Prawie jak wyścigowe – Prior Design R8 GT850 (2012)

Przygotowująca głównie pakiety stylistyczne firma Prior Design opracowała zestaw, który wizualnie z Audi R8 robi bolid przypominający wyścigowe R8 LMS startujące w klasie GT3.

Prawie jak wyścigowe – Prior Design R8 GT850 (2012)
Olgierd Lachowski

28.09.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:54

Niedziwna jest fascynacja pracowników tunera wyścigowym R8 LMS, skoro ta maszyna ma na swoim koncie całkiem sporo zwycięstw. Poza tym spora część klientów firm tuningowych kupuje części upodabniające drogowe auta do wyścigowych, więc Prior Design może całkiem nieźle zarobić na swoim pakiecie, który prezentuje się bardzo przyzwoicie.

Obraz

Samochód z zestawem GT850 (tak nazywa się komplet części oferowanych przez Prior Design) rzeczywiście przypomina R8 LMS. Drogowe auto ma poszerzone błotniki, dzięki czemu mieszczą się pod nimi koła z 20-calowymi felgami ADV.1 (nie podano, jakie konkretnie wymiary mają opony i felgi). Pod przednim zderzakiem jest mały kompozytowy splitter, a na pokrywie bagażnika znajduje się otwór wentylacyjny (lub jego imitacja) tak jak w wyścigowym R8.

Przednie błotniki kończą się małymi wylotami powietrza, a pod drzwiami są nowe nakładki na progi. Na dachu pojawił się wlot powietrza, który tak naprawdę poza „wyglądaniem” nie spełnia żadnej funkcji. W tylnej części Audi jest nowy zderzak oraz większy dyfuzor, a także bardzo duże skrzydło.

Obraz

Elementy pakietu GT850 są w dużej mierze wykonane z włókien węglowych, co uzasadnia ich dość wysoką cenę, która wyniesie 24 900 euro.

Audi R8 napędzane jest centralnie umieszczonym 8-cylindrowym widlastym silnikiem. Nie ma on doładowania, ale mnóstwo innych nowoczesnych rozwiązań, wśród których jest na przykład bezpośredni wtrysk paliwa. Z 4,2 l objętości skokowej wytwarzane jest 430 KM mocy maksymalnej i 430 Nm momentu obrotowego, które następnie trafiają do 6-biegowej manualnej lub 6-biegowej zautomatyzowanej skrzyni R-tronic (w nowym R8 jest już dwusprzęgłowa 7-biegowa skrzynka S-tronic), aż wreszcie dostarczane są na wszystkie koła.

Obraz

Fabryczny wóz przyspiesza do 100 km/h w 4,60 s i osiąga 302 km/h prędkości maksymalnej (dane katalogowe). Maszyna oferowana przez Prior Design może być jednak szybsza, bo tuner daje możliwość podkręcenia jednostki napędowej do 475 lub nawet 565 KM. W notce prasowej nie podano informacji, w jaki sposób motor osiąga wyższa moc (czy jest doładowanie?). Z pewnością też cena tuningu silnika nie jest wliczana we wspomniane 24 900 euro.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)