Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)

Audi R8 to bez wątpienia jeden z najbardziej interesujących samochodów sportowych. O ile jeszcze w przypadku odmiany z silnikiem V8 można ponarzekać na niedobór mocy (420 KM), to już bolid z silnikiem V10 teoretycznie powinien zadowolić nawet najbardziej wybrednych klientów – a jednak tak nie jest. Właśnie do osób wymagających czegoś więcej skierowana jest oferta Anderson Germany.

Dla wymagających – Anderson R8 V10 Racing Edition (2010)
Olgierd Lachowski

11.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:48

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.3
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.3

Audi R8 V10 jest produkowane od 2008 roku. Sercem tego supersportowego bolidu jest silnik o objętości 5,2 l. Wolnossąca jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 525 KM przy aż 8000 obr./min. Maksymalna wartość momentu obrotowego wynosi 530 Nm i jest dostępna przy 6500 obr./min. Przekaz napędu do każdego z kół jest realizowany przez manualną, 6-biegową skrzynię biegów lub zautomatyzowane urządzenie o nazwie R-tronic (również o sześciu biegach).

R8 wykorzystuje elektroniczną blokadę mechanizmu różnicowego i amortyzatory magnetoreologiczne. Audi potrzebuje 4,10 s, by osiągnąć prędkość 100 km/h (3,90 s ze skrzynią R-tronic), a jego prędkość maksymalna wynosi 316 km/h.

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.8
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.8

Firma z Düsseldorfu zwiększa moc silnika dzięki zastosowaniu innego programu nim sterującego, a także poprzez montaż filtrów powietrza o zmniejszonych oporach przepływu i sportowego układu wydechowego. „Wydech” waży o 17 kg mniej od seryjnego układu. Ulepszenia przełożyły się na podniesienie mocy i teraz silnik generuje 585 KM. W związku z tym samochód po tuningu osiąga prędkość 328 km/h.

Tuner zrezygnował z innych przeróbek mechanicznych, zajął się natomiast optycznymi. W tym celu pracownicy stworzyli pakiet Racing Edition. W jego skład wchodzą przedni i tylny spojler, tylny dyfuzor oraz obudowy lusterek. Każdy z elementów wykonany jest z włókna węglowego. Z tego samego materiału zrobiono wstawki znajdujące się w kabinie. Oprócz tego we wnętrzu dokonano kilku drobniejszych zmian.

Anderson R8 V10 Racing Edition fot.5
Anderson R8 V10 Racing Edition fot.5

Auto Andersona trafia z mocą między 565-konne Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 1, a 600-konne Wheelsandmore R8 V10 Stage II.

Dane techniczne

Silnik i napęd

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 585 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 112,41 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 365 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
  • Koła przednie: 19,0\
  • Koła tylne: 19,0

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1603 kg (- 17 kg)
  • Stosunek masy do mocy: 2,74 kg/KM (seryjny – 3,09 kg/KM)
  • Długość: 4435 mm
  • Szerokość: 1930 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 328 km/h

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)