O poziom wyżej – Wimmer C 63 Stufe 3 (2010)

Czytając dział tuningu na autokult.pl, mogliście dwa razy natrafić na Wimmera C 63. Gdy za pierwszym razem opisywałem ten samochód we wrześniu, miał on 548 KM mocy. Za drugim razem, podczas relacji z Supertestu 0-300-0 km/h, moc silnika wzrosła do 565 KM. Teraz wóz ma 15 KM więcej i - co najważniejsze - można go wreszcie kupić.

O poziom wyżej – Wimmer C 63 Stufe 3 (2010)
Olgierd Lachowski

17.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:49

Wimmer C 63 Stufe 3 fot.4
Wimmer C 63 Stufe 3 fot.4

Seryjnego AMG Mercedesa C 63 napędza motor V8 6,2 l o mocy 457 KM. Prezentowany samochód bazuje jednak na wersji C 63 Performance Package Plus, w której silnik fabrycznie jest podkręcony do 487 KM przy 6800 obr./min. M156 (kod jednostki napędowej) generuje maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. Wał korbowy może bezpiecznie kręcić się do prędkości 7200 obr./min.

Wiesmann GT MF5 - Supertest

Wyższą moc Wimmer otrzymał po zmianie programu sterującego silnikiem i filtrów powietrza (teraz są filtry K&N). Te modyfikacje są identyczne dla starszych i najnowszej wersji C 63 przygotowanej przez tunera. W przeciwieństwie do egzemplarza Dunlop-Performance (teraz zrezygnowano z tej nazwy) ekipa z Solingen zdecydowała się na wymianę całego układu wylotowego na sportowy, a nie - tak jak to miało miejsce wcześniej - samych kolektorów wydechowych.

Wimmer C 63 Stufe 3 fot.7
Wimmer C 63 Stufe 3 fot.7

Wygląda na to, że to właśnie „wydech” jest odpowiedzialny za 15-konny zastrzyk mocy w stosunku do wersji Dunlop-Performance. Teraz kierowca wciskając pedał gazu, może uwalniać do 580 KM. Moment obrotowy wzrósł do 690 Nm.

Wimmer nadal stawia na sportowe zawieszenie KW i opony Dunlop Sport Maxx GT. Gumy mają rozmiar 235/35 R 19 z przodu i 265/30 R 19 z tyłu.

Prędkość maksymalna tego sedana klasy średniej została elektronicznie ograniczona do 305 km/h z obawy o trwałość opon. Czasy przyspieszeń nie są znane, ale można przypuszczać, że są one minimalnie lepsze niż w odmianie ze słabszym silnikiem (wartości dla wersji 565 KM: 0-100 km/h – 4,80 s, 0-200 km/h – 13,50 s – pomiar SportAuto).

Wimmer C 63 Stufe 3 fot.11
Wimmer C 63 Stufe 3 fot.11

Wersję Stufe 3 (tak nazwano poziom tych przeróbek) tuner wycenia na 9900 euro, czyli stosunkowo niewiele. Jeśli wierzyć zapowiedziom Wimmera o wystawieniu w Essen 600-konnego C 63, to należy się spodziewać, że pojawi się jeszcze poziom Stufe 4.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 580 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,43 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,0 x 19\ Dunlop
  • Koła tylne: 9,0 x 19\ Dunlop
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,98 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4725 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: Ograniczona do 305 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)