Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik

Klienci, którzy czekali na prosty, niezelektryfikowany silnik w Grande Pandzie, wreszcie się doczekali. Fiat uzupełnił ofertę nowego miejskiego auta o benzynową jednostkę 1.2 bez miękkiej hybrydy. Oznacza to także spadek kwoty, od jakiej będzie startował włoski hatchback. Niestety wcale nie oznacza to, że cena jest szokująco niska.

Fiat Grande PandaFiat Grande Panda
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Filip Buliński

Fiat Grande Panda to kolejna generacja kultowej Pandy. Po (tymczasowym) wycofaniu spalinowego modelu 500, jest to także jeden z najmniejszych modli w ofercie włoskiej marki. Teraz oprócz napędu elektrycznego oraz takiego z miękką hybrydą, klienci będą mogli wybrać nowy, najprostszy wariant.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla?

Włosi postanowili bowiem dodać do oferty zwykłą wersję benzynową. To 1,2-litrowy, 3-cylindrowy silnik, który nie został poddany elektryfikacji. Jednostka parowana jest wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną, a napęd przekazywany jest na przednią oś.

Silnik generuje 100 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Fiat nie zdradza szczegółów dotyczących dynamiki auta, ale, mimo że 110-konna wersja z miękką hybrydą osiąga 100 km/h w 11,2 s, tu możemy się spodziewać wartości podobnych lub nawet lepszych. Wszystko przez fakt, że Grande Panda bez miękkiej hybrydy waży 1220 kg, czyli aż o 95 kg mniej zelektryfikowana wersja.

Ile trzeba zapłacić za podstawową Grande Pandę? Fiat wycenił swój model na 72,3 tys. zł w bazowej wersji Pop. Oznacza to, że samochód jest o 7,6 tys. zł tańszy od miękkiej hybrydy i aż o 37,7 tys. zł tańszy od elektryka (nie uwzględniając dopłat). W segmencie natomiast można go uznać za jedną z tańszych propozycji. Droższy jest m.in. Hyundai i20 (82,9 tys. zł), Peugeot 208 (77,3 tys. zł), Suzuki Swift (77,4 tys. zł po rabacie) czy Toyota Yaris (dostępna tylko w pełnej hybrydzie za 89,4 tys. zł). Tańszą propozycją jest natomiast Dacia Sandero (61,3 tys. zł lub w wersji Stepway – 69 tys. zł).

Pozostałe ceny oraz lista wyposażenia standardowego dla danych poziomów znajduje się poniżej.

Fiat Grande Panda 1.2 – ceny dla wersji wyposażenia

  • Pop od 72 300 zł – w podstawie dostaniemy m.in. reflektory halogenowe, tylne czujniki parkowania, kierownicę z tworzywa, manualną klimatyzację, przednie szyby sterowane elektrycznie, dwa głośniki oraz 10-calowy ekran cyfrowych zegarów. Niestety zabrakło takich "luksusów" jak elektrycznie otwieranych tylnych szyb, składanej w proporcji 60:40 tylnej kanapy, zagłówków w II rzędzie, oświetlenia w bagażniku, regulacji wysokości fotela kierowcy, czy nawet systemu multimedialnego (jego rolę przyjmuje aplikacja na naszym smartfonie). Niestety nie jest także możliwe dokupienie żadnego pakietu – jedyną płatną opcję stanowi lakier.
  • Icon od 78 300 zł – w środkowej odmianie możemy już liczyć m.in. na zagłówki w II rzędzie, reflektory "eco" LED z diodowymi światłami do jazdy dziennej, tylne światła LED-owe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tempomat, elektrycznie sterowane tylne szyby oraz 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego.
  • La Prima od 89 300 zł – w topowej wersji dostaniemy dodatkowo kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, automatyczną klimatyzację, kieszenie w oparciach przednich foteli, tylną kanapę składaną w proporcji 60:40, oświetlenie bagażnika, LED-owe oświetlenie kabiny, deskę rozdzielczą wykończoną włóknami bambusowymi, przyciemniane tylne szyby, nawigację oraz port USB-C dla II rzędu.
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥