Młodszy brat – ABT R8 GT S (2011)

W zeszłym roku ABT zaprezentował ekstremalnie przerobione Audi R8 V10, które na Sachsenringu jest wolniejsze tylko o mrugnięcie oka od TechArta 911 GT2 GT Street RS. Na tegorocznym salonie genewskim ABT pokazuje podobne technicznie auto, tyle że bez dachu.

Obraz
Olgierd Lachowski
ABT R8 GT S fot.2
ABT R8 GT S fot.2

ABT jako firma ma ogromne doświadczenie wyniesione z wyścigów – przecież to ABT buduje bolidy Audi do wyścigów DTM. Bazując na swojej wiedzy, zespół Christiana Abta w 2010 roku wypuścił R8 GT, czyli maksymalnie zmodyfikowane Audi R8 V10. Teraz przyszła kolej na taki sam samochód w wersji roadster.

Punktem wyjścia do przeróbek było Audi R8 Spyder, które jest wyposażone seryjnie w 5,2-litrowy motor o 10 cylindrach. To jednostka z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy 525 KM i maksymalnym momencie obrotowym 530 Nm. ABT mówi tylko o tym, że zmienił układ wydechowy na produkt własny, a co więcej zrobiono przy silniku, tego nie wiadomo. Fakt jest jednak taki, że moc wzrosła do 620 KM.

ABT R8 GT S fot.3
ABT R8 GT S fot.3

Tak samo jak przy budowie R8 GT, priorytetem dla tunera było zmniejszenie wagi Spydera, który normalnie waży 1795 kg. W tym celu zmieniono maskę silnika, pokrywę bagażnika, drzwi, przedni i tylny zderzak na węglowe. Jaki jest zysk wagowy, jeszcze nie wiadomo.

Ten sam materiał (ale już w celach dekoracyjnych) oraz skóra zostały użyte w kabinie pasażerskiej. Podobnie jak na nadwoziu, tak i w niej dominują kolory grafitowy i czerwony. Czerwień karoserii ma nieczęsto spotykany chromowy połysk.

ABT R8 GT S fot.7
ABT R8 GT S fot.7

ABT R8 GT S jeździ na kołach z 19-calowymi lub 20-calowymi felgami.

Trudno powiedzieć, czy R8 GT S może być tak szybki na torze jak jego starszy brat (tamten ma przecież wyścigowe zawieszenie), ale już teraz tuner zachwala doskonały czas przyspieszania do 100 km/h (3,60 s) i niezłą prędkość maksymalną – 320 km/h.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 620 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 119,14 KM/l (seryjny  – 100,88 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Koła przednie: 19” lub 20”
  • Koła tylne: 19” lub 20″

Masy i wymiary:

  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,60 s
  • Prędkość maksymalna: 320 km/hblock position=\inside8192/block
Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.