WAŻNE
TERAZ

Zmasowany atak Rosji na Ukrainę. Polska poderwała myśliwce

Alpha-N Golf R (2013)

Specjalizujące się w tuningu aut BMW Alpha-N Performance postanowiło spróbować sił w modyfikowaniu dużo pospolitszego samochodu – Volkswagena Golfa w wersji R. Jak poszło?

Obraz
Olgierd Lachowski

Jeśli ktoś miał nadzieję, że Alpha-N jednemu z najpopularniejszych samochodów na świecie zafundowała zmiany takie jak na przykład Wimmer czy HGP, to mocno się rozczaruje. Nie ma aż takich fajerwerków jak w przypadku tuningu przeprowadzonego przez wymienione wyżej firmy. Ale źle też nie jest.

Dwulitrowy rzędowy silnik z turbodoładowaniem w podstawowej wersji charakteryzuje się mocą 270 KM przy 6000 obr./min. To aż za dużo, żeby podróżować sprawnie w mieście i na autostradzie, a do tego wystarczająco dużo, żeby móc poszaleć na torze wyścigowym.

Obraz

Seryjny kompakt potrzebuje tylko 5,50 s na osiągnięcie 100 km/h i rozpędza się do 250 km/h. Dobry czas sprintu do setki to zasługa nie tylko jednostki napędowej, ale również układu napędowego. Po pierwsze Golf R ma napęd na obie osie, a po drugie jest wyposażony w 6-biegową zautomatyzowaną dwusprzęgłową skrzynię biegów.

Egzemplarz stuningowany przez Alpha-N Performance prawdopodobnie ma lepsze parametry drogowe, ale nie wiadomo dokładnie jakie, ponieważ Niemcy nie dokonali pomiarów swojego wozu. Z kolei wyższe osiągi biorą się z większej mocy silnika.

Obraz

Wykorzystanie nowego ECU, sportowego filtra powietrza, a także układu wydechowego z tłumikami i „katalizatorami” o ograniczonych oporach wewnętrznych poskutkowało wzrostem mocy o 60 KM. Tuner nie podaje wartości maksymalnego momentu obrotowego. Ten w samochodzie fabrycznym wynosił 350 Nm.

Wyższy poziom resorowania zapewnia zawieszenie o nazwie Road & Track opracowane przez renomowaną firmę Öhlins.

Obraz

Nawet jeżeli Golf R z wyglądu nie robi wrażenia, to na pewno oko przyciągają nowe, piękne felgi OZ Racing. To 20-calowe obręcze Ultraleggera HLT o bardzo lekkim, wręcz wyścigowym designie, które ubrano w opony o rozmiarach 235/30 R 20 na każdym kole.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 330 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 20” OZ Ultraleggera HLT
  • Koła tylne: 20” OZ Ultraleggera HLT
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,67 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/4] Źródło zdjęć: |

Źródło: Alpha-N

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
NIE WYCHODŹ JESZCZE! MAMY COŚ SPECJALNIE DLA CIEBIE 🎯