Subtelna zmiana – Vörsteiner C 63 AMG Coupé (2012)

Vörsteiner opracował ładny pakiet stylistyczny do sportowego i jednocześnie eleganckiego Mercedesa C Coupé z 6,2-litrowym ponad 450-konnym silnikiem.

Obraz
Olgierd Lachowski

Tuner ze Stanów Zjednoczonych przerabiał już wiele różnych aut i ma w tym spore doświadczenie, jednak modyfikowanie Mercedesów zawsze jest w pewnym sensie wyzwaniem. Z jednej strony wóz po ulepszeniach powinien wyglądać jeszcze bardziej sportowo, a z drugiej nie może prezentować się kiczowato. Vörsteinerowi wszystko wyszło jak należy.

Obraz

Mercedes został ozdobiony skromnym zestawem elementów. Z przodu przemalowano na czarno osłonę chłodnicy wraz z gwiazdą – logo marki, oraz dodano niewielką listwę pod zderzakiem zaopatrzoną w otwory wentylacyjne.

Po bokach przyklejono nakładki na progi. Elementy te mają imitację wlotów powietrza. Od listew większe wrażenie robią koła z 20-calowymi felgami VS-160. 10-ramienne obręcze sprawiają wrażenie jakby były lżejsze niż są w rzeczywistości, a do tego przywodzą na myśl koła samochodów wyścigowych startujących w Le Mans. Jeśli dla kogoś felgi 20-calowe są za duże, może wybrać dziewiętnastki.

Obraz

Z tyłu niemieckiego coupé zmian jest najmniej i najtrudniej je zauważyć. Mówiąc ściśle różnica jest jedna – tuner przemodelował tylny dyfuzor.

Poza tym Mercedes jest fabryczną maszyną z 6,2-litrową V-ósemką bez doładowania. Jednostka napędowa osiąga 457 KM mocy przy 6800 obr./min i moment obrotowy 600 Nm przy 5000 obr./min. Dzięki niej oraz 7-biegowej automatycznej skrzyni przekładniowej ważący 1730 kg samochód w 4,50 s przyspiesza do setki. Prędkość maksymalna jest elektronicznie blokowana przy 250 km/h.

Obraz

Konkurencja

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Źródło: WCF

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"