Znowu biały – Domanig C 63 AMG Coupé Performance Package (2011)

Domanig jako firma nie gości zbyt często na łamach Autokultu, za to Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé owszem. Dziś będzie jednocześnie o jednej i drugim. 525 KM mocy - zapowiada się bardzo ciekawie, ale kolor… znowu biały.

Znowu biały – Domanig C 63 AMG Coupé Performance Package (2011)
Olgierd Lachowski

03.11.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:32

Domanig jako firma nie gości zbyt często na łamach Autokultu, za to Mercedes-Benz C 63 AMG Coupé owszem. Dziś będzie jednocześnie o jednej i drugim. 525 KM mocy - zapowiada się bardzo ciekawie, ale kolor… znowu biały.

Przy okazji tekstu o C 63 AMG przerobionym przez Vätha pisałem, że wkrótce pojawi się z pewnością więcej takich podkręconych Mercedesów. Pierwszy konkurent wozu przygotowanego przez inżynierów z Hösbach już jest. I też jest biały.

Fabryczne auto ma 8-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 6,2 l. Ponieważ Mercedes zaopatrzył jednostkę napędową w pakiet Performance, to wytwarza ona nie 457 KM, ale 487 KM przy 6800 obr./min. Również większą wartość ma maksymalny moment obrotowy wynoszący 600 Nm.

Obraz

Samochód podkręcony przez Domaniga jest mocniejszy o 38 KM, a więc ma 525 KM, ale nie wiadomo, w jaki sposób uzyskano zwyżkę mocy. Czyżby chodziło o nowy sterownik silnika i inny układ wydechowy?

Wiemy natomiast, że stuningowany Mercedes rozpędza się do co najmniej 300 km/h. Pytanie brzmi, czy seryjny wóz nie osiąga takiej szybkości bez blokad.

Nadwozie wyróżnia się kompozytową listwą w przednim zderzaku oraz atrapą dyfuzora z tego samego materiału z tyłu. Dach też jest czarny, ale raczej taki był już w aucie opuszczającym fabrykę.

Obraz

Największą zmianą są koła, a właściwie felgi DOM03. Ich wygląd wzbudza kontrowersje – jednym się podoba, innym wręcz przeciwnie – ale nie można im zarzucić, że są nudne. Co nie jest zbyt częste, ich tarcze zostały pomalowane na kolor nadwozia.

Felgi mają średnicę 20” i z przodu są szerokie na 9,0”. Tylne obręcze są o 1,5” cala szersze od tych zakładanych na koła kierowane. Tuner wykorzystał opony Dunlop Sport Maxx GT w rozmiarze 235/30 R 20 (przód) i 275/25 R 20 (tył).

Niemieckie coupé zostało obniżone za sprawą komponentów zawieszenia firmy KW, które również mają pozytywny wpływ na prowadzenie auta (nie znamy szczegółów na temat tego, co dokładnie zmieniono).

Obraz

Powoli zbliżają się targi tuningowe w niemieckim Essen, na których prawdopodobnie będzie można zobaczyć tego Domaniga. Możliwe, że właśnie Mercedes-Benz C 63 AMG z nadwoziem coupé będzie w tym roku najczęściej przerabianym wozem w Essen.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 525 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 84,57 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 378 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 20” DOM03
  • Koła tylne: 10,5 x 20” DOM03
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 275/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,30 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: Ponad 300 km/hblock position=\inside7042/block

Źródło: autoblog

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)