Mulgari Mercedes-Benz C 63 AMG 510 (2013)

Mulgari Mercedes-Benz C 63 AMG 510 (2013)

Mulgari Mercedes-Benz C 63 AMG 510 (2013)
Olgierd Lachowski
21.10.2013 07:00, aktualizacja: 08.10.2022 13:30

Mało znana firma Mulgari zapragnęła dołączyć do grupy tunerów, którzy zmodyfikowali Mercedesa klasy C. Jej projekt to auto z silnikiem o mocy 510 KM, które osiąga ponad 270 km/h.

Mulgari jest niezbyt znanym warsztatem mieszczącym się spory kawałek na zachód od Londynu. Firma trudni się przede wszystkim dostarczaniem części innych tunerów dla swoich klientów i montażem pakietów wyprodukowanych przez inne przedsiębiorstwa. Mercedes C 63 AMG jest najpoważniejszym jak dotąd przedsięwzięciem Mulgari.

Obraz

Tych, którzy przerabiali sedana klasy średniej ze Stuttgartu, jest bardzo wielu. Tak naprawdę pamięta się jednak o tych znanych firmach jak Brabus czy Carlsson. Mulgari dołączyło do tej szerokiej grupy z nadzieją, że wybije się ponad średnią.

Mercedes C 63 AMG ma wciśnięty pod maskę wolnossący 6,2-litrowy silnik V8. Wóz, który trafił do brytyjskiego tunera, miał motor w podstawowej konfiguracji mocy, czyli 457-konny. Maksimum mocy przypadało na 6800 obr./min, a szczyt wynoszącego 600 Nm momentu obrotowego znajdował się przy 5000 obr./min.

Obraz

Mulgari założyło sportowy układ wylotowy i wymieniło ECU na nowe. Większość z nowych 60 KM to zasługa ulepszonej elektroniki, za resztę odpowiada „wydech”. Ten ostatni wyposażony jest w modne ostatnio zawory regulujące natężenie dźwięku. Maksymalny moment obrotowy wzrósł do 708 Nm.

A jakie osiągi ma ten sedan? No cóż, o czasach przyspieszeń tuner nic nie mówi, natomiast jeśli chodzi o prędkość maksymalną, informuje, że przekracza ona 170 mil/h, a więc jest wyższa niż 273 km/h. Nie jest to wartość zwalająca z nóg. Z drugiej strony, nie wiadomo gdzie jest limit tego Mercedesa.

Obraz

Mulgari wspomina w swojej notce prasowej też coś o wzmocnionych hamulcach – nowych tarczach, nowych zaciskach i innym płynie – ale są to informacje bardzo mgliste. Żadnych konkretów.

Nadwozie otrzymało spojler przymocowany pod przedni zderzak i listwę na klapie bagażnika. Zdaje się też, że koła są także nowe, ale o tym Brytyjczycy milczą. Przedni i tylny spojler pomagają dociskać Mercedesa do jezdni w trakcie szybkiej jazdy.

Obraz

Czy wóz Mulgari zostanie zapamiętany na dłużej? Raczej nie, nie wybija się ponad przeciętną wśród tunerów Mercedesa. No, chyba że bierzemy też pod uwagę fantastyczny czerwony lakier auta.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 156
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 6208 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 517 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 83,28 KM/l (seryjny – 78,48 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 708 Nm
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1730 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,35 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
  • Długość: 4591 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1438 mm
  • Rozstaw osi: 2760 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: ponad 273 km/h
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Źródło: Mulgari

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)