GSC Mercedes-Benz S 63 AMG Concept (2013)

Wyznaczający standard w tuningu Mercedesów Brabus podniósł poprzeczkę bardzo wysoko, jednak wiele firm zamierza nad nią przeskoczyć. Takie plany ma m.in. GSC, które zapowiada 850-konną wersję Mercedesa klasy S.

Obraz
Olgierd Lachowski

Najmocniejszego w historii luksusowego Brabusa można było oglądać kilkanaście dni temu na salonie samochodowym we Frankfurcie. Model S 63 AMG 850 6.0 Biturbo ma zmodyfikowany silnik M 157, w którym tuner z Bottrop zwiększył objętość skokową. „850” z nazwy to liczba koni mechanicznych wytwarzanych przez jednostkę napędową.

Brabus powiększył motor, żeby osiągnąć wspomnianą moc, Väth zaś niemal tyle samo koni mechanicznych wycisnął z V-ósemki o standardowej objętości skokowej. Podobnie jak Väth chce postąpić studio GSC.

German Special Customs, bo tak brzmi rozwinięcie skrótu, to niewielki warsztat zajmujący się modyfikowaniem Mercedesów. Tuning przeprowadzany przez GSC jest kontrowersyjny od strony wizualnej, ale jeśli chodzi o mechanikę, wszystko jest w porządku.

Najsłynniejszym projektem GSC jest 750-konny Mercedes-Benz CLS 63 AMG. Niedługo może przebić go Mercedes S 63 AMG, ponieważ właśnie tę limuzynę Niemcy zamierzają podkręcić.

Choć auto będzie zmienione, ten Mercedes nie będzie wyglądał z zewnątrz tak dziwnie jak CLS. Jeśli rzeczywisty wóz będzie odpowiadał wizji przedstawionej przez GSC, to maszyna otrzyma nowy przedni zderzak z niewielkim spojlerem, pokrywę silnika z otworami wentylacyjnymi, wstawiony nowy zderzak z tyłu oraz listwę aerodynamiczną na klapie bagażnika.

Obraz

Tuner zaproponuje również nowe felgi – najprawdopodobniej w kilku wzorach. Obręcze będą miały średnicę 21 cali.

Widlasty 5,5-litrowy silnik będzie miał niezmienioną objętość skokową, ale dzięki większym turbosprężarkom moc ma wzrosnąć do 850 KM, a być może nieco ją przekroczyć.

Nie wiadomo nic na temat ewentualnych dalszych modyfikacji mechanicznych. Czy hamulce i zawieszenie (raczej sterownik zawieszenia niż same komponenty podwozia) pozostaną seryjne? I wreszcie, czy coś zostanie zmienione wewnątrz Mercedesa? Pewnie wszystkiego dowiemy się dopiero podczas premiery tego samochodu. Tyle że na razie nie wiadomo, kiedy ona nastąpi.

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀