Lepsze osiągi i przyczepność – SKN C 63 AMG Coupé XC 63 White Series Stufe 3 (2012)

Jeśli ktoś nie mógł kupić Mercedesa z serii Black, a ma model C 63 AMG, to może udać się do firmy SKN, która sprawi, że zwykły samochód będzie szybszy (przynajmniej teoretycznie) od C 63 AMG Black Series. A wszystko dzięki 580-konnemu silnikowi.

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeśli spojrzeć na moc jednostki napędowej Mercedesa C 63 AMG, to aż takiej biedy znowu nie ma. Przecież 457 KM robi swoje – auto jest po prostu szybkie. Wiadomo jednak, że lepsze jest wrogiem dobrego i większość posiadaczy normalnego C 63 AMG Coupé najchętniej zamieniłaby go na odmianę Black nie tylko ze względu na wygląd, ale przede wszystkim na osiągi.

Obraz

Nie zawsze jest możliwe, ale zawsze jest wyjście w postaci oddania swojego cacka do firmy tuningowej, która dzięki odpowiednim zabiegom sprawi, że maszyna stanie się jeszcze mocniejsza i szybsza. Tak właśnie robi SKN.

Przedsiębiorstwo z siedzibą na południe od Hannoveru specjalizuje się w tuningu mechanicznym, natomiast przeróbki wizualne pozostawia zwykle innym firmom. Mały wyjątek poczyniono przy widocznym na zdjęciach Mercedesie malując na czarno chromowane elementy nadwozia.

Obraz

No, jeszcze 19-calowe felgi BBS można zaliczyć do modyfikacji optycznych. A skoro już o obręczach mowa, to przednie mają szerokość 8,5”, natomiast tylne 9,5”. Tuner wybrał opony Continental o rozmiarach 245/35 z przodu i 265/30 z tyłu.

Mechanicy uznali, że fabryczne hamulce o średnicy 360 mm (przód) i 330 mm (tył) są wystarczająco skuteczne i nie ma potrzeby wymieniania ich. Nowe jest za to gwintowane zawieszenie Bilstein. Specjaliści z SKN ustawili je tak, że niemieckie coupé jest niższe o około 15 mm od fabrycznego samochodu.

Największy wybór jeśli chodzi o tuning właściciel samochodu ma w przypadku przeróbek jednostki napędowej. SKN oferuje trzy poziomy zaawansowania modyfikacji.

Obraz

W pierwszym usprawniana jest tylko elektronika silnika. W drugim oprogramowanie ECU sprawia, że motor pracuje jeszcze wydajniej niż w pierwszym, a spaliny wypuszczane są przez sportowy układ wydechowy firmy Milltek. W trzecim, najwyższym i najdroższym, pakiecie, poza wszystkimi zmianami z niższych kitów, dokonywane są poprawki głowic silnika. SKN zaznacza, że w zestawie Stufe 3 znajduje się wyścigowy układ wylotowy, ale nie podaje jego producenta (może to własna konstrukcja).

Obraz

W zależności od zaawansowania tuningu 6,2-litrowy widlasty 8-cylindrowy silnik dostaje kopa w postaci 56 KM mocy i 28 Nm momentu obrotowego (Stufe 1), 68 KM i 50 Nm (Stufe 2) lub nawet 125 KM i 85 Nm (Stufe 3). Jeśli dodamy do tego 457 KM mocy maksymalnej i 600 Nm momentu obrotowego wytwarzanych przez seryjną jednostkę silnikową, to z zestawem Stufe 3 dostaniemy 582 KM i 685 Nm.

Oczywiście każdy pakiet silnikowy ma swoją cenę, która zaczyna się od 1750 euro za najtańszy, a kończy na prawie 12 tys. euro za najdroższy.

Podkręcony do 582 KM Mercedes C 63 AMG Coupé w pomiarach dziennikarzy magazynu AB Sportscars przyspieszał od 0 do 100 km/h w 4,30 s, a więc o 0,20 s wolniej niż deklaruje tuner. Sprint do 200 km/h zajmował autu 13,00 s, a do 300 km/h – 36,30 s. Maszyna ma zdjęty ogranicznik prędkości, dlatego może rozpędzić się do aż 320 km/h.

Obraz

Przeróbki mają swoją cenę. Za kompletnie zmodyfikowane auto z kitem Stufe 3 trzeba zapłacić 18 384 euro. Można jednak zacząć od chiptuningu (Stufe 1), który jest znacznie tańszy.

Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 582 KM przy 6800 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 93,75 KM/l (seryjny – 73,62 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 685 Nm przy 4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 330 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19” BBS
  • Koła tylne: 9,5 x 19” BBS
  • Opony przednie: 245/35 R 19 Continental ForceContact
  • Opony tylne: 285/30 R 19 Continental ForceContact

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1787 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,07 kg/KM (seryjny – 3,91 kg/KM)
  • Długość: 4707 mm
  • Szerokość: 1795 mm
  • Wysokość: 1375 mm (- 15 mm)
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi (pomiary AB Sportscars):

  • Przyspieszenie 0-50 km/h: 2,10 s
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,30 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 13,00 s
  • Przyspieszenie 0-250 km/h: 20,50 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 36,30 s
  • Przyspieszenie 60-100 km/h na 4. biegu: 4,10 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 5. biegu: 6,10 s
  • Przyspieszenie 80-120 km/h na 6. biegu: 8,20 s
  • Czas przejazdu 402,34 m ze startu stojącego: 12,38 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/h
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. zimne): 34,0 m
  • Droga hamowania ze 100 km/h (ham. gorące): 34,5 m
  • Droga hamowania z 200 km/h (ham. gorące): 137,2 m
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/9] Źródło zdjęć: |

Źródło: SKN

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"
Wywiad: To on odpowiada za projekt BMW Neue Klasse. "Szansa jedna na pokolenie, by zacząć od czystej kartki papieru"