Wheelsandmore Mercedes-Benz E 63 AMG S 4Matic ‘Seven-11’ (2013)
Prawdopodobnie Wheelsandmore jest pierwszą dużą firmą tuningową, która zajęła się zmodernizowanym Mercedesem klasy E w wersji 63 AMG S 4Matic. Tuner podnosi moc silnika nawet do 700 KM.
Po liftingu Klasy E wersja S zastąpiła odmianę Performance Package. Nowy wóz może pochwalić się większą mocą jednostki napędowej i napędem na obie osie. Jako źródło zasilania wykorzystano znany z innych Mercedesów silnik M 157.
Widlasta „ósemka” ma objętość skokową niemal 5,5 l i jest wspomagana dwiema turbosprężarkami zabudowanymi w układzie równoległym. M 157 był jednym z pierwszych benzynowych motorów Mercedesa zaopatrzonych w bezpośredni wtrysk paliwa.
W E 63 AMG S 4Matic silnik ma moc 585 KM przy 5500 obr./min, zaś jego maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm w przedziale od 1750 do 5000 obr./min. Stuttgarcki producent nadal stawia na klasyczne skrzynie przekładniowe, toteż te 585 KM trafia do automatycznej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach. Ze skrzyni napęd trafia do wszystkich kół.
Ważący prawie dwie tony sedan należy do najszybszych tego typu samochodów. Między innymi dzięki napędowi wszystkich kół wóz do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 3,60 s. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale na życzenie może być podniesiona do 300 km/h.
Wheelsandmore opracowało trzy zestawy tuningowe do tego modelu. W każdym z nich podstawowym elementem jest nowy sterownik silnika. W kolejnych poziomach dodawane są dodatkowe elementy zwiększające moc jednostki napędowej. Topowa jest wersja Seven-11.
W Seven-11 oprócz nowego ECU tuner z Niemiec zainstalował bardziej sportowe filtry powietrza, a także układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych oporach wewnętrznych. Filtry i „wydech” dają około 25 KM, a pozostałe 90 KM dodaje elektronika. Łatwo policzyć, że E 63 AMG ma aż 700 KM mocy maksymalnej. Z kolei moment obrotowy wzrasta do 1100 Nm.
W pakietach Stufe 1 i Stufe 2 moc silnika wynosi, odpowiednio, 600 KM oraz 620 KM, a moment obrotowy 850 Nm i 890 Nm.
Niezależnie od zmian poczynionych wokół motoru Wheelsandmore daje możliwość dokonania innych przeróbek. Oferowany jest na przykład moduł do sterowania zawieszeniem. Dzięki niemu przy dużych prędkościach wóz obniża się o około 30 mm. Z kolei przy prędkości poniżej 70 km/h auto jest opuszczone o 15 mm w stosunku do standardowych ustawień.
Tradycyjnie dostępne są też felgi 6Sporz[sup]2[/sup]. Pasujące do Mercedesa obręcze mają rozmiary 9,5x20” z przodu i 11,0 x 20” z tyłu. Opony Continental mają rozmiary 255/30 R 20 z przodu oraz 295/25 R 20 z tyłu.
Nieważne, jaki pakiet się wybierze, bo i tak prędkość maksymalna Mercedesa E 63 AMG S 4Matic jest elektronicznie ograniczana do 320 km/h (w obawie o trwałość opon). Z pewnością jednak czas, po którym każda z tuningowych odmian osiąga prędkość maksymalną, jest inny.
Konkurencja
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90supo/sup, M 157
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5461 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 700 KM przy 5500 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 128,18 KM/l (seryjny – 96,13 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 1100 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna AMG SpeedShift 7G-Tronic MCT
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,5 x 20“
- Koła tylne: 11,0 x 20“
- Opony przednie: 255/30 R 20
- Opony tylne: 29525 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1940 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM (seryjny – 3,32 kg/KM)
- Długość: 4883 mm
- Szerokość: 1872 mm
- Rozstaw osi: 2874 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 320 km/h
Źródło: Wheelsandmore