Smakowity kąsek – B&B R8 V10 Stufe 3 (2011)

Mimo, że w produkcji Audi R8 V10 jest już od trzech lat, nadal stanowi smakowity kąsek dla tunerów. Ostatnio właśnie do tego coupé renomowana niemiecka firma B&B przygotowała pakiet numer 3, który zwiększa moc silnika do ponad 600 KM.

Obraz
Olgierd Lachowski

Mimo, że w produkcji Audi R8 V10 jest już od trzech lat, nadal stanowi smakowity kąsek dla tunerów. Ostatnio właśnie do tego coupé renomowana niemiecka firma B&B przygotowała pakiet numer 3, który zwiększa moc silnika do ponad 600 KM.

Zestawy wzmacniające do Audi R8 V10 ma wiele firm tuningowych. Ma też B&B. I to od dawna, ale ostatnio powiększyło swój program przeróbek o kolejny poziom zmian tego sportowego wozu. Pakiet ma numer 3.

Zazwyczaj, gdy za tuning biorą się specjaliści B&B, auto wizualnie się nie zmienia. Tak jest też z tym samochodem, którego nadwozie fachowcy omijali szerokim łukiem. Jedyną modyfikacją w pewnym stopniu związaną z prezencją Audi są nowe, 20-calowe koła, które razem z oponami kosztują 7950 euro.

Obraz

Dużo więcej zrobiono w mechanizmach. B&B wymieniło w wozie sprężyny zawieszenia (kosztują 998 euro), dzięki czemu R8 „przyziemiło” o 25 mm. Alternatywnie można wybrać sportowe, regulowane zawieszenie za 3950 euro lub zawieszenie wyścigowe, które jest droższe o 1000 euro.

Firma tuningowa zainstalowała wydajniejsze ceramiczne hamulce, które skuteczniej mają zatrzymywać samochód (cena tarcz to 12 950 euro). Te hamulce na pewno się przydadzą, bo silnik jest jeszcze mocniejszy niż w wozie fabrycznym.

Seryjne Audi R8 V10 ma 10-cylindrowy, umieszczony centralnie, wolnossący silnik o objętości skokowej 5,2 l. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa motor ma moc 525 KM przy aż 8000 obr/min. Moment obrotowy sięga aż 530 Nm przy 6500 obr./min.

Obraz

Audi może mieć manualną lub zautomatyzowaną skrzynię biegów, ale napęd zawsze jest przenoszony na wszystkie koła. Sportowiec z Ingolstadt potrzebuje 4,10 s na przyspieszenie do 100 km/h (z manualną skrzynią biegów) i osiąga 316 km/h.

Mechanicy B&B wymienili powietrzne przewody dolotowe, założyli bardziej sportowe filtry powietrza, wstawili sportowy układ wylotowy z regulacją przepływu spalin za pomocą zaworu oraz zmienili moduł sterujący sercem auta.

Obraz

Wszystkie te rozwiązania pozwoliły podnieść moc maksymalną jednostki napędowej do 610 KM, a moment obrotowy do 610 Nm. Jego wartość maksymalna przypada na 6400 obr./min.

Za modyfikacje w obrębie silnika trzeba wyłożyć sporo – 14 950 euro.

Dzięki ulepszeniom R8 V10 powinien przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,60 s, natomiast 200 km/h na prędkościomierzu pokaże się po 10,80 s. Prędkość maksymalna wynosi 330 km/h.

Po tuningu wykonanym przez B&B Audi R8 V10 jest jeszcze smakowitszym kąskiem dla koneserów sportowych samochodów. Jedynym problemem mogą być dość wysokie całkowite koszty przeróbki wozu. Z drugiej jednak strony każda firma tuningowa za podkręcanie takich wozów jak Audi R8 każe sobie sporo płacić.

Dane techniczne

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 610 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 117,22 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 600 Nm przy 6400 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana R-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, ceramiczne
  • Koła przednie: 9,0 x 20”
  • Koła tylne: 11,0 x 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 305/25 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1695 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,78 kg/KM (seryjny – 3,23 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Wysokość: 1227 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Przyspieszenie 0-200 km/h: 10,80 s
  • Prędkość maksymalna: 330 km/hblock position=\inside6999/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.