Poprawianie Brabusa – GAD Motors C V12 Bullit (2013)

Poprawianie Brabusa – GAD Motors C V12 Bullit (2013)

Poprawianie Brabusa – GAD Motors C V12 Bullit (2013)
Olgierd Lachowski
09.09.2013 21:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:26

Ulepszyć zmodyfikowany już samochód to nie lada sztuka, szczególnie jeśli tym samochodem jest podkręcony przez Brabusa Mercedes. A jednak GAD-owi to się udało. Bullit ma teraz ponad 900 KM!

Pierwszy z Brabusów oznaczony nazwą Bullit pojawił się na rynku w 2007 roku. Auto zostało zbudowane na bazie Mercedesa klasy C i było drugim, jak to określa Brabus, supersamochodem z Bottrop.

Do napędu posłużył 6,2-litrowy silnik V12 oparty na widlastej dwunastce montowanej np. w Mercedesie CL 65 AMG. Do przebudowy mogła zostać użyta dowolna wersja mercedesowskiego modelu klasy średniej, ponieważ i tak większość elementów była wymieniana na zupełnie nowe.

Obraz

Zmodyfikowany silnik miał nie tylko zwiększoną objętość skokową, ale był także wspomagany dwiema turbosprężarkami. Wysoką wydajność „turbinom” pomagały uzyskać międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego. Nie było za to w nim jeszcze bezpośredniego wtrysku paliwa.

Obok CLS V12 Rocketa Bullit był najmocniejszym modelem Brabusa. Jednostka napędowa rozwijała robiące wrażenie 730 KM mocy maksymalnej, a jej moment obrotowy wynosił 1320 Nm i był ograniczony elektronicznie do 1100 Nm.

Te 1100 Nm trafiało do automatycznej 5-biegowej skrzyni, która przekazywała je dalej na tylne koła. Po drodze moc przechodziła przez przekładnię główną, która w zależności od przełożenia pozwalała Brabusowi osiągać prędkość 315 km/h (przy tzw. krótkim przełożeniu) lub 360 km/h (była to prędkość ograniczona elektronicznie).

Obraz

Jeden z egzemplarzy Bullita po latach trafił do niemieckiego warsztatu GAD Motors. Firma ta już wcześniej wypuściła kilka mocnych aut, w tym 803-konnego CLS-a z napędem na obie osie, który 300 km/h osiąga po 23,70 s.

W poszukiwaniu dodatkowych koni mechanicznych tuner zmienił turbosprężarki na nieco większe, które odznaczają się większą tzw. turbodziurą, ale gdy już osiągną odpowiednią prędkość obrotową, dają porządnego kopa.

O dobry dopływ paliwa dbają większe wtryskiwacze, a o to, żeby benzyna była jak najzimniejsza – chłodnica paliwa. Żeby turbosprężarki mogły osiągnąć swoją maksymalną wydajność, trzeba było powiększyć wlot powietrza do silnika. Niską temperaturę gazu doładowującego zapewniają dwa ogromne intercoolery.

Zauważono, że największe spadki mocy widoczne są tuż za przepustnicami silnika, ale Sebastian Daminger – właściciel GAD Motors – nie ujawnił, czy udało się rozwiązać ten problem, a jeśli tak, to w jaki sposób.

Obraz

Koniec końców z 6,2-litrowca tuner wycisnął oszałamiające 907 KM przy 5700 obr./min. Moment obrotowy wynosi 1413 Nm przy 2900-4100 obr./min i w przeciwieństwie do oryginalnego Brabusa tutaj nie jest ograniczony.

Tuner zdradził, że najsłabszym ogniwem samochodu jest skrzynia biegów. Nie chodzi o jej wytrzymałość, tylko o to, że „zamula”. Biegi zmieniane są koszmarnie wolno, co pogarsza czasy przyspieszeń Bullita.

W porównaniu z Brabusem GAD ma wydajniejsze hamulce. Układ hamulcowy przeszczepiono z modelu C 63 AMG Coupé Black Series. Przednie tarcze mają 390 mm, a tylne 360 mm średnicy.

Głównym celem GAD Motors było zbudowanie wozu, który będzie najszybszym Mercedesem, jeśli chodzi o czas rozpędzania do 300 km/h. Setka i 200 km/h nie były takie ważne. I trzeba przyznać, że wyniki sprintu do 100 i 200 km/h wynoszące odpowiednio 3,90 s i 10,10 s wcale do rewelacyjnych nie należą. Co innego jednak, jeśli chodzi o 300 km/h. Czas 23,50 s oznacza, że C V12 Bullit jest nowym rekordzistą wśród Mercedesów.

Podobnie jak czasy przyspieszeń do 100 i 200 km/h, tak i prędkość maksymalna ma drugorzędne znaczenie. Dlatego nie zmieniano przełożenia przekładni głównej i rozpędzanie kończy się gwałtownie przy 315 km/h.

Obraz

GAD Motors C V12 Bullit nie jest maszyną do ścigania się na torze, ale bardzo dobrym sprinterem na prostej i szybkim autem na autostradzie. Za przyjemność podróżowania takim pojazdem trzeba zapłacić około 480 tysięcy euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V12, 60supo/sup
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: SOHC, 3 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6233 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 907 KM przy 5700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 145,52 KM/l (Brabus – 117,12 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 5-biegowa, automatyczna
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 390 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 9,0 x 19”
  • Koła tylne: 11,0 x 19”
  • Opony przednie: 245/35 R 19
  • Opony tylne: 305/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1810 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,00 kg/KM  (Brabus – 2,48 kg/KM)
  • Długość: 4590 mm
  • Szerokość: 1830 mm
  • Wysokość: 1402 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,9 0s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,10 s
  • Przyspieszenie 0-300 km/h: 23,50 s
  • Prędkość maksymalna: 315 km/h

Źródło: facebook (foto)

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)