Biała strzała – Väth C 63 AMG Coupé V63RS (2011)

Biała strzała – Väth C 63 AMG Coupé V63RS (2011)

Biała strzała – Väth C 63 AMG Coupé V63RS (2011)
Olgierd Lachowski
29.10.2011 14:00, aktualizacja: 07.10.2022 18:31

Niedawno Mercedes-Benz wypuścił odmianę Black Series modelu C 63 AMG Coupé, a teraz Väth przedstawił jeszcze mocniejszą i szybszą wersję z silnikiem o mocy 580 KM. Jak szybki jest nowy wóz firmy tuningowej z Hösbach?

Niedawno Mercedes-Benz wypuścił odmianę Black Series modelu C 63 AMG Coupé, a teraz Väth przedstawił jeszcze mocniejszą i szybszą wersję z silnikiem o mocy 580 KM. Jak szybki jest nowy wóz firmy tuningowej z Hösbach?

Silnik montowany w modelach oznaczonych C63 AMG jest wszystkim z pewnością dobrze znany. Motor ma 8 cylindrów w układzie widlastym, które mają łączną objętość skokową 6,2 l. Jednostka napędowa obchodzi się bez doładowania wytwarzając 457 KM mocy maksymalnej przy 6800 obr./min (z pakietem Performance – 487 KM) i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min.

Dzięki niej ważące 1730 kg coupé przyspiesza do 100 km/h w 4,50 s i osiąga ograniczone elektronicznie 250 km/h.

Obraz

Inżynierowie firmy Väth postanowili właśnie usunąć elektroniczny kaganiec. Do tego dodali sportowy układ wydechowy z „katalizatorami” i tłumikami o małych oporach wewnętrznych, sportowe filtry powietrza, nowe kolektory wydechowe oraz dokonali zmian w oprogramowaniu silnika.

Aby zabezpieczyć silnik i skrzynię biegów przed przegrzaniem, tuner zainstalował wydajniejsze chłodnice tych dwóch maszyn.

Te modyfikacje dały skok mocy maksymalnej do imponujących 580 KM, a momentu obrotowego do 680 Nm. Po zdjęciu ogranicznika prędkości maksymalnej auto rozpędza się do 315 km/h. Czasów przyspieszeń niestety nie znamy.

Obraz

Na dynamiczną jazdę pozytywny wpływ ma nowy mechanizm różnicowy z częściową blokadą.

Lepsze prowadzenie samochodu gwarantuje nowe zawieszenie. Układ ten składa się z regulowanych amortyzatorów oraz krótszych sprężyn. Wóz można obniżyć nawet o 65 mm. Swój wkład w stabilność Mercedesa mknącego po torze mają też tuleje dystansowe kół o szerokości 10 lub 20 mm z przodu oraz 15 lub 20 mm z tyłu.

Niemiecki wóz porusza się na nowych kołach z felgami 9,0 x 20” (przód) i 10,5 x 20” (tył). Można też wybrać inny wzór kół, które wtedy będą o 0,5” węższe.

Obraz

Auto nie tylko szybciej jeździ, ale też lepiej hamuje dzięki usprawnionym hamulcom przednim. Tarcze hamulcowe mają średnicę 378 mm i są zatrzymywane zaciskami o 6 tłoczkach każdy.

Wyglądający bardzo dobrze już w odmianie seryjnej Mercedes zdobią teraz detale w włókna węglowego. Składają się na nie: listwa pod przednim zderzakiem, osłona chłodnicy, atrapa tylnego dyfuzora i listwa na pokrywie bagażnika.

W kabinie też nie brakuje kompozytowych dodatków. Są to klamki wewnętrzne w drzwiach, obudowa popielniczki, detale na kole kierownicy (dostępne jest też drewno), regulatory siedzeń i gałka dźwigni zmiany biegów. Prędkościomierz jest wyskalowany do 330 km/h.

Obraz

Väth jako pierwsza firma zajęła się C 63 AMG Coupé, a to oznacza, że wkrótce nastąpi wysyp ofert innych tunerów, bo przecież nikt nie chce pozostawać z tyłu.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,43 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 378 mm, 6-tłcozkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 10,5 x 20”

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,98 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 315 km/hblock position=\inside7068/block

Źródło: Vaeth

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)