Do kompletu – Wheelsandmore R8 Spyder R-Stream (2011)

Rok temu Wheelsandmore zaproponowało 600-konny silnik do Audi R8 V10, natomiast teraz, żeby oferta była kompletna firma powiększa swoją paletę o R8 Spyder z tak samo mocną jednostką napędową.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

R8 Spyder został zaopatrzony w pakiet o nazwie R-Stream, w skład którego wchodzi kilka różnych modyfikacji.

Pierwszą z nich, i podstawową, jest zestaw wzmacniający 10-cylindrowy, widlasty silnik o objętości skokowej 5,2 l. W odmianie seryjnej ta wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka generuje 525 KM mocy przy 8000 obr./min, a także 530 Nm momentu obrotowego przy 6500 obr./min.

Zmiana układu wylotowego na bardziej sportowy oraz modyfikacja programu zarządzającego motorem podniosła moc do równych 600 KM. Również maksymalny moment obrotowy wzrósł. Wynosi on teraz 590 Nm. To ulepszenie kosztuje 7143 euro (bez podatku).

Obraz

600 KM mocy pozwala Audi rozpędzić się do aż 333 km/h.

Kolejnym usprawnieniem jest nowe zawieszenie z regulacją charakterystyki amortyzatorów, w którym istnieje możliwość uniesienia przodu samochodu o 40 mm. Dzięki temu kierowca mniej ryzykuje zniszczenie przedniego zderzakospojlera.

Ostatnim punktem zmian są nowe koła. Wheelsandmore zastosowało felgi 6Sporz[sup]2[/sup] o średnicy 20”. Z przodu mają one szerokość 9,5” i ogumione w opony 245/30, a z tyłu 11,0” i posiadają opony 295/25. Komplet kół kosztuje 8277 euro.

Tuner z Niemiec nie zdecydował się na „uzbrojenie” R8 Spyder w żadne spojlery.

Dane techniczne


  • Typ: V10, 90supo/sup
  • Ustawienie: Centralnie, wzdłużnie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 5204 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 600 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 115,30 KM/l (seryjny – 100,88 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 590 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 9,5 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Koła tylne: 11,0 x 20” 6Sporzsup2/sup
  • Opony przednie: 245/30 R 20 Continental
  • Opony tylne: 295/25 R 20 Continental

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1795 kg
  • Stosunek masy do mocy: 2,99 kg/KM (seryjny - 3,42 kg/KM)
  • Długość: 4431 mm
  • Szerokość: 1904 mm
  • Rozstaw osi: 2650 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: 333 km/hblock position=\inside7926/block

Źródło: gtspirit

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.