Wyścigowy wzór – Romeo Ferraris C 63 (2010)

Wyścigowy wzór – Romeo Ferraris C 63 (2010)

Romeo Ferraris C 63 fot.1
Romeo Ferraris C 63 fot.1
Olgierd Lachowski
08.10.2010 07:00, aktualizacja: 13.10.2022 13:46

Oprócz tego, że Romeo Ferraris przerabia Fiaty i Alfy Romeo, firma wystawia też AMG Mercedesy C 63 w wyścigach Superstars Championship. Tuner postanowił zbudować drogowego Mercedesa C 63 promującego auta wyścigowe.

Oprócz tego, że Romeo Ferraris przerabia Fiaty i Alfy Romeo, firma wystawia też AMG Mercedesy C 63 w wyścigach Superstars Championship. Tuner postanowił zbudować drogowego Mercedesa C 63 promującego auta wyścigowe.

Superstars Championship to mistrzostwa rozgrywane na całym świecie – nie tylko we Włoszech – a biorą w nich udział samochody napędzane widlastymi, 8-cylindrowymi silnikami o objętości od 3,0 l do 7 litrów. W rozgrywkach tych startują m.in. Audi RS4, BMW M3, Porsche Panamera i AMG Mercedes C 63. To ostatnie auto jest wystawiane właśnie przez ekipę Romeo Ferraris.

AMG Mercedes C 63 Superstars Race Car fot.1
AMG Mercedes C 63 Superstars Race Car fot.1

Przedstawiony przez tunera C 63 ma nawiązywać do wyścigowego sedana. W tym celu większość nadwozia pomalowano na kolor srebrny (matowy), natomiast niektóre części, jak dach, boczne wyloty powietrza w zderzaku, listwę na pokrywie bagażnika czy lusterka, na kolor czarny. Zestawieniem kolorystycznym wóz nawiązuje do bolidu Francesco Siniego. Zmieniono nieco przedni zderzakospojler – teraz działa on wydajniej niż seryjny.

Za pomocą zmodyfikowanego sterowania silnikiem oraz nowego sportowego układu wylotowego tuner uzyskał moc 540 KM z 6,2-litrowego, 8-cylindrowego motoru. Przypomnę, że seryjna jednostka napędowa rozwija moc 457 KM (z Performance Package Plus – 487 KM). W ramach zmian w elektronice silnika usunięto ogranicznik prędkości i teraz auto osiąga 300 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,00 s, a od 0 do 200 km/h tylko 12,50 s.

Wielu zmian dokonano w podwoziu Mercedesa. Zespół Romeo Ferraris zamontował kompletne zawieszenie z amortyzatorami wyposażonymi w regulację wysokości i charakterystyki pracy. Dzięki temu C 63 ma się prowadzić bardzo precyzyjnie, zachowując przy tym jednak znośny komfort resorowania. Wstępnie wóz jest obniżony o 50 mm. Osoby, które chciałyby „więcej sportu”, mogą zażyczyć sobie wymiany elementów gumowych w zawieszeniu na poliuretanowe.

Przeniesienie mocy silnika na drogę gwarantują opony Yokohama 235/40 R 18 (z przodu) i 255/35 R 18 (z tyłu). Opony są założone na wyścigowe felgi Arcasting GTR, z których każda waży 10 kg.

Romeo Ferraris C 63 fot.2
Romeo Ferraris C 63 fot.2

Układ hamulcowy dostarczyła firma Brembo. Przednie, wentylowane tarcze mają średnicę 380 mm, a obsługują je 6-tłoczkowe zaciski. Natomiast tylne tarcze, również wentylowane, o średnicy 345 mm są zatrzymywane zaciskami, w których są po 4 tłoczki.

Jak to określił tuner: „Seryjna kabina jest zimna i surowa” – cokolwiek to znaczy. W związku z tym postanowiono uszlachetnić ją Alcantarą® oraz szwami w kolorze nadwozia.

Ceny poszczególnych komponentów nie są znane.

Konkurencja:

Dane techniczne:


Silnik i napęd:


  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 540 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 86,99 KM/l (seryjny - 73,62 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift Plus
  • Typ napęd: Na tylne koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm, 6-tłoczkowe zaciski
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm, 4-tłoczkowe zaciski
  • Koła przednie: 18\
  • Koła tylne: 18\
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 255/35 R 18

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,20 kg/KM (seryjny - 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4726 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1388 mm (- 50 mm)
  • Rozstaw osi: 2765 mm

Osiągi:


  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,00 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 12,50 s
  • Prędkość maksymalna: 300 km/h
Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)