Wyścigowy wzór – Romeo Ferraris C 63 (2010)
Oprócz tego, że Romeo Ferraris przerabia Fiaty i Alfy Romeo, firma wystawia też AMG Mercedesy C 63 w wyścigach Superstars Championship. Tuner postanowił zbudować drogowego Mercedesa C 63 promującego auta wyścigowe.
08.10.2010 | aktual.: 13.10.2022 13:46
Oprócz tego, że Romeo Ferraris przerabia Fiaty i Alfy Romeo, firma wystawia też AMG Mercedesy C 63 w wyścigach Superstars Championship. Tuner postanowił zbudować drogowego Mercedesa C 63 promującego auta wyścigowe.
Superstars Championship to mistrzostwa rozgrywane na całym świecie – nie tylko we Włoszech – a biorą w nich udział samochody napędzane widlastymi, 8-cylindrowymi silnikami o objętości od 3,0 l do 7 litrów. W rozgrywkach tych startują m.in. Audi RS4, BMW M3, Porsche Panamera i AMG Mercedes C 63. To ostatnie auto jest wystawiane właśnie przez ekipę Romeo Ferraris.
Przedstawiony przez tunera C 63 ma nawiązywać do wyścigowego sedana. W tym celu większość nadwozia pomalowano na kolor srebrny (matowy), natomiast niektóre części, jak dach, boczne wyloty powietrza w zderzaku, listwę na pokrywie bagażnika czy lusterka, na kolor czarny. Zestawieniem kolorystycznym wóz nawiązuje do bolidu Francesco Siniego. Zmieniono nieco przedni zderzakospojler – teraz działa on wydajniej niż seryjny.
Za pomocą zmodyfikowanego sterowania silnikiem oraz nowego sportowego układu wylotowego tuner uzyskał moc 540 KM z 6,2-litrowego, 8-cylindrowego motoru. Przypomnę, że seryjna jednostka napędowa rozwija moc 457 KM (z Performance Package Plus – 487 KM). W ramach zmian w elektronice silnika usunięto ogranicznik prędkości i teraz auto osiąga 300 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,00 s, a od 0 do 200 km/h tylko 12,50 s.
Wielu zmian dokonano w podwoziu Mercedesa. Zespół Romeo Ferraris zamontował kompletne zawieszenie z amortyzatorami wyposażonymi w regulację wysokości i charakterystyki pracy. Dzięki temu C 63 ma się prowadzić bardzo precyzyjnie, zachowując przy tym jednak znośny komfort resorowania. Wstępnie wóz jest obniżony o 50 mm. Osoby, które chciałyby „więcej sportu”, mogą zażyczyć sobie wymiany elementów gumowych w zawieszeniu na poliuretanowe.
Przeniesienie mocy silnika na drogę gwarantują opony Yokohama 235/40 R 18 (z przodu) i 255/35 R 18 (z tyłu). Opony są założone na wyścigowe felgi Arcasting GTR, z których każda waży 10 kg.
Układ hamulcowy dostarczyła firma Brembo. Przednie, wentylowane tarcze mają średnicę 380 mm, a obsługują je 6-tłoczkowe zaciski. Natomiast tylne tarcze, również wentylowane, o średnicy 345 mm są zatrzymywane zaciskami, w których są po 4 tłoczki.
Jak to określił tuner: „Seryjna kabina jest zimna i surowa” – cokolwiek to znaczy. W związku z tym postanowiono uszlachetnić ją Alcantarą® oraz szwami w kolorze nadwozia.
Ceny poszczególnych komponentów nie są znane.
Konkurencja:
Dane techniczne:
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup
- Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 540 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 86,99 KM/l (seryjny - 73,62 KM/l)
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
- Typ napęd: Na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
- Koła przednie: 18\
- Koła tylne: 18\
- Opony przednie: 235/40 R 18
- Opony tylne: 255/35 R 18
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 3,20 kg/KM (seryjny - 3,79 kg/KM)
- Długość: 4726 mm
- Szerokość: 1795 mm
- Wysokość: 1388 mm (- 50 mm)
- Rozstaw osi: 2765 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 12,50 s
- Prędkość maksymalna: 300 km/h
Źródło: automobilesreview