Biały szkwał? – Romeo Ferraris C 63 AMG WhiteStorm (2011)

Biały szkwał? – Romeo Ferraris C 63 AMG WhiteStorm (2011)

Biały szkwał? – Romeo Ferraris C 63 AMG WhiteStorm (2011)
Olgierd Lachowski
28.06.2011 12:30, aktualizacja: 07.10.2022 17:57

Biały szkwał to gwałtowna, pojawiająca się znikąd burza na morzu, podczas której nawet najbardziej doświadczeni marynarze mają pełno w spodniach. Czy przeróbki Romeo Ferraris sprawią, że kierowca Mercedesa C 63 AMG też będzie miał ciarki na plecach wciskając gaz do dechy?

Obraz

Na łamach Autokultu przedstawiliśmy blisko 20 różnych propozycji tunerów dotyczących Mercedesa C 63 AMG. To bardzo popularne wśród firm tuningowych auto już po raz drugi trafiło do włoskiego zakładu Romeo Ferraris. Po raz drugi jest to wersja sprzed liftingu.

Na zewnątrz samochód wyróżnia się białym matowym lakierem, z którym świetnie kontrastują czarne detale. Do tych elementów zaliczają się eleganckie, nadające lekkości Mercedesowi fabryczne 5-ramienne felgi, czarna osłona chłodnicy wraz z gwiazdą w tym samym kolorze oraz czarny dach i listwa tej samej barwy.

Obraz

Jeśli jednak przyjrzeć się bliżej listwie i dachowi, to zauważymy, że w rzeczywistości mają one fakturę włókna węglowego. Spojler na pewno jest wykonany z tego kompozytu, natomiast co do dachu, to jest on albo oklejony okleiną, albo również zrobiony z „carbonu”. Jeżeli Włosi zdecydowali się na to drugie rozwiązanie, to tym większe brawa dla nich, bo taka modyfikacja wymaga wiele pracy.

Wprawne oko obserwatora zauważy z pewnością nieco odmienny niż w wozie fabrycznym przedni zderzakospojler.

Obraz

W kabinie naszą uwagę zwróci czerwona skóra, którą pokryto fotele, wieniec koła kierownicy, boczki drzwi i elementy na tunelu środkowym. Ogólnie połączenie bieli, czerni i czerwieni sprawia trochę wrażenie jakby auto szykowane było na wystawę, ale może się podobać.

Mercedes-Benz C 63 AMG napędzany jest dobrze znanym motorem V8 o oznaczeniu M156 mającym objętość skokową 6,2 l. Bezsprężarkowa jednostka napędowa seryjnie liczy sobie 457 KM mocy i 600 Nm momentu obrotowego, ale przez inżynierów Romeo Ferraris została podciągnięta do 536 KM i 681 Nm. Niestety nie wiemy nic więcej na temat modyfikacji (jeżeli takie były), ani osiągów niemieckiego sedana.

Obraz

C 63 zmodyfikowane przez włoską firmę na pewno nie jest najszybszym z przerobionych Mercedesów C klasy, ale być może ten egzemplarz ma to coś, co sprawia, że należy mu się nazwa WhiteStorm.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 536 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,34 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 681 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1820 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,40 kg/KM (seryjny – 3,98 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mmblock position=\inside7729/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)