Ściśle limitowany – Kicherer C 63 AMG White Edition (2011)
Znany tuner Mercedesa, Kicherer, postanowił wyprodukować 10 sztuk specjalnej, białej wersji Mercedesa C 63 AMG. Co dokładnie oferuje tuner?
16.12.2011 | aktual.: 07.10.2022 18:44
Wszystkie egzemplarze specjalnego Mercedesa C 63 AMG mają wyglądać tak samo. Prezentowane auto powstało na bazie modelu sprzed faceliftingu, więc od razu pojawia się pytanie, czy nowe wersje też można będzie przerobić w ramach tego pakietu.
Wszystkie 10 sztuk ma być białych (jak przystało na nazwę White Edition) i z tymi samymi modyfikacjami.
Wśród zmian jest sportowy układ wydechowy z reaktorami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Razem ze zoptymalizowanym oprogramowaniem centralnej jednostki sterującej „wydech” podniósł moc maksymalną do 520 KM, a moment obrotowy do 620 Nm.
Wzrost tych parametrów jest spory, bo - jak pamiętamy - montowane pod maską Mercedesa V8 o objętości skokowej 6,2 l wytwarza 457 KM mocy przy 6800 obr./min i 600 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 5000 obr./min.
To nie koniec ulepszeń mechanicznych. Kicherer wstawił sportowe regulowane zawieszenie, skuteczniejsze hamulce i mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym. Niestety, tuner nie podał żadnych szczegółów dotyczących tych elementów.
W karoserii zmieniły się osłona chłodnicy i listewki w przednim zderzaku. Dodano również kompozytowe ozdobny na progach oraz imitację dyfuzora z tyłu, w który wkomponowano nowe końcówki rur wydechowych. Samochód porusza się na 20-calowych felgach.
Do zajęcia miejsca w kabinie zapraszają obszyte skórą nappa w kolorach czarnym i białym fotele oraz aluminiowe dodatki.
Cena tuningu nie została ujawniona.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V8, 90supo/sup, M156
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 520 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 83,76 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 680 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
- Typ napędu: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,33 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
- Długość: 4726 mm
- Szerokość: 1795 mm
- Rozstaw osi: 2765 mmblock position=\inside6758/block
Źródło: WCF