Roadster na zimę – B&B R8 Spyder Stufe 3 (2012)

Zima wcale nie przeszkadza tunerom przerabiać samochody z otwartym nadwoziem czego przykładem jest prawie 630-konne Audi R8 Spyder przygotowane przez firmę B&B Automobiltechnik.

Obraz
Olgierd Lachowski

Zima wcale nie przeszkadza tunerom przerabiać samochody z otwartym nadwoziem czego przykładem jest prawie 630-konne Audi R8 Spyder przygotowane przez firmę B&B Automobiltechnik.

Audi R8 niedawno przeszło lifting, jednak do warsztatów w Siegen-Birlenbach, gdzie swoją siedzibę ma firma B&B Automobiltechnik, trafiła starsza wersja samochodu. Tam mechanicy zafundowali tej sportowej maszynie porządną kurację wzmacniającą.

B&B nie zajmuje się zwykle modyfikacjami optycznymi. Co prawda w przypadku Audi R8 można dokupić to i owo z kompozytów, ale w tym aucie nic nie zmieniano. 20-calowe felgi ze stopów lekkich zostały w tym wozie założone tylko dlatego, że są lżejsze od seryjnych mniejszych obręczy.

Obraz

Osoby dobrze znające Audi R8 zauważą, że ta konkretna maszyna jest niższa od seryjnej. Auto jest rzeczywiście niższe o 20 mm dzięki temu, że fachowcy B&B fabryczne sprężyny zawieszenia wymienili na krótsze, jeszcze bardziej sportowe. Dla bardziej wymagających jest dostępne w pełni regulowane gwintowane zawieszenie.

Za cenę prawie 13 000 euro tuner oferuje komplet hamulców z ceramicznymi tarczami o średnicy 396 mm z przodu i z tyłu. Ich montaż jest możliwy jednak w przypadku, gdy samochód będzie wyposażony w 19- lub 20-calowe felgi.

Auta wyposażone w automatyczną skrzynię biegów R-tronic po ingerencji mechaników B&B biegi będą zmieniać nieco szybciej. Wszystko w wyniku montażu nowego modułu sterującego skrzynią przekładniową.

Drugim zmienianym modułem jest ECU. Oprócz niego jednostka napędowa w wersji Stufe 3 zyskuje też nowy układ wydechowy z konwerterami katalitycznymi i tłumikami o zmniejszonych w stosunku do seryjnych odpowiedników oporach wewnętrznych. Tuner nie zapomniał również o sportowych filtrach powietrza. Taki pakiet podnosi moc silnika o 103 KM, a maksymalny moment obrotowy o 70 Nm.

Obraz

Podstawowym silnikiem (przynajmniej wprowadzonym jako pierwszy) w Audi R8 Spyder jest widlasty 10-cylindrowiec o objętości skokowej 5,2 l. Motor obchodzi się bez jakiegokolwiek doładowania, ma za to bezpośredni wtrysk paliwa. Normalnie jednostka silnikowa dysponuje mocą 525 KM przy 8000 obr./min i momentem obrotowym 530 Nm przy 6500 obr./min.

Jeśli dodać do seryjnych koni mechanicznych te z zestawu Stufe 3, łatwo można obliczyć, że niemiecki roadster po tuningu ma ich w sumie 628. Moment obrotowy to równe 600 Nm.

Tak przygotowane Audi R8 od 0 do 100 km/h przyspiesza w 3,50 s, a więc o 0,60 s szybciej od fabrycznego pojazdu. Wzrosła też prędkość maksymalna, która wynosi nie 313 km/h, a 328 km/h.

Obraz

Cały tuning proponowany przez B&B nie jest tani. Jeśli ktoś chce mieć auto jak ze zdjęć, musi się liczyć z wydatkiem przekraczającym 35 000 euro. Dołożenie regulowanego zawieszenia zamiast samych sprężyn i montaż elementów aerodynamicznych z włókien węglowych podnosi koszty modyfikacji o kolejne 10 000 euro.

Konkurencja

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 628 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 120,68 KM/l (seryjny – 100,89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 396 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, ceramiczne, średnica 396 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1720 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,74 kg/KM (seryjny – 3,28 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Wysokość: 1224 mm (- 20 mm)
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,50 s
  • Prędkość maksymalna: 328 km/h
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/5] Źródło zdjęć: |

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.