Diabelska moc zaklęta w czerń – Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 2 (2010)
Firma Sport-Wheels z Hürth, niedaleko Kolonii, ma własny pogląd na Audi R8 Spyder. Według pracowników tunera R8 Spyder powinno być czarne, czarne i jeszcze raz czarne – no, z pominięciem wnętrza. 525 KM to też dla nich trochę za mało.
11.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:19
Firma Sport-Wheels z Hürth, niedaleko Kolonii, ma własny pogląd na Audi R8 Spyder. Według pracowników tunera R8 Spyder powinno być czarne, czarne i jeszcze raz czarne – no, z pominięciem wnętrza. 525 KM to też dla nich trochę za mało.
Produkcja R8 Spyder wystartowała w 2009 roku i od razu zaczęło się od mocniejszej wersji z widlastym ‘10-cylindrowcem’. 5.2-litrowy silnik z bezpośrednim wtryskiem paliwa rozwija moc 525 KM przy aż 8000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy to 530 Nm przy 6000 obr./min. Dzięki temu ważący 1720 kg bolid rozpędza się do 313 km/h, a przyspieszanie do 100 km/h trwa tylko 4.10 s.
Sport-Wheels z Niemiec ma w ofercie dwa stopnie zwiększania mocy. W pierwszym z nich, który kosztuje 1499 €, modyfikowane jest oprogramowanie sterujące silnikiem. Daje to 40-konny wzrost mocy, a moment obrotowy zwiększa się do 560 Nm.
Drugi poziom kosztuje 5869 euro (o ile klient ma już zainstalowany w swoim aucie pierwszy), a przerabiany jest w nim układ wydechowy na sportowy. Moc rośnie do równych 600 KM, a maksymalny moment obrotowy do 580 Nm.
Niezależnie od tego właściciel może zamówić zawieszenie z hydrauliczną regulacją prześwitu (HLS – Hydraulic Lift System) produkcji KW za ‘jedyne’ 7349 €.
Audi R8 Spyder - jak powstaje?
Żeby auto robiło jak najlepsze wrażenie, Sport-Wheels proponuje montaż kół z 20-calowymi felgami znanej firmy OZ. Przednie felgi mają szerokość 8,5 cala, a tylne 11,0 cali. Do tych felg pasują opony Continental Sport Contact 235/30 R 20 na kołach przednich i 305/25 R 20 na osi tylnej. Komplet kół z oponami to wydatek 4400 €.
Znowu nie wiadomo, jak jeździ ten wóz, ale wykładając ponad 19 tysięcy euro, należy się spodziewać, że R8 Spyder błyśnie na ulicy wyglądem i iście diabelskimi osiągami.
Dane techniczne
Silnik i napęd (Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 1):
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 565 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 108.57 KM/l (seryjny - 100.88 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 560 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Silnik i napęd (Sport-Wheels R8 Spyder Stufe 2):
- Typ: V10, 90supo/sup
- Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
- Moc maksymalna: 600 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 115.30 KM/l (seryjny - 100.88 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 580 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 8.5 x 20\
- Koła tylne: 11.0 x 20\
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 305/25 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1720 kg
- Stosunek masy do mocy: 3.04 kg/KM (Stufe 1), 2.87 kg/KM (Stufe 2), (seryjny - 3.28 kg/KM)
- Długość: 4434 mm
- Szerokość: 1904 mm
- Rozstaw osi: 2650 mm
Koszty:
- Tuning do poziomu 1: 1 499 €
- Tuning z poz. 1. do 2.: 5 869 €
- Komplet kół: 4 400 €
- Tuning zawieszenia: 7 349 €
RAZEM: max. 19 117 €[block position="inside"]8799[/block]
Źródło: motorward