​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]

Nowe BMW iX3 to nie jest po prostu elektryczna wersja X3. Nie jest też jak jego następca – bardziej jak model o dwie generacje przed nim. To, bez przesady pisząc, zapowiedź całkowicie nowej ery w BMW. Na podstawie kontaktu z premierowym SUV-em pokazuję, czego można się po niej spodziewać.

Mateusz Żuchowski

Znaczenie nowego BMW iX3 wykracza poza same liczby. To pierwszy produkcyjny model powstały w ramach programu Neue Klasse – największej inwestycji w historii BMW, która ma wprowadzić ją w zupełnie nową markę. W latach 60. XX wieku auta Neue Klasse pozwoliły na podniesienie poprzeczki w segmencie - i na to samo liczą Niemcy nawiązując do pojęcia "nowej klasy".

Zaczynamy: nowe BMW iX3 to SUV o praktycznie identycznych wymiarach z wersją spalinową (4782 mm długości, 1895 mm szerokości i 1635 mm wysokości – czyli największa zmiana to szerokość, która została zmniejszona o 2 cm dla obniżenia oporów aerodynamicznych) i z ceną podobną do schodzącej generacji produkowanej od 2020 r. (tuż poniżej 300 tys. zł).

Pod względem liczb decydujących o rynkowym powodzeniu elektryka – czyli zasięg i czas ładowania – debiutujące właśnie w ofercie, a fizycznie dostępne w Polsce od wiosny 2026 r. iX3 wyznacza nowy standard na rynku. Jedyna, topowa wersja, w której wchodzi on na rynek wyposażona jest w akumulator o pojemności użytkowej 108,7 kWh, co przy średnim zużyciu energii na poziomie 15,1 – 17,9 kWh/100 km ma przynieść zasięg w obrębie 678 – 805 km. To bezprecedensowy wynik, który ma być osiągalny nie tylko w cyklu pomiaru WLTP, ale również w prawdziwych warunkach drogowych.

Równocześnie, dzięki wyposażeniu auta w możliwość ładowania z mocą do 400 kW, 10 minut postoju na ładowarce będzie wystarczyło na uzupełnienie energii na następne 372 km – potencjalnie, bo w Polsce takich ładowarek jeszcze nie ma i do wiosny przyszłego roku raczej nie będzie.

Autor w nowym BMW iX3 (2025)
Autor w nowym BMW iX3 (2025) © WP Autokult | WWW.TOMKIRKPATRICK.DE

Szósta generacja elektrycznego napędu eDrive ma przynieść jednak również to, co niezmiennie ma być najważniejsze w BMW, czyli frajdę z jazdy. Zagwarantować ma to nowa jednostka sterująca wyposażona w cztery komputery, które będą nie tylko asystować kierowcę nie tylko w tych nudnych sytuacjach jak utrzymywanie pasa ruchu czy zapobieganie zderzeniom, ale też pozwalać mu robić to, do czego nas przyzwyczaiły klasyczne E30 i E39.

W przypadku jedynej dostępnej wersji napędowej iX3 50 xDrive ta obietnica wyrażona jest w mocy 469 KM, która będzie przenoszona na wszystkie cztery koła (przyspieszenie do 100 km/h w 4,9 s, prędkość maksymalna 210 km/h). Z czasem gama zostanie poszerzana w dół cennika, włącznie z bazową wersją z napędem na jedną oś (tak, zgadliście – tylną).

Prezentowane tu mniejsze i większe rewolucje tylko na przestrzeni najbliższych dwóch lat mają dotrzeć do aż 40 nowych i odświeżonych modeli w gamie. Czego się w nich spodziewać? Odpowiedź znajdziecie w powyższym filmie, w którym poznaję ten samochód i dzielę się z Wami pierwszymi wrażeniami po kontakcie z nim – zapraszam do oglądania!

Wybrane dla Ciebie
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Lando Norris mistrzem świata Formuły 1
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Porównałem Porsche 911 GT3 i 911 GT3 RS na torze. To antidotum na dzisiejsze czasy
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
Ojciec torowych Porsche na drogi. Andy Preuninger opowiedział mi o genezie powstania 911 GT3 i przyszłości GT3 RS
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
Opony letnie przy niskich temperaturach. Jak bardzo odstają od całorocznych?
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯