Kolejny krok do przodu – MEC C 63 Performance Package Plus (2010)

Dzisiaj kolejny AMG Mercedes C 63 z pakietem Performance Plus. Różni się od pozostałych C 63 tym, że jego silnik jako pierwszy ma moc równych 600 KM.

Kolejny krok do przodu – MEC C 63 Performance Package Plus (2010)
Olgierd Lachowski

11.09.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:45

Dzisiaj kolejny AMG Mercedes C 63 z pakietem Performance Plus. Różni się od pozostałych C 63 tym, że jego silnik jako pierwszy ma moc równych 600 KM.

Obraz

To najmocniejszy ze wszystkich szerzej reklamowanych Mercedesów C 63. Choć różnica między nim, a drugim pod względem mocy AVUS’em C 63 wynosi tylko 15 KM, to niewątpliwie firma MEC zyskała psychologiczną przewagę nad konkurencją.

Zwiększenie mocy z seryjnych 487 KM było, jak się okazuje, sprawą prostą. Tuner zainstalował sportowy układ wydechowy, filtry powietrza o zmniejszonych oporach przepływu i oczywiście zmienił oprogramowanie ECU. Oprócz mocy wzrósł też maksymalny moment obrotowy do 700 Nm (z 600 Nm).

MEC wykorzystał włókno węglowe w wielu miejscach, m. in. do wykonania przedniego spojlera, bocznych wylotów powietrza w zderzaku, listwy na pokrywie bagażnika i tylnego dyfuzora. To jeśli chodzi o nadwozie. We wnętrzu natomiast zagościły wstawki w kierownicy, desce rozdzielczej i drzwiach oraz nowe muszle foteli z tego wytrzymałego i niezwykle lekkiego materiału. Na sam koniec pracownicy włożyli dywaniki z logo MEC.

Obraz

Dopełnieniem wyglądu Mercedesa jest komplet felg mecextremeIII 9,0 x 20” wraz z oponami 235/30 R 20. Zaskakujące jest to, że tylne koła są identyczne jak przednie, a do tego opony są o 20 mm węższe (!) od fabrycznych. Ciekawe czy nie będzie problemu z przyczepnością? Żeby koła nie chowały się za głęboko w nadwoziu mechanicy założyli tuleje dystansowe, z przodu 3-, a z tyłu 7-milimetrowe.

Firmie MEC udało się zrobić kolejny krok w zwiększaniu mocy jednostki napędowej w Mercedesie C 63. Pytanie, czy znajdzie się ktoś, kto uzyska jej jeszcze więcej?

Konkurencja

Dane techniczne


Silnik i napęd:

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 96,65 KM/l (seryjny – 78,45 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 700 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: Na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,0 x 20″ mecextremeIII
  • Koła tylne: 9,0 x 20″ mecextremeIII
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,88 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4725 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)