Skompresowana moc – O.CT R8 Compressor (2011)

Niezależnie od wersji Audi R8 korzysta z wolnossącego silnika. Różni tunerzy próbują jednak - z lepszym lub gorszym skutkiem - do jednostki napędowej dodać doładowanie. Czy taka sztuka udała się firmie O.CT obiecującej moc 565 KM?

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Pod nóż trafiło Audi R8 w podstawowej odmianie silnikowej, a więc wóz wyposażony w 8-cylindrowy motor o kącie rozwidlenia cylindrów wynoszącym 90 stopni. 4,2-litrowa jednostka napędowa z bezpośrednim wtryskiem paliwa od zeszłego roku ma podniesioną do 430 KM moc dostępną przy 7900 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 430 Nm w przedziale 4500-6000 obr./min.

Za pomocą 6-biegowej manualnej lub zautomatyzowanej skrzyni R-tronic napęd transportowany jest na wszystkie koła. Przy masie własnej 1635 kg Audi R8 potrzebuje 4,60 s na przyspieszenie do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna to 302 km/h. Tyle wóz seryjny.

W przerobionym przez niemieckie O.CT aucie przyspieszenia są sporo lepsze, a i prędkość maksymalna daleko wyższa. Poprawa osiągów była możliwa dzięki sprężarce mechanicznej, układowi wydechowemu z rur kwasoodpornych wyposażonemu w sportowe reaktory katalityczne i tłumiki oraz zastosowaniu nowego modułu sterującego motorem. Efekt?

Obraz

Rezultat to 565 wściekłych koni mechanicznych mocy i 560 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Właśnie dzięki nim R8 od 0 do 100 km/h przyspiesza o 0,70 s szybciej od samochodu fabrycznego, a więc w 3,90 s. 250 km/h na prędkościomierzu pojawia się po 24 sekundach. Prędkości maksymalnej tuner nie podaje, ale należy się spodziewać, że oscyluje ona gdzieś w pobliżu 320 km/h.

Zainteresowani dalszym tuningiem mogą nabyć kompozytową pokrywę bagażnika i lepszy zestaw hamulcowy, ale O.CT poza podaniem informacji o takich możliwościach, nie podzieliło się szczegółowymi informacjami na ich temat. Podobnie tajemnicą pozostaje koszt tuningu wozu.

Obraz

Dając 135 KM kompresor spełnia swoje zadanie bardzo dobrze, ale do 800-konnego wyposażonego w dwie takie sprężarki PPI R8 Razor GTR 800 Bi-Centrifugal Supercharger jeszcze daleko.

Dane techniczne

  • Typ: V8, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 4163 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Kompresor
  • Moc maksymalna: 565 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 135,72 KM/l (seryjny – 100,89 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana R-tronic
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,5 x 18”
  • Koła tylne: 10,5 x 18”
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 285/35 R 18

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1635 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,89 kg/KM (seryjny – 3,80 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,90 s
  • Przyspieszenie 0-250 km/h: 24,00 sblock position=\inside7562/block
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Pierwsza jazda: Toyota Urban Cruiser – rachunek zysków i strat
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Prezes koncernu alarmuje. Dosadny apel do władz UE
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Na stacjach coraz lepiej. Mamy nowe prognozy
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Porsche pod wrażeniem tempa rozwoju chińskich marek
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
Nowy odcinek S7 jeszcze w tym roku. GDDKiA szykuje świąteczny prezent
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
5-letnie opóźnienie zakazu dla spalinówek jest możliwe. Dobra wiadomość? Niekoniecznie [Opinia]
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test: Volkswagen Caravelle PanAmericana - przygodowy autobus w dieslu
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Test długodystansowy: Mazda CX-60 jako wóz techniczny w Alpach
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
Mercedes-Benz Tomorrow XX - Niemcy mają plan na tańsze naprawy i mniejszą emisję CO2
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
291 tys. niesprawnych aut. Wiemy, czemu najczęściej oblewają przegląd
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Rozbili kolejne nowości. Pięć gwiazdek nie dla każdego
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
Złodzieje mają żniwa. Te rzeczy powinny wzbudzić twoją czujność
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯