Z piekła rodem – Wimmer Golf R Red Devil V (2010)

Z piekła rodem – Wimmer Golf R Red Devil V (2010)

Wimmer Golf R Red Devil V fot.6
Wimmer Golf R Red Devil V fot.6
Olgierd Lachowski
27.09.2010 14:56, aktualizacja: 02.10.2022 21:42

Red Devil – tak nazwano Volkswagen Golfa R, który dopiero co opuścił halę w miejscowości Solingen. Nazwa odnosi się nie tylko do koloru nadwozia, ale przede wszystkim do iście diabelskiej mocy kryjącej się pod maską – 478 KM!

Red Devil – tak nazwano Volkswagen Golfa R, który dopiero co opuścił halę w miejscowości Solingen. Nazwa odnosi się nie tylko do koloru nadwozia, ale przede wszystkim do iście diabelskiej mocy kryjącej się pod maską – 478 KM!

Wimmer Golf R Red Devil V fot.2
Wimmer Golf R Red Devil V fot.2

W Solingen swoją bazę ma firma Wimmer, która ma na koncie między innymi 760-konne Porsche 911 GT 2. Zakład zajmuje się samochodami wielu marek, więc Volkswagen Golf R kiedyś musiał trafić w ręce inżynierów.

Fabryczny Golf jest napędzany 2-litrowym, 4-cylindrowym silnikiem z turbosprężarką. Wyposażona w bezpośredni wtrysk paliwa jednostka wytwarza moc 270 KM przy 6000 obr./min oraz moment obrotowy wynoszący 350 Nm od 2500 obr./min do 5000 obr./min. Ważący 1521 kg (lub 1541 kg, gdy zamiast manualnej skrzyni klient wybierze zautomatyzowaną DSG) Golf rozpędza się do 100 km/h w 5,70 s lub 5,50 s (z DSG). Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Wimmer zazwyczaj nie zajmuje się tuningiem optycznym swoich samochodów, zatem popularny kompakt po przeróbkach wygląda identycznie jak fabryczny. Wszystko to, czego dokonali ludzie pracujący dla Thorstena Wimmera, jest ukryte pod „skórą” auta. Co proponuje Wimmer? Przede wszystkim „podkręcić” silnik.

Wimmer Golf R Red Devil V fot.7
Wimmer Golf R Red Devil V fot.7

Zmian jest bardzo dużo, oto kilka z nich: nowy układ sterujący silnikiem, ulepszona turbosprężarka, zainstalowane nowe wtryskiwacze paliwa i sportowe wałki rozrządu, większa międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego (intercooler), poprawiony układ dolotowy, sportowy układ wydechowy, itd. Przeróbek jest co niemiara, ale efekt nimi wywołany jest co najmniej zadowalający, bo jak inaczej nazwać 478 KM mocy maksymalnej i 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego...?

Inżynierowie proponują jeszcze zamontowanie krótszych i sztywniejszych sprężyn zawieszenia oraz wydajniejszego układu hamulcowego.

Fachowcy z Solingen nie dokonali jeszcze pomiarów dotyczących przyspieszeń tym samochodem, ale informują, że prędkość maksymalna została ograniczona elektronicznie do 291 km/h.

Wimmer Golf R Red Devil V fot.4
Wimmer Golf R Red Devil V fot.4

Jeśli Wimmerowi zależało na zbudowaniu niewyróżniającego się wyglądem Golfa o nieprzeciętnych osiągach, to na pewno mu się to udało.

Dane techniczne


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 1984 cm3
  • Moc maksymalna: 478 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 240,93 KM/l (seryjny - 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 610 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:


  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: Tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 7,5 x 18\
  • Koła tylne: 7,5 x 18\
  • Opony przednie: 235/40 R 18
  • Opony tylne: 235/40 R 18

Masy i wymiary:


  • Masa własna: 1521 kg
  • Stosunek masy do mocy: 3,18 kg/KM (seryjny - 5,63 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:


  • Prędkość maksymalna: 291 km/h

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)