WAŻNE
TERAZ

Zmasowany atak Rosji na Ukrainę. Polska poderwała myśliwce

Mulgari Mercedes-Benz C 63 AMG 510 (2013)

Mało znana firma Mulgari zapragnęła dołączyć do grupy tunerów, którzy zmodyfikowali Mercedesa klasy C. Jej projekt to auto z silnikiem o mocy 510 KM, które osiąga ponad 270 km/h.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mulgari jest niezbyt znanym warsztatem mieszczącym się spory kawałek na zachód od Londynu. Firma trudni się przede wszystkim dostarczaniem części innych tunerów dla swoich klientów i montażem pakietów wyprodukowanych przez inne przedsiębiorstwa. Mercedes C 63 AMG jest najpoważniejszym jak dotąd przedsięwzięciem Mulgari.

Obraz

Tych, którzy przerabiali sedana klasy średniej ze Stuttgartu, jest bardzo wielu. Tak naprawdę pamięta się jednak o tych znanych firmach jak Brabus czy Carlsson. Mulgari dołączyło do tej szerokiej grupy z nadzieją, że wybije się ponad średnią.

Mercedes C 63 AMG ma wciśnięty pod maskę wolnossący 6,2-litrowy silnik V8. Wóz, który trafił do brytyjskiego tunera, miał motor w podstawowej konfiguracji mocy, czyli 457-konny. Maksimum mocy przypadało na 6800 obr./min, a szczyt wynoszącego 600 Nm momentu obrotowego znajdował się przy 5000 obr./min.

Obraz

Mulgari założyło sportowy układ wylotowy i wymieniło ECU na nowe. Większość z nowych 60 KM to zasługa ulepszonej elektroniki, za resztę odpowiada „wydech”. Ten ostatni wyposażony jest w modne ostatnio zawory regulujące natężenie dźwięku. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 708 Nm.

A jakie osiągi ma ten sedan? No cóż, o czasach przyspieszeń tuner nic nie mówi, natomiast jeśli chodzi o prędkość maksymalną, informuje, że przekracza ona 170 mil/h, a więc jest wyższa niż 273 km/h. Nie jest to wartość zwalająca z nóg. Z drugiej strony, nie wiadomo gdzie jest limit tego Mercedesa.

Obraz

Mulgari wspomina w swojej notce prasowej też coś o wzmocnionych hamulcach – nowych tarczach, nowych zaciskach i innym płynie – ale są to informacje bardzo mgliste. Żadnych konkretów.

Nadwozie otrzymało spojler przymocowany pod przedni zderzak i listwę na klapie bagażnika. Zdaje się też, że koła są także nowe, ale o tym Brytyjczycy milczą. Przedni i tylny spojler pomagają dociskać Mercedesa do jezdni w trakcie szybkiej jazdy.

Obraz

Czy wóz Mulgari zostanie zapamiętany na dłużej? Raczej nie, nie wybija się ponad przeciętną wśród tunerów Mercedesa. No, chyba że bierzemy też pod uwagę fantastyczny czerwony lakier auta.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 517 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,28 KM/l (seryjny – 78,48 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 708 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,35 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4591 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1438 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 273 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: Mulgari

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZACZEKAJ! ZOBACZ, CO TERAZ JEST NA TOPIE 🔥