Szybki i praktyczny – Cargraphic C 63 T Stufe 3 (2010)

Na łamach Autokultu prezentujemy Mercedesy C 63 AMG, ale zawsze są to modele z nadwoziem typu sedan. Tym razem będzie inaczej, bo oto Cargraphic przygotował AMG Mercedesa w wersji kombi.

Szybki i praktyczny – Cargraphic C 63 T Stufe 3 (2010)
Olgierd Lachowski

12.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:47

Na łamach Autokultu prezentujemy Mercedesy C 63 AMG, ale zawsze są to modele z nadwoziem typu sedan. Tym razem będzie inaczej, bo oto Cargraphic przygotował AMG Mercedesa w wersji kombi.

Poza innymi tradycyjnymi dla Mercedesa walorami modele kombi tej firmy znane są z ogromnych przestrzeni bagażowych. Można by nimi przywieźć np. sporą ilość materiałów budowlanych. Wykorzystywanie tych aut jako typowych „wołów roboczych” jest jednak zjawiskiem stosunkowo rzadkim, a kombiaki Mercedesa, których bagażniki mogą być przydatne podczas wakacyjnych wojaży z rodziną, służą raczej jako samochody podkreślające status właściciela.

Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.2
Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.2

Najlepsze osiągi wśród odmian silnikowych Klasy C daje oczywiście silnik V8 o objętości skokowej 6,2 l. Dzięki mocy 457 KM fabryczny samochód rozpędza się do 250 km/h (prędkość ograniczona jest elektronicznie).

Cargraphic proponuje 3 poziomy zmian, przy czym w żadnym z nich nie przewidziano modyfikacji nadwozia. Najtańsza przeróbka obejmuje modyfikację programu w ECU, co przekłada się na wzrost mocy do 515 KM. Poziom 2. zwiększa ilość zmian o montaż niektórych elementów układu wylotowego, takich jak na przykład sportowe reaktory katalityczne. W rezultacie moc maksymalna auta wynosi 545 KM, a moment obrotowy - 660 Nm. O ile za modyfikacje z poziomu pierwszego trzeba zapłacić tylko nieco ponad 900 euro, to za te z poziomu drugiego już 4495 euro.

Co ciekawe, mimo że zmiany na poziomie 3. są największe, to kosztuje on mniej niż Stufe 2 – 3795 euro. Stufe 3 to oprócz nowego software’u kompletny układ wylotowy ze zmienionymi kolektorami wydechowymi. „Wydech” jest dostępny zarówno ze sportowymi „katalizatorami”, jak i bez nich. Tuning silnika pozwala podnieść moc do 570 KM, a maksymalny moment obrotowy - do 688 Nm.

Jako uzupełnienie zmian na każdym poziomie dostępne są sportowe filtry powietrza firmy K & N. W każdej wersji przygotowanej przez Cargraphic Mercedes C 63 T rozpędza się do 300 km/h.

Układ hamulcowy przygotowała firma Brembo. Wentylowane, nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu wraz z zaciskami kosztują 6600 euro.

Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.3
Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.3

Jak zwykle tuner ma przygotowany szeroki wachlarz kół. W przypadku C 63 T dostępnych jest 6 wzorów felg o średnicy 19”. W tym Mercedesie założono felgi INTRA SPORT ONE o szerokości 8,5” z przodu i z tyłu. Firma proponuje założenie ogumienia Dunlop 255/35 R 19 na oś przednią i tylną. Komplet tych kół wyceniono na 2995 euro.

Jak widać na zdjęciach, samochód nie odróżnia się specjalnie od seryjnych AMG Mercedesów C 63 T, co dla osób ceniących dyskrecję może być zaletą.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 570 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,82 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ INTRA SPORT ONE
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ INTRA SPORT ONE
  • Opony przednie: 255/35 R 19
  • Opony tylne: 255/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,15 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
  • Długość: 4711 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 300 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika (poziom 3): 3795 euro
  • Hamulce: 6600 euro
  • Koła: 2995 euro

RAZEM: max.: 13 590 euro[block position="inside"]8604[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)