Szybki i praktyczny – Cargraphic C 63 T Stufe 3 (2010)

Na łamach Autokultu prezentujemy Mercedesy C 63 AMG, ale zawsze są to modele z nadwoziem typu sedan. Tym razem będzie inaczej, bo oto Cargraphic przygotował AMG Mercedesa w wersji kombi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Na łamach Autokultu prezentujemy Mercedesy C 63 AMG, ale zawsze są to modele z nadwoziem typu sedan. Tym razem będzie inaczej, bo oto Cargraphic przygotował AMG Mercedesa w wersji kombi.

Poza innymi tradycyjnymi dla Mercedesa walorami modele kombi tej firmy znane są z ogromnych przestrzeni bagażowych. Można by nimi przywieźć np. sporą ilość materiałów budowlanych. Wykorzystywanie tych aut jako typowych „wołów roboczych” jest jednak zjawiskiem stosunkowo rzadkim, a kombiaki Mercedesa, których bagażniki mogą być przydatne podczas wakacyjnych wojaży z rodziną, służą raczej jako samochody podkreślające status właściciela.

Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.2
Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.2

Najlepsze osiągi wśród odmian silnikowych Klasy C daje oczywiście silnik V8 o objętości skokowej 6,2 l. Dzięki mocy 457 KM fabryczny samochód rozpędza się do 250 km/h (prędkość ograniczona jest elektronicznie).

Cargraphic proponuje 3 poziomy zmian, przy czym w żadnym z nich nie przewidziano modyfikacji nadwozia. Najtańsza przeróbka obejmuje modyfikację programu w ECU, co przekłada się na wzrost mocy do 515 KM. Poziom 2. zwiększa ilość zmian o montaż niektórych elementów układu wylotowego, takich jak na przykład sportowe reaktory katalityczne. W rezultacie moc maksymalna auta wynosi 545 KM, a moment obrotowy - 660 Nm. O ile za modyfikacje z poziomu pierwszego trzeba zapłacić tylko nieco ponad 900 euro, to za te z poziomu drugiego już 4495 euro.

Co ciekawe, mimo że zmiany na poziomie 3. są największe, to kosztuje on mniej niż Stufe 2 – 3795 euro. Stufe 3 to oprócz nowego software’u kompletny układ wylotowy ze zmienionymi kolektorami wydechowymi. „Wydech” jest dostępny zarówno ze sportowymi „katalizatorami”, jak i bez nich. Tuning silnika pozwala podnieść moc do 570 KM, a maksymalny moment obrotowy - do 688 Nm.

Jako uzupełnienie zmian na każdym poziomie dostępne są sportowe filtry powietrza firmy K & N. W każdej wersji przygotowanej przez Cargraphic Mercedes C 63 T rozpędza się do 300 km/h.

Układ hamulcowy przygotowała firma Brembo. Wentylowane, nawiercane tarcze hamulcowe o średnicy 380 mm z przodu i 345 mm z tyłu wraz z zaciskami kosztują 6600 euro.

Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.3
Cargraphic C 63 T Stufe 3 fot.3

Jak zwykle tuner ma przygotowany szeroki wachlarz kół. W przypadku C 63 T dostępnych jest 6 wzorów felg o średnicy 19”. W tym Mercedesie założono felgi INTRA SPORT ONE o szerokości 8,5” z przodu i z tyłu. Firma proponuje założenie ogumienia Dunlop 255/35 R 19 na oś przednią i tylną. Komplet tych kół wyceniono na 2995 euro.

Jak widać na zdjęciach, samochód nie odróżnia się specjalnie od seryjnych AMG Mercedesów C 63 T, co dla osób ceniących dyskrecję może być zaletą.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 570 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 91,82 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ INTRA SPORT ONE
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ INTRA SPORT ONE
  • Opony przednie: 255/35 R 19
  • Opony tylne: 255/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,15 kg/KM (seryjny – 3,93 kg/KM)
  • Długość: 4711 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 300 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika (poziom 3): 3795 euro
  • Hamulce: 6600 euro
  • Koła: 2995 euro

RAZEM: max.: 13 590 euro[block position="inside"]8604[/block]

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Mandat dla rowerzysty jak dla kierowcy. Niektóre kary mogą zaskoczyć
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
​Pierwszy kontakt z nowym BMW iX3: nadal chcesz tego diesla? [wideo]
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Duster i Bigster z nowym napędem. To będą mistrzowie oszczędzania
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Wyższa stawka za badanie techniczne. Ministerstwo podało konkretną datę
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Pierwsza jazda: Kia Sportage po liftingu - coś trzeba było zrobić
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Roman Forbrich o imporcie aut z Dubaju i samym arabskim mieście. Nie wyobraża sobie jednej rzeczy
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Sprawdzają każdą umowę. 351 tys. Polaków zapłaci wysoką karę
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
Droższe "blachy", dowód rejestracyjny i prawo jazdy. Idą zmiany przepisów
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach
"Mogą demoralizować kierowców". Ekspert o projekcie zmian w przepisach