Coupé zamiast vana – KTW C 63 AMG Coupé (2013)

Dwa poprzednie auta pokazane przez KTW były samochodami użytkowymi. Dziś coś zupełnie innego – coupé o bardzo dobrych osiągach. Tuner przygotował czarnego Mercedesa C 63 AMG Coupé z 525-konnym silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski

W przypadku 3-litrowego turbodiesla zamontowanego w Mercedesie Viano przedsiębiorstwo KTW bez wątpienia zastosowało pakiet wzmacniający Brabusa. Tym razem KTW do niczego się nie przyznaje, ale odnoszę wrażenie, że przy przeróbkach silnika czarnego coupé firma skorzystała z pakietu V63S opracowanego przez Vätha. Przynajmniej to właśnie sugeruje moc jednostki napędowej.

Obraz

Niemcy nie podają jak uzyskano dodatkowe konie mechaniczne. W sumie teraz jest ich 525. To o 68 KM więcej niż było w seryjnym motorze. Normalnie M 156, czyli widlasty wolnossący 8-cylindrowiec o objętości skokowej aż 6,2 l osiąga moc 457 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 600 Nm. Mercedes oferuje też fabrycznie wzmocnione odmiany do 487 i 507 KM.

Razem z podniesieniem mocy KTW usunęło ogranicznik prędkości, który nie pozwalał wcześniej przekroczyć 250 km/h. W tej chwili bez większych przeszkód samochód powinien osiągać równe 300 km/h.

Obraz

Poza gwiazdą i chromowaną listwą na pokrywie bagażnika coupé ze Stuttgartu jest teraz idealnie czarne. Eksperci KTW wymienili osłonę chłodnicy – właśnie na czarną, i zainstalowali czarne 20-cakowe felgi. Z tyłu obręcze mają 10,0” szerokości i są o 8,5” szersze niż z przodu. Przednie opony mają rozmiar 235/30 i są o 40 mm węższe oraz maja o 5% wyższy profil od tylnych gum.

Obraz

Wszystkie przeprowadzane przez ekipę z Hildesheim modyfikacje kosztują niewiele, bo 6599 euro.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 525 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,57 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20”
  • Koła tylne: 10,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/35 R 20
  • Opony tylne: 275/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,30 kg/KM (seryjny – 3,91 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1390 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/10] Źródło zdjęć: |

Źródło: KTW

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"