O poziom wyżej – Wimmer C 63 Stufe 3 (2010)
Czytając dział tuningu na autokult.pl, mogliście dwa razy natrafić na Wimmera C 63. Gdy za pierwszym razem opisywałem ten samochód we wrześniu, miał on 548 KM mocy. Za drugim razem, podczas relacji z Supertestu 0-300-0 km/h, moc silnika wzrosła do 565 KM. Teraz wóz ma 15 KM więcej i - co najważniejsze - można go wreszcie kupić.
17.11.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:49
Seryjnego AMG Mercedesa C 63 napędza motor V8 6,2 l o mocy 457 KM. Prezentowany samochód bazuje jednak na wersji C 63 Performance Package Plus, w której silnik fabrycznie jest podkręcony do 487 KM przy 6800 obr./min. M156 (kod jednostki napędowej) generuje maksymalny moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. Wał korbowy może bezpiecznie kręcić się do prędkości 7200 obr./min.
Wiesmann GT MF5 - Supertest
Wyższą moc Wimmer otrzymał po zmianie programu sterującego silnikiem i filtrów powietrza (teraz są filtry K&N). Te modyfikacje są identyczne dla starszych i najnowszej wersji C 63 przygotowanej przez tunera. W przeciwieństwie do egzemplarza Dunlop-Performance (teraz zrezygnowano z tej nazwy) ekipa z Solingen zdecydowała się na wymianę całego układu wylotowego na sportowy, a nie - tak jak to miało miejsce wcześniej - samych kolektorów wydechowych.
Wygląda na to, że to właśnie „wydech” jest odpowiedzialny za 15-konny zastrzyk mocy w stosunku do wersji Dunlop-Performance. Teraz kierowca wciskając pedał gazu, może uwalniać do 580 KM. Moment obrotowy wzrósł do 690 Nm.
Wimmer nadal stawia na sportowe zawieszenie KW i opony Dunlop Sport Maxx GT. Gumy mają rozmiar 235/35 R 19 z przodu i 265/30 R 19 z tyłu.
Prędkość maksymalna tego sedana klasy średniej została elektronicznie ograniczona do 305 km/h z obawy o trwałość opon. Czasy przyspieszeń nie są znane, ale można przypuszczać, że są one minimalnie lepsze niż w odmianie ze słabszym silnikiem (wartości dla wersji 565 KM: 0-100 km/h – 4,80 s, 0-200 km/h – 13,50 s – pomiar SportAuto).
Wersję Stufe 3 (tak nazwano poziom tych przeróbek) tuner wycenia na 9900 euro, czyli stosunkowo niewiele. Jeśli wierzyć zapowiedziom Wimmera o wystawieniu w Essen 600-konnego C 63, to należy się spodziewać, że pojawi się jeszcze poziom Stufe 4.
Konkurencja
- []AVUS C 63[]Brabus C 63 B 63 S[]Cagraphic C 63 T Stufe 3[]Carlsson C 63 CK 63 S[]Domanig C 63 RS[]Edo Competition C 63[]Lorinser C 63 LV8[]MEC C 63 Performance Package Plus[]MKB C 63 Stufe 2[]Renntech C 63 C74 Konzept[]Romeo Ferraris C 63[]Schatz C 63 580S[]Väth C 63 T V63RS[]Wimmer C 63 Dunlop-Performance
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, M156
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 580 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 93,43 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 690 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8,0 x 19\ Dunlop
- Koła tylne: 9,0 x 19\ Dunlop
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 265/30 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,98 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
- Długość: 4725 mm
- Szerokość: 1795 mm
- Rozstaw osi: 2765 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: Ograniczona do 305 km/h
Źródło: worldcarfans