Brabus Mercedes-Benz SL 63 AMG B63S-730 (2013)

730 KM - to wszystko, co potrafi wycisnąć ekipa Brabusa z 5,5-litrowego motoru montowanego w Mercedesie SL 63 AMG. Luksusowy roadster może rozpędzić się nawet do 350 km/h.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zaledwie dwa dni temu pisałem o podobnym wozie z białym nadwoziem, który miał 620-konny silnik. Auta Brabusa są jednak na tyle wyjątkowe, że warto pisać o nich, nawet wtedy, gdy różnią się tylko felgami. Na szczęście między białym autem, a dzisiejszym bohaterem różnice są nieco większe. Felgi są za to identyczne.

No to zacznijmy od kół, które mają średnicę 20". Przednie obręcze charakteryzują się szerokością 8,5", natomiast tylne są o 1 cal szersze. Felgi to model Monoblock R. Na nie wciśnięto opony o rozmiarach 255/30 R 20 (na kołach kierowanych) oraz 295/25 R 20 (na osi napędowej).

Coupe-roadster Mercedesa ma w tej wersji pneumatyczne zawieszenie, którym zarządza chip. Brabus zmienił ten moduł na swój. Nowe oprogramowanie usztywnia i obniża wóz podczas szybkiej jazdy w większym stopniu niż ma to miejsce w przypadku fabrycznego sterownika.

Obraz

Szybka jazda w tej maszynie oznacza rozpędzanie się do 100 km/h w czasie 3,70 s i osiąganie prędkości maksymalnej rzędu 350 km/h. Jest to możliwe dzięki ogromnej mocy generowanej przez jednostkę napędową.

Motor to konstrukcja o kodzie wewnętrznym M 157. Silnik to widlasta "ósemka" o objętości skokowej 5,5 l. Nowy agregat Mercedesa ma mniejszą objętość skokową niż poprzednik (tamten miał 6,2 l), ale jest wspomagany dwiema turbosprężarkami, a ponadto ma bezpośredni wtrysk paliwa. Przekłada się to nie tylko na większą moc, ale także na zmniejszenie zużycia paliwa w porównaniu ze starszym silnikiem.

Obraz

Seryjny M 157 w SL 63 AMG legitymował się mocą 537 KM przy 5500 obr./min (wersja z pakietem Performance ma 564 KM mocy). Moment obrotowy wynosił zaś imponujące 800 Nm przy 2000-4500 obr./min.

W prezentowanym dwa dni temu Brabusie mechanicy zwiększyli moc jedynie montując nowy moduł elektroniczny. W przypadku wersji B63S-730 sprawa jest bardziej skomplikowana. Tutaj wymieniono turbosprężarki na nowe - wyposażone w większe strony sprężarkowe, dodano wydajniejsze międzystopniowe chłodnice powietrza doładowującego, zamontowano sportowy układ wylotowy oraz wgrano nowe oprogramowanie sterujące.

Obraz

Te zaawansowane modyfikacje mają swoje odbicie w postaci wzrostu mocy do 730 KM przy 5500 obr./min. Z kolei moment obrotowy trafiający do automatycznej 7-biegowej przekładni MCT ma wartość sięgającą 1065 Nm. Napęd przykazywany jest na tylne koła.

O jak najlepsze wykorzystanie osiągów jednostki napędowej dbają nie tylko opisane powyżej opony, ale również mechanizm różnicowy z 45-procentową blokadą. Nowy mechanizm różnicowy jest wyposażeniem opcjonalnym do każdej wersji silnikowej Mercedesa SL.

Nie obyło się bez tuningu karoserii. Z przodu pojawił się kompozytowy spojler, a gwiazdę stuttgarckiego producenta zastąpiło logo Brabusa. Boki wozu nie zmieniły się wcale, a z tyłu seryjną imitację dyfuzora ekipa z Bottrop zastąpiła swoją - wykonaną z włókien węglowych.

Obraz

Barwy kabiny pasażerskiej są z pewnością znane czytelnikom Autokultu. Czerń połączona z kolorem wiśniowym to kombinacja zastosowana wcześniej między innymi w Brabusie G 350 BlueTEC D6 S Widestar. Oczywiście w SL-u jakość materiałów oraz montażu także jest na najwyższym poziomie. Z drobnych, ale cieszących oczy elementów warto wymienić nowe rygle drzwi, dywaniki z logo Brabusa czy podświetlane napisy na progach autach.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup, M 157
  • Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
  • Doładowanie: 2 turbosprężarki
  • Moc maksymalna: 730 KM przy 5500 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 133,68 KM/l (seryjny – 98,33 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 1065 Nm przy 2000-4500 obr./min
  • Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift MCT 7G-Tronic
  • Typ napędu: na tylne koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 405 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 360 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20” Monoblock R
  • Koła tylne: 9,5 x 20” Monoblock R
  • Opony przednie: 255/30 R 20
  • Opony tylne: 295/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1845 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,53 kg/KM (seryjny – 3,44 kg/KM)
  • Długość: 4617 mm
  • Szerokość: 1877 mm
  • Rozstaw osi: 2585 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,70 s
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: Brabus

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯