Jeden z 333 – Wheelsandmore R8 GT Spyder Stage III (2012)
Audi R8 GT Spyder ma powstać w zaledwie 333 egzemplarzach. Jedno z wyprodukowanych już aut przeszło niedawno przez ręce specjalistów z firmy Wheelsandmore. Efekt? 60 KM mocy więcej.
05.07.2012 | aktual.: 13.10.2022 13:58
Audi R8 GT Spyder ma powstać w zaledwie 333 egzemplarzach. Jedno z wyprodukowanych już aut przeszło niedawno przez ręce specjalistów z firmy Wheelsandmore. Efekt? 60 KM mocy więcej.
Limitowanie serii sprawia, że nabywca jednego z egzemplarzy ograniczonej produkcyjnie partii aut wyróżnia się spośród innych kierowców. Jednak nawet w tak małej serii jaką jest R8 GT Spyder znajdą się wozy odbiegające od fabrycznych. Przykładem takiej maszyny jest auto, które zaprezentował niemiecki tuner Wheelsandmore.
Za plecami kierowcy i pasażera R8 GT Spyder drzemie ustawiony wzdłużnie 10-cylindrowy widlasty silnik o objętości skokowej 5,2 l. Jednostki napędowej co prawda nie wyposażono w doładowanie, ale ma ona bezpośredni wtrysk paliwa i kilka innych nowoczesnych rozwiązań. W seryjnym samochodzie wspomniany motor dysponuje mocą 560 KM przy 8000 obr./min i momentem obrotowym 540 Nm przy 6500 obr./min.
Inżynierowie z Baesweiler udowodnili, że specjaliści z Ingolstadt specjalnie nie wysilili serca Audi. Dzięki zmianie oprogramowania w ECU oraz montażowi sportowych filtrów powietrza w kompozytowej obudowie mechanicy Wheelsandmore z R-ósemki wycisnęli dodatkowe 60 KM mocy, a maksymalny moment obrotowy podnieśli do 590 Nm. O tym jak mocny jest silnik informuje lżejszy o 40 procent od standardowego układ wydechowy.
Instalacja komponentów zawieszenia firmy KW pozwoliła jeszcze lepiej wykorzystać potencjał jednostki napędowej, która oczywiście moc przenosi nadal na wszystkie koła za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni przekładniowej. Przód Audi można podnieść o 40 mm, co znacznie ułatwi pokonywanie niewysokich krawężników.
Jak zawsze Wheelsandmore proponuje nowe koła ze swoimi felgami 6Sporz[sup]2[/sup]. W przypadku R8 GT Spyder są to obręcze o rozmiarze 9,5 x 20” z przodu oraz 11,0 x 20” z tyłu, na które wciśnięto opony 245/30 R 20 (oś przednia) i 295/25 R 20 (koła tylne).
Przerobiony przez tego tunera samochód rozpędza się do 336 km/h. Aby móc cieszyć się tak wyjątkowym egzemplarzem, oprócz posiadania seryjnego R8 GT Spyder, trzeba mieć jeszcze w kieszeni 16 000 euro na tuning w Baesweiler.
Konkurencja
Dane techniczne
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 620 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 119,14 KM/l (seryjny – 107,61 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 380 mm
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane, średnica 356 mm
- Koła przednie: 9,5 x 20” 6Sporzsup2/sup
- Koła tylne: 11,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
- Opony przednie: 245/30 R 20
- Opony tylne: 295/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1715 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,77 kg/KM (seryjny – 3,06 kg/KM)
- Długość: 4435 mm
- Szerokość: 1930 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: 335 km/h
Źródło: Wheelsandmore