O krok dalej – HMS C 63 AMG RS700 Kompressor (2012)

Firma HMS pojawiła się już raz na łamach Autokultu przy okazji opisu przygotowanego przez nią 670-konnego Mercedesa C 63 AMG. W tym roku tuner ten wykonał kolejny drobny krok do przodu w dziedzinie wzmacniania silnika tego wozu.

Obraz
Olgierd Lachowski

Firma HMS pojawiła się już raz na łamach Autokultu przy okazji opisu przygotowanego przez nią 670-konnego Mercedesa C 63 AMG. W tym roku tuner ten wykonał kolejny drobny krok do przodu w dziedzinie wzmacniania silnika tego wozu.

Fabryczny C 63 AMG jest zasilany 6,2-litrową widlastą jednostką napędową o ośmiu cylindrach. W seryjnej konfiguracji silnik rozwija moc 457 KM przy 6800 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 5000 obr./min.

Obraz

Ponieważ jest to wolnossący motor, najlepszym sposobem jego tuningu jest montaż doładowania. Niemiecki tuner postawił na sprężarkę mechaniczną, która co prawda odbiera trochę mocy silnikowi, żeby sama mogła pracować, ale daje w miarę równomierny przyrost koni mechanicznych. Ponadto reaguje bez żadnej zwłoki, ponieważ jest mechanicznie połączona z jednostką napędową.

Obraz

Najwyraźniej te argumenty przekonały warsztat tuningowy do instalacji takiego urządzenia, a nie turbosprężarki. Sam kompresor sprawy jednak nie załatwi, bo choć podniesie parametry jednostki napędowej, to bez pomocy innego osprzętu nie będzie mógł wykorzystać w pełni potencjału serca Mercedesa.

W związku z tym inżynierowie HMS zamontowali także międzystopniową chłodnicę powietrza doładowującego, wymienili wtryskiwacze paliwa oraz chłodnicę silnika na wydajniejsze, założyli nową, większą pompę cieczy chłodzącej, w miejsce seryjnych wstawili sportowe filtry powietrza, poprawili kolektory dolotowe, a także założyli sportowy układ wydechowy z 200-celowymi konwerterami katalitycznymi.

Obraz

Mniej rzucającą się w oczy, ale istotną różnicą jest nowa centralna jednostka sterująca, która pozwoliła wycisnąć z silnika moc maksymalną na poziomie 690 KM (to o 20 KM więcej niż w poprzedniej wersji) oraz maksymalny moment obrotowy o wartości 876 Nm (to o 9 Nm więcej niż poprzednio).

O osiągach wynikających z tak dużej mocy tuner nie mówi nic, ale można się spodziewać, że prędkość maksymalna swobodnie przekracza 300 km/h. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h na poziomie czterech sekund też nie jest wcale niemożliwe.

Na modyfikacjach silnika nie poprzestano. Jest na przykład nowe regulowane zawieszenie Variant 3 produkcji KW, są też nowe przednie tarcze hamulcowe o średnicy 405 mm.

Obraz

Zewnętrzne C 63 AMG z Malterdingen też odbiega od oryginału. Tuner zmienił przedni zderzakospojler, dokleił kompozytowe nakładki na błotniki, dodał niewielką listwę na pokrywie bagażnika oraz imitację dyfuzora. Dwie ostatnie części zrobione są z włókna węglowego.

Poszerzenie błotników pozwoliło zmienić koła. Nowe 19-calowe felgi Jade R mają z przodu szerokość 8,5”, a z tyłu 10,0”. Do nich dopasowano opony 255/35 R 19 (przód) oraz 285/30 R 19 (tył).

Obraz

W efekcie ulepszeń Mercedes C 63 AMG wygląda bardzo bojowo. Niestety, poprawki nie są tanie. Za całość trzeba wyłożyć nie małą sumę, bo prawie 50 000 euro.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Doładowanie: kompresor
  • Moc maksymalna: 690 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 111,15 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 876 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic SpeedShift
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19”
  • Koła tylne: 10,0 x 19”
  • Opony przednie: 255/35 R 19
  • Opony tylne: 285/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,51 kg/KM (seryjny – 3,79 kg/KM)
  • Długość: 4591 mm
  • Rozstaw osi: 2765 mmblock position=\inside5771/block

Źródło: HMS

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"