Dotrzymane słowo – Wimmer C 63 AMG Eliminator (2011) [aktualizacja]

W zeszłym roku na salonie w Essen Wimmer po raz pierwszy pokazał podkręconą przez siebie klasę C w wersji 63 AMG. Przez kolejne miesiące auto przechodziło drobne zmiany. Teraz tuner znowu wystawi w Essen ten sam wóz - już nieco inny. Czy lepszy?

Obraz
Olgierd Lachowski

W zeszłym roku na salonie w Essen Wimmer po raz pierwszy pokazał podkręconą przez siebie klasę C w wersji 63 AMG. Przez kolejne miesiące auto przechodziło drobne zmiany. Teraz tuner znowu wystawi w Essen ten sam wóz - już nieco inny. Czy lepszy?

Wimmer zainteresował się Mercedesem-Benzem C 63 AMG wyposażonym w pakiet Performance Package Plus. W tej wersji 6,2-litrowy, 8-cylindrowy silnik ma podniesioną do 487 KM moc maksymalną (bez pakietu moc wynosi 457 KM). Maksymalny moment obrotowy to 600 Nm przy 5000 obr/min.

Obraz

Początkowo tuner podniósł moc jednostki M156 do 548 KM. Udało się to dzięki zmianie oprogramowania silnika oraz wymianie kolektorów wydechowych i filtrów powietrza na urządzenia K & N. Wzmocnione auto przyspieszało w 4,40 s do 100 km/h, w 12,60 s do 200 km/h, a jego prędkość maksymalna wynosiła 306-308 km/h.

Po kolejnych drobnych zmianach Mercedes zyskał następne 17 KM mocy. Moment obrotowy wynosił 685 Nm. Budowę pierwszej i drugiej wersji oficjalnie wspierała firma Dunlop toteż wóz dostał nazwę C 63 AMG Dunlop-Performance. Podczas pomiarów na włoskim torze Nardò okazało się, że w kwestii przyspieszeń nie jest tak rewelacyjnie, jak zapowiadał to Wimmer. Sprint do setki zajmował 4,80 s, a do 200 km/h – 13,50 s. Prędkość została zablokowana elektronicznie i ustawiona na 306 km/h.

Obraz

Trzecia ewolucja (w której zrezygnowano z nazwy Dunlop-Performance) otrzymała już kompletny sportowy układ wydechowy. W tym przypadku wzrost mocy wyniósł 15 KM do 580 KM. Po tym ulepszeniu ograniczono elektronicznie prędkość maksymalną do 305 km/h.

Najnowsza i prawdopodobnie ostatnia wersja ma zmienione wałki rozrządu, zmodyfikowane głowice cylindrowe i kolektory wydechowe, zmieniony na sportowy układ wydechowy, a także nowe filtry powietrza K & N. Ten Mercedes dysponuje mocą aż 601 KM i maksymalnym momentem obrotowym 720 Nm.

Obraz

Wimmer nadal wykorzystuje zawieszenie KW oraz 19-calowe felgi BBS, które są „obute” w opony Dunlop 235/35 z przodu i 265/35 z tyłu.

Tuning do tej wersji kosztuje 19 900 euro, czyli około 2 razy więcej niż do niższego poziomu. To drogo jak za jeden kilometr na godzinę więcej prędkości; auto ma prędkość ograniczoną do 306 km/h. Na szczęście na prośbę klienta elektroniczny „kaganiec” jest zdejmowany i wtedy Mercedes może popędzić z prędkością 329 km/h.

[aktualizacja 26 listopada]

Obraz

W tym roku Wimmer poprosił specjalistów z firmy Cam Shaft (znana m.in. z tuningu Cadillaca CTS-V) o pokrycie wozu folią w dwóch jaskrawych kolorach - zielonym i niebieskim. Fakt, że samochód wygląda trochę niepoważnie, ale jest to prawdopodobnie egzemplarz wystawowy.

Nowością wśród zmian mechanicznych jest natomiast układ hamulcowy MOV'IT z ceramicznymi tarczami hamulcowymi o średnicy 380 mm z przodu i 362 mm z tyłu. Przednie koła zatrzymywane są 6-tłoczkowymi zaciskami, a tylne 4-tłoczkowymi.

Obraz

Przy okazji auto zyskało nową nazwę - Eliminator.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 601 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,81 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 720 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19″ BBS
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Dunlop
  • Opony tylne: 265/30 R 19 Dunlop

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1755 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,92 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 329 km/h (ograniczona do 306 km/h)
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/23] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.