Tetris – Mcchip-DKR C 63 AMG Performance Package MC660 (2013)
Znacie rosyjską grę Tetris? Na pewno znacie.Pomalowany w różnokolorowe „plamy” biały Mercedes, przerobiony przez Mcchip-DKR, może nasuwać skojarzenia właśnie z Tetrisem. Z kolei mocny, 660-konny silnik kojarzy się z wielkimi prędkościami.
12.02.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:15
Jak widać, to auto jest sprzed liftingu. Po raz pierwszy zostało zarejestrowane równo dwa lata temu, a obecnie na liczniku ma 22 000 km. Można je nabyć za 85 000 euro. Co za to dostaje kupujący?
Tak naprawdę kojarzące się z Tetrisem "malowanie" tego Mercedesa to nie lakier, tylko oczywiście folia, którą przygotowała i nakleiła znana z produkcji takiego materiału firma CoverEFX. Trzeba przyznać, że samochód rzuca się w oczy i chyba nie każdy chciałby jeździć tak wyglądającym autem, ale ci, którzy się zdecydują, na pewno nie pożałują.
Niemiecki sedan otrzymał 20-calowe felgi KV1 o szerokości 9,0” na kołach kierowanych i 10,5” na osi napędowej. Wyglądające bardzo delikatnie koła stylistyką nawiązują do seryjnych obręczy montowanych w wersjach AMG. Rzecz jasna kolorystycznie felgi zostały dopasowane do reszty nadwozia. Za kontakt wozu z asfaltem odpowiadają opony Dunlop.
W informacji prasowej udostępnionej przez tunera nie ma wzmianki na temat wzmacniania hamulców, stąd można domyślać się, że napisy „Mcchip-DKR” na zaciskach to tylko bajer reklamowy. Na pewno za to zostało zmienione zawieszenie auta. Nowe przygotowała firma KW. Ma ono regulację charakterystyki pracy.
Najwięcej modyfikacji znajduje się pod maską Mercedesa. Dotyczą one jednak osprzętu silnika.
Do napędu C 63 AMG producent wybrał widlasty 8-cylindrowy 6,2-litrowy wolnossący silnik o symbolu M 156. Wersja rozwojowa tej jednostki pracuje w sportowym SLS-ie.
W zależności od wersji motor M 156 w Klasie C rozwija moc 457 lub 487 KM. W białym samochodzie silnik miał 487 KM mocy przy 6800 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 5000 obr./min, ponieważ był wyposażony w fabryczny pakiet Performance. Po tuningu agregat ma jednak znacznie więcej mocy.
Mcchip-DKR zamontowało sprężarkę mechaniczną do pomocy jednostce silnikowej. Wraz z nowymi kolektorami wydechowymi i wysokiej klasy sportowym układem wydechowym (wyposażonym w zawory regulacyjne) kompresor zwiększył moc silnika do aż 665 KM, a maksymalny moment obrotowy do 780 Nm.
Mechanicy firmy z Mechernich/Obergartzem przesunęli też wyżej granicę prędkości maksymalnej auta. Limiter nie pozwala rozpędzać się dopiero powyżej 320 km/h. Nie zmierzono natomiast czasów przyspieszeń do 100 i 200 km/h ani też prędkości bez ogranicznika.
Tuning mechaniczny Mercedesa C 63 AMG trwa około tygodnia i kosztuje 26 000 euro. Oczywiście pakiet pasuje też do samochodu po liftingu.
Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M 156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 660 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 106,31 KM/l (seryjny – 78,48 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 20”
- Koła tylne: 10,5 x 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,62 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
- Długość: 4591 mm
- Szerokość: 1770 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 320 km/h
Źródło: Mcchip-DKR