Roadster na zimę – B&B R8 Spyder Stufe 3 (2012)
Zima wcale nie przeszkadza tunerom przerabiać samochody z otwartym nadwoziem czego przykładem jest prawie 630-konne Audi R8 Spyder przygotowane przez firmę B&B Automobiltechnik.
05.01.2013 | aktual.: 13.10.2022 14:03
Zima wcale nie przeszkadza tunerom przerabiać samochody z otwartym nadwoziem czego przykładem jest prawie 630-konne Audi R8 Spyder przygotowane przez firmę B&B Automobiltechnik.
Audi R8 niedawno przeszło lifting, jednak do warsztatów w Siegen-Birlenbach, gdzie swoją siedzibę ma firma B&B Automobiltechnik, trafiła starsza wersja samochodu. Tam mechanicy zafundowali tej sportowej maszynie porządną kurację wzmacniającą.
B&B nie zajmuje się zwykle modyfikacjami optycznymi. Co prawda w przypadku Audi R8 można dokupić to i owo z kompozytów, ale w tym aucie nic nie zmieniano. 20-calowe felgi ze stopów lekkich zostały w tym wozie założone tylko dlatego, że są lżejsze od seryjnych mniejszych obręczy.
Osoby dobrze znające Audi R8 zauważą, że ta konkretna maszyna jest niższa od seryjnej. Auto jest rzeczywiście niższe o 20 mm dzięki temu, że fachowcy B&B fabryczne sprężyny zawieszenia wymienili na krótsze, jeszcze bardziej sportowe. Dla bardziej wymagających jest dostępne w pełni regulowane gwintowane zawieszenie.
Za cenę prawie 13 000 euro tuner oferuje komplet hamulców z ceramicznymi tarczami o średnicy 396 mm z przodu i z tyłu. Ich montaż jest możliwy jednak w przypadku, gdy samochód będzie wyposażony w 19- lub 20-calowe felgi.
Auta wyposażone w automatyczną skrzynię biegów R-tronic po ingerencji mechaników B&B biegi będą zmieniać nieco szybciej. Wszystko w wyniku montażu nowego modułu sterującego skrzynią przekładniową.
Drugim zmienianym modułem jest ECU. Oprócz niego jednostka napędowa w wersji Stufe 3 zyskuje też nowy układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych w stosunku do seryjnych odpowiedników oporach wewnętrznych. Tuner nie zapomniał również o sportowych filtrach powietrza. Taki pakiet podnosi moc silnika o 103 KM, a maksymalny moment obrotowy o 70 Nm.
Podstawowym silnikiem (przynajmniej wprowadzonym jako pierwszy) w Audi R8 Spyder jest widlasty 10-cylindrowiec o objętości skokowej 5,2 l. Motor obchodzi się bez jakiegokolwiek doładowania, ma za to bezpośredni wtrysk paliwa. Normalnie jednostka silnikowa dysponuje mocą 525 KM przy 8000 obr./min i momentem obrotowym 530 Nm przy 6500 obr./min.
Jeśli dodać do seryjnych koni mechanicznych te z zestawu Stufe 3, łatwo można obliczyć, że niemiecki roadster po tuningu ma ich w sumie 628. Moment obrotowy to równe 600 Nm.
Tak przygotowane Audi R8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,50 s, a więc o 0,60 s szybciej od fabrycznego pojazdu. Wzrosła też prędkość maksymalna, która wynosi nie 313 km/h, a 328 km/h.
Cały tuning proponowany przez B&B nie jest tani. Jeśli ktoś chce mieć auto jak ze zdjęć, musi się liczyć z wydatkiem przekraczającym 35 000 euro. Dołożenie regulowanego zawieszenia zamiast samych sprężyn i montaż elementów aerodynamicznych z włókien węglowych podnosi koszty modyfikacji o kolejne 10 000 euro.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 628 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 120,68 KM/l (seryjny – 100,89 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 396 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 396 mm
- Koła przednie: 8,5 x 20”
- Koła tylne: 11,0 x 20”
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 305/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1720 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,74 kg/KM (seryjny – 3,28 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1930 mm
- Wysokość: 1224 mm (- 20 mm)
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
- Prędkość maksymalna: 328 km/h
Źródło: autoblog