Proste jak drut – Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 (2010)

Nie ma prostszej metody na uzyskanie większej mocy niż zmiana oprogramowania silnika w nowoczesnym samochodzie. Z tego założenia wyszła niemiecka firma Mcchip-DKR, gdy do jej warsztatu trafił Volkswagen Golf obecnej generacji w wersji R.

Proste jak drut – Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 (2010)
Olgierd Lachowski

19.08.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:23

Nie ma prostszej metody na uzyskanie większej mocy niż zmiana oprogramowania silnika w nowoczesnym samochodzie. Z tego założenia wyszła niemiecka firma Mcchip-DKR, gdy do jej warsztatu trafił Volkswagen Golf obecnej generacji w wersji R.

Obraz

Sercem Volkswagena Golfa R jest dwulitrowy silnik z turbodoładowaniem. Turbosprężarka Borg & Warner K04 i bezpośredni wtrysk paliwa pomagają w uzyskaniu 270 KM mocy, a dzięki temu kompaktowy samochód z napędem na obie osie rozpędza się do 250 km/h.

Za jedyne 849 euro Mcchip-DKR może zwiększyć moc jednostki napędowej (za pomocą nowego programu zarządzającego) do 315 KM. Maksymalny moment obrotowy wzrośnie z 350 Nm do 440 Nm. Instalacja i regulacja programu zajmuje ok. 2-3 godziny. Ta przeróbka pozwala rozpędzić się Golfowi R do 266 km/h.

Prezentowany na zdjęciach samochód ma dodatkowo zmodyfikowane zawieszenie (w cenie 350 euro), do którego sprężyny przygotowała znana firma H & R oraz założone koła z 19-calowymi felgami OZ. Opony 235/35 R 19 (3190 euro) wyprodukował francuski Michelin.

Obraz

Jak wynika z powyższego opisu tuning może być naprawdę prosty, a jednak dać przy tym całkiem zadowalające rezultaty.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 315 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 158.77 KM/l (seryjny - 136.09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 440 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, manualna
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane,  średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8.0 x 19\ OZ
  • Koła tylne: 8.0 x 19\ OZ
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 265/30 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4.89 kg/KM (seryjny - 5.71 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Prędkość maksymalna: 266 km/h

Koszty:

  • Tuning silnika: 849 €
  • Tuning zawieszenia: 350 €
  • Komplet kół: 3 190 €

RAZEM: max.: 4 389 €

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.7
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.5
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.8
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.6
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.3
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.4
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.2
  • Mcchip-DKR Golf R Stufe 1 fot.1
[1/11]

Źródło: mcchip-dkrworldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)