zostawić fabryczne hamulce.

Obraz

Na koniec wisienka na torcie, której (po tuningu) pełen wachlarz możliwości można wykorzystać dopiero po wprowadzeniu wcześniej wymienionych zmian (zawieszenie i hamulce). Chodzi rzecz jasna o jednostkę napędową M 156. Ten wolnossący wielki silnik o ośmiu garach w układzie widlastym dysponował pierwotnie mocą 517 KM przy 6800 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosił 620 Nm i był dostępny przy 5200 obr./min.

6,2-litrowiec niekoniecznie lubi doładowanie w postaci turbosprężarek, ale kompresor to zupełnie inna sprawa. Oprócz sprężarki mechanicznej pod maską pojawiła się też międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego oraz bardziej sportowy „wydech”. Osprzęt ten ma wpływ na wydajność kompresora i całego silnika.

Obraz

Prawie 240-konny wzrost mocy jest naprawdę imponujący – obecnie pod prawą nogą kierowca ma aż 756 KM mocy. Równie wielkie wrażenie robi 800-niutonometrowy maksymalny moment obrotowy. Usprawnienia mechaników nie pozostały bez wpływu na osiągi samochodu. Choć do napędu używana jest nadal ta sama 7-biegowa automatyczna skrzynia biegów AMG SpeedShift MCT (MCT oznacza tu suche sprzęgła), to poprawiły się i prędkość maksymalna, i przyspieszenie do 100 km/h.

Väth „robi” setkę w zaledwie 3,60 s, czyli o mniej więcej pół sekundy szybciej od maszyny wprost z fabryki. Przyspieszanie kończy się przy aż 350 km/h. Co więcej, nie wiadomo czy prędkość nie jest elektronicznie ograniczona, a to by oznaczało, że biały bolid z Czarnej Serii potrafi pojechać jeszcze szybciej.

Obraz

Czy coś może się nie podobać w tym aucie? Może. Cena tuningu. Już przeróbka samego silnika to wydatek prawie 50 000 euro, a jeśli doliczy się koszt pozostałych poprawek, który pewnie wynosi około 30 000 euro, to suma robi się całkiem spora. Z drugiej strony, co to 80 000 euro dla kogoś kto kupił sobie Mercedesa Black Series.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 756 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 121,78 KM/l (seryjny – 83,28 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 265/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1710 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,26 kg/KM (seryjny – 3,31 kg/KM)
  • Długość: 4764 mm
  • Szerokość: 1997 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/10]

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)