Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik

Klienci, którzy czekali na prosty, niezelektryfikowany silnik w Grande Pandzie, wreszcie się doczekali. Fiat uzupełnił ofertę nowego miejskiego auta o benzynową jednostkę 1.2 bez miękkiej hybrydy. Oznacza to także spadek kwoty, od jakiej będzie startował włoski hatchback. Niestety wcale nie oznacza to, że cena jest szokująco niska.

Fiat Grande PandaFiat Grande Panda
Źródło zdjęć: © Materiały prasowe | Fiat
Filip Buliński

Fiat Grande Panda to kolejna generacja kultowej Pandy. Po (tymczasowym) wycofaniu spalinowego modelu 500, jest to także jeden z najmniejszych aut w ofercie włoskiej marki. Teraz oprócz napędu elektrycznego oraz z miękką hybrydą, klienci będą mogli wybrać nowy, najprostszy wariant.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla?

Włosi postanowili bowiem dodać do oferty zwykłą wersję benzynową. To 1,2-litrowy silnik 3-cylindrowy, który nie został poddany elektryfikacji. Jednostka parowana jest wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną, a napęd przekazywany jest na przednią oś.

Silnik generuje 100 KM i 205 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Fiat nie zdradza szczegółów dotyczących dynamiki auta, ale, mimo że 110-konna wersja z miękką hybrydą osiąga 100 km/h w 11,2 s, tu możemy się spodziewać wartości podobnych lub nawet mniejszych. Wszystko przez fakt, że Grande Panda bez miękkiej hybrydy waży 1220 kg, czyli aż o 95 kg mniej zelektryfikowana wersja.

Ile trzeba zapłacić za podstawową Grande Pandę? Fiat wycenił swój model na 72,3 tys. zł w bazowej wersji Pop. Oznacza to, że samochód jest 7,6 tys. zł tańszy od miękkiej hybrydy i aż o 37,7 tys. zł tańszy od elektryka (nie uwzględniając dopłat). W segmencie natomiast można go uznać za jedną z tańszych propozycji. Droższy jest m.in. Hyundai i20 (82,9 tys. zł), Peugeot 208 (77,3 tys. zł), Suzuki Swift (77,4 tys. zł po rabacie) czy Toyota Yaris (dostępna tylko w pełnej hybrydzie za 89,4 tys. zł). Tańszą propozycją jest natomiast Dacia Sandero (61,3 tys. zł, lub w wersji Stepway – 69 tys. zł).

Pozostałe ceny oraz lista wyposażenia standardowego dla danych poziomów znajduje się poniżej.

Fiat Grande Panda 1.2 – ceny dla wersji wyposażenia

  • Pop od 72 300 zł – w podstawie dostaniemy m.in. reflektory halogenowe, tylne czujniki parkowania, kierownicę z tworzywa, manualną klimatyzację, przednie szyby sterowane elektrycznie, dwa głośniki oraz 10-calowy ekran cyfrowych zegarów. Niestety zabrakło takich "luksusów" jak elektrycznie otwieranych tylnych szyb, składanej w proporcji 60:40 tylnej kanapy, zagłówków w II rzędzie, oświetlenia w bagażniku, regulacji wysokości fotela kierowcy, czy nawet systemu multimedialnego (jego rolę przyjmuje aplikacja na naszym smartfonie). Niestety nie jest także możliwe dokupienie żadnego pakietu – jedyną płatną opcję stanowi lakier.
  • Icon od 78 300 zł – w środkowej odmianie możemy już liczyć m.in. na zagłówki w II rzędzie, reflektory "eco" LED z LED-owymi światłami do jazdy dziennej, tylne światła LED-owe, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne, tempomat, elektrycznie sterowane tylne szyby oraz 10,25-calowy ekran systemu multimedialnego.
  • La Prima od 89 300 zł – w topowej wersji dostaniemy dodatkowo kamerę cofania, przednie i tylne czujniki parkowania, czujnik deszczu, fotel kierowcy i pasażera z regulacją wysokości, automatyczną klimatyzację, kieszenie w oparciach przednich foteli, tylną kanapę składaną w proporcji 60:40, oświetlenie bagażnika, LED-owe oświetlenie kabiny, deskę rozdzielczą wykończoną włóknami bambusowymi, przyciemniane tylne szyby, nawigację oraz port USB-C dla II rzędu.

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
Audi nie zrywa ze sportowymi modelami. Concept C jest najlepszym przykładem
Audi nie zrywa ze sportowymi modelami. Concept C jest najlepszym przykładem