Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)

Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)11.11.2010 08:00
Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)
Olgierd Lachowski

Audi R8 to bez wątpienia jeden z najbardziej interesujących samochodów sportowych. O ile jeszcze w przypadku odmiany z silnikiem V8 można ponarzekać na niedobór mocy (420 KM), to już bolid z silnikiem V10 teoretycznie powinien zadowolić nawet najbardziej wybrednych klientów – a jednak tak nie jest. Właśnie do osób wymagających czegoś więcej skierowana jest oferta Anderson Germany.

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.3
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.3

Audi R8 V10 jest produkowane od 2008 roku. Sercem tego supersportowego bolidu jest silnik o objętości 5,2 l. Wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 525 KM przy aż 8000 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 530 Nm i jest dostępna przy 6500 obr./min. Przekaz napędu do każdego z kół jest realizowany przez manualną, 6-biegową skrzynię biegów lub zautomatyzowane urządzenie o nazwie R-tronic (również o sześciu biegach).

R8 wykorzystuje elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego i amortyzatory magnetoreologiczne. Audi potrzebuje 4,10 s, by osiągnąć prędkość 100 km/h (3,90 s ze skrzynią R-tronic), a jego prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.8
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.8

Firma z Düsseldorfu zwiększa moc silnika dzięki zastosowaniu innego programu nim sterującego, a także poprzez montaż filtrów powietrza o zmniejszonych oporach przepływu i sportowego układu wydechowego. „Wydech” waży o 17 kg mniej od seryjnego układu. Ulepszenia przełożyły się na podniesienie mocy i teraz silnik generuje 585 KM. W związku z tym samochód po tuningu osiąga prędkość 328 km/h.

Tuner zrezygnował z innych przeróbek mechanicznych, zajął się natomiast optycznymi. W tym celu pracownicy stworzyli pakiet Racing Edition. W jego skład wchodzą przedni i tylny spojler, tylny dyfuzor oraz obudowy lusterek. Każdy z elementów wykonany jest z włókna węglowego. Z tego samego materiału zrobiono wstawki znajdujące się w kabinie. Oprócz tego we wnętrzu dokonano kilku drobniejszych zmian.

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.5
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.5

Auto Andersona trafia z mocą między 565-konne Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 1, a 600-konne Wheelsandmore R8 V10 Stage II.

Dane techniczne

Silnik i napęd

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,41 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 19,0\
  • Koła tylne: 19,0

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1603 kg (- 17 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,74 kg/KM (seryjny – 3,09 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 328 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)