Proste jak drut – Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 (2010)

Nie ma prostszej metody na uzyskanie większej mocy niż zmiana oprogramowania silnika w nowoczesnym samochodzie. Z tego założenia wyszła niemiecka firma Mcchip-DKR, gdy do jej warsztatu trafił Volkswagen Golf obecnej generacji w wersji R.

Obraz
Olgierd Lachowski

Nie ma prostszej metody na uzyskanie większej mocy niż zmiana oprogramowania silnika w nowoczesnym samochodzie. Z tego założenia wyszła niemiecka firma Mcchip-DKR, gdy do jej warsztatu trafił Volkswagen Golf obecnej generacji w wersji R.

Obraz

Sercem Volkswagena Golfa R jest dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem. Turbosprężarka Borg & Warner K04 i bezpośredni wtrysk paliwa pomagają w uzyskaniu 270 KM mocy, a dzięki temu kompaktowy samochód z napędem na obie osie rozpędza się do 250 km/h.

Za jedyne 849 euro Mcchip-DKR może zwiększyć moc jednostki napędowej (za pomocą nowego programu zarządzającego) do 315 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrośnie z 350 Nm do 440 Nm. Instalacja i regulacja programu zajmuje ok. 2-3 godziny. Ta przeróbka pozwala rozpędzić się Golfowi R do 266 km/h.

Prezentowany na zdjęciach samochód ma dodatkowo zmodyfikowane zawieszenie (w cenie 350 euro), do którego sprężyny przygotowała znana firma H & R oraz założone koła z 19-calowymi felgami OZ. Opony 235/35 R 19 (3190 euro) wyprodukował francuski Michelin.

Obraz

Jak wynika z powyższego opisu tuning może być naprawdę prosty, a jednak dać przy tym całkiem zadowalające rezultaty.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 315 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 158.77 KM/l (seryjny - 136.09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane,  średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8.0 x 19\ OZ
  • Koła tylne: 8.0 x 19\ OZ
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4.89 kg/KM (seryjny - 5.71 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 266 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika: 849 €
  • Tuning zawieszenia: 350 €
  • Komplet kół: 3 190 €

RAZEM: max.: 4 389 €

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.7
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.5
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.8
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.6
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.3
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.4
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.2
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.1
[1/11] Źródło zdjęć: |

Źródło: mcchip-dkrworldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Nagrywanie policjantów: co warto wiedzieć, by uniknąć problemów
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Sprawdziłem, czy całoroczne sprawdzą się latem. Test opon w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam
Dacia Duster z pakietem Sleep. Sprawdziłem, nie polecam