Testy autokult.pl w roku 2012 - przeżyjmy to jeszcze raz
Rok 2012 powoli staje się historią. Hucznie zapowiadanego końca świata nie było, naszym piłkarskim orłom ktoś uciął skrzydła podczas mistrzostw Europy, a zima jak to zima, po raz kolejny zaskoczyła drogowców. My jednak staraliśmy się nie zawieść, przemierzając tysiące kilometrów dróg oraz spalając tysiące litrów benzyny, aby móc przedstawić Wam w sposób rzetelny i czasem z humorem plusy i minusy testowanych aut.
01.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 10:09
Mijający rok zamykamy okazałą liczbą 167 przetestowanych samochodów 36 różnych marek. Nie ukrywamy, że świetnie się przy tym bawiliśmy, ale także wiele się nauczyliśmy. Takie auta jak Porsche 911 Carrera S Cabrio, Audi TT-RS czy Mercedes-Benz SL500 nie tylko zapewniają masę frajdy, ale także uczą pokory i potrafią wycisnąć z kierownicy ostatnie poty.
Przeżyjmy to jeszcze raz
Rok 2012 zaczęliśmy mocnym akcentem w postaci testu prawdziwej legendy motoryzacji - Jeepa Wranglera. Nie było to jedyne auto tej legendarnej marki, którego test pojawił się na naszej stronie w styczniu. Compass starał się udowodnić, że samochód marki Jeep może czuć się pewnie również w zatłoczonym mieście. Na zakończenie pierwszego miesiąca roku podzieliłem się z Wami wrażeniami z pierwszej jazdy najnowszą Astrą GTC, a egzotyczny twór ZX Auto Grand Tiger pokazał, że motoryzacja "made in China" wcale nie musi być taka zła.
Mroźny luty zaczęliśmy spokojnie od testu bardzo popularnej w naszym kraju Toyoty Yaris. Również w lutym jako jedni z pierwszych przedstawiliśmy Wam wrażenia z pierwszej jazdy nowym Hyundaiem i30 oraz Volkswagenem CC, który nie chciał być już kojarzony z Passatem. Najkrótszy miesiąc w roku zakończyliśmy mocnym akcentem w postaci testu Jeepa Grand Cherokee z mocarnym i mającym niepohamowany apetyt na paliwo silnikiem 5,7 HEMI.
W marcu jak w garncu - również u nas. Testy rozsądnych i popularnych modeli, takich jak Honda Civic IX generacji, Nissan Qashqai, Seat Ibiza ST czy Volkswagen Passat przeplatały się z recenzjami bardziej szalonych aut: Infiniti G37, Peugeota RCZ, Lancii Delta w bardzo mrocznym wydaniu Hard Black czy rodzinnego Forda S-Max z 240-konnym silnikiem pod maską.
Sam początek kwietnia przyniósł nam prezent w postaci pierwszej jazdy zjawiskowym Citroënem DS5, który w realiach polskich miast wyglądał futurystycznie. Nie zapomnieliśmy również o samochodach dostawczych, a test Fiata Ducato pokazał, że życie dostawcy wcale nie musi być nudne. Najnowszy Ford Ranger udowodnił, że Amerykanie wiedzą, jak buduje się pick-upy, a błękitny Citroën C3 sprawił, że za jego kierownicą czułem się, delikatnie mówiąc, nieswojo. Na zakończenie tego obfitującego w większą liczbę słonecznych dni miesiąca zabraliśmy Suzuki Jimny wraz z jego starszymi braćmi na poligon wojskowy.
Maj. Na dobry początek czekała na nas najbardziej miejska Škoda, czyli model Citigo. W maju pojawił się test Kii Soul, czyli auta z dedykacją dla młodych. W tym zwiastującym lato miesiącu Ford Mondeo Kombi starł się z Citroënem C5 Kombi, a Suzuki Grand Vitara sprawdziło, na co stać Nissana X-Trail.
Tym sposobem dobiliśmy do czerwca. W tym ciepłym miesiącu przetestowaliśmy Dacię Sandero, która okazała się udaną receptą na kryzys, miejski przebój z Wolfsburga, czyli Volkswagena up!, oraz limuzynę inaczej, czyli Mercedesa Viano. W czerwcu nie mogło zabraknąć również aut z wyższej półki. BMW 320d pokazało, co oznacza pojęcie klasy średniej idealnej, Audi A6 Allroad w niesamowitym komforcie i spokoju pozwoliło przemierzać wielkopolskie drogi, a wisienką na torcie był test najnowszej generacji Porsche 911 Carrera S.
Lipiec. Wakacje trwają w najlepsze, ale my nie odpoczywamy. Toyota GT86 ostro namieszała wszystkim w głowach, Jeep Grand Cherokee z ropniakiem pod maską podołał postawionemu przed nim zadaniu, a BYD e6 starał się przekonać, że Chińczycy nie gęsi i swoje elektryczne auto też mają. Dopełnieniem tego wakacyjnego miesiąca był test jadowitego samuraja w postaci Mazdy 3 MPS oraz fotograficzna relacja ze spotkania Abartha 500 esseesse ze zdecydowanie mniej sportowym, ale z pewnością nie mniej szykownym Fiatem 500 Sport.
W pięknym sierpniowym słońcu przemierzałem drogi za kierownicą nowego Volkswagena Beetle (tym razem bez wazonika). Lexus CT200h F-Sport łączył drapieżny styl ze stylem ECO, a Peugeot 208 pokazał swój lwi charakter. Na zakończenie wakacji trafiły nam się dwie perełki. Pierwszą z nich był Citroën DS3 w niesamowitej wersji Racing, drugą - nobliwy, piekielnie szybki i piekielnie drogi roadster, czyli Mercedes-Benz SL500.
Wakacje minęły jak zwykle zdecydowanie za szybko. Suzuki Swift Sport, Toyota RAV4, Ford B-Max czy Audi A3 zagościły na naszych łamach w najbardziej nielubianym przez uczniów miesiącu, czyli we wrześniu. Również we wrześniu mogliście przeczytać test włoskiej Lancii Thema z amerykańską duszą, Fiata Pandy III generacji oraz Renault Mégane CC w limitowanej wersji Monaco GP.
W październiku nasz redakcyjny parking przeżywał oblężenie samochodów mających przede wszystkim dawać frajdę z jazdy. Renault Mégane RS, Mini Cooper S, Volkswagen Beetle Sport czy Volkswagen Scirocco Shark każdego dnia poprawiały nam humor. Również sportowe Renault Twingo RS oraz prestiżowe BMW 525d potrafiły nieźle rozpieścić.
W październiku ukazała się pierwsza relacja z imprezy zorganizowanej przez Autokult.pl – Super Drag Race. Miesiąc wcześniej w jednym miejscu i w jednym czasie spotkały się auta, które są rzadkim widokiem nie tylko na polskich drogach. Porsche 911 Carrera S Cabriolet, Audi TT-RS, Chevrolet Corvette Z06, Chevrolet Camaro czy Lotus Elise zdzierały opony, aby uzyskać jak najlepszy czas w wyścigu na 1/4 mili w Motoparku Ułęż.
Super Drag Race - the best 1/4 mile drag race - test [PL]
W listopadzie dominowały praktyczne samochody rodzinne. Markę Škoda dzielnie reprezentowały modele Rapid, Roomster oraz Octavia Combi. Ford Grand C-Max przekonywał, że od przybytku głowa nie boli, a Mitsubishi Lancer pokazał, że nie tylko sport się liczy. Nie bylibyśmy jednak sobą, gdybyśmy nie podzielili się z Wami wrażeniami z jazd sportowymi i mało rozsądnymi z punktu widzenia praktyczności autami. Audi TT-RS oraz Porsche 911 Carrera S Cabrio testowane jeszcze we wrześniu pozostawiły po sobie niezapomniane wrażenia.
Nim się zorientowaliśmy, z nieba spadł śnieg, a na ulicach można było spotkać mikołajów. W grudniu przetestowaliśmy auta, które ani zimy, ani polskich dróg się nie boją. Volkswagen Passat Alltrack, Infiniti FX50, Audi Q5 oraz Ssangyong Korando pozwalały na skuteczną walkę z niezbyt przychylną aurą. Nie obyło się również bez testów gorących nowości, takich jak najnowsze Renault Clio, Volvo V40 czy Mercedes klasy A. Samochody sportowe? Ich również nie zabrakło, chociaż zarówno w przypadku Audi S7, jak i Škody Octavii RS TDI wrażenia sportowe zostały skutecznie ukryte pod płaszczem odpowiednio ekskluzywności oraz średniego spalania.
Nadchodzi
Rok 2013 powoli puka do drzwi. Jaki będzie? Co przyniesie? My wiemy jedno: w 2013 roku będziecie mogli na nas liczyć! Rzeczowe i fachowe testy nowych samochodów będą pojawiały się na łamach Autokultu regularnie. Poza tym do redakcji zawita małe miejskie auto, które zostanie z nami przez dwa miesiące. Z tej okazji przygotowaliśmy dla Was mały konkurs.
Nie znając marki ani modelu samochodu, wiedząc tylko, że będzie to małe miejskie auto, podajcie swoje propozycje sprawdzianów, jakim powinniśmy poddać długodystansowy egzemplarz. Najciekawszą propozycję wcielimy w życie, a jej autor otrzyma od nas drobny upominek. Pomysły podawajcie na naszym forum.
Korzystając z okazji, chcielibyśmy życzyć Wam w tym nowym, nadchodzącym roku wielu uniesień (nie tylko tych motoryzacyjnych), ale także spokoju i wytrwałości. Nie zapominajcie o nas! Szerokości i do siego roku!