Oklejony – BBM Motorsport Golf GTI (2012)
Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.
06.08.2012 | aktual.: 07.10.2022 20:46
Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.
Wybór padł na wersję GTI, czyli Golfa z 2-litrowym silnikiem doładowanym turbosprężarką. Kierowca auta opuszczającego bramy fabryki w Wolfsburgu ma do dyspozycji 210 KM mocy przy 5300-6200 obr./min i 280 Nm momentu przy 1700-5200 obr./min. Dzięki takiemu silnikowi ten Golf do ślamazarnych nie należy. Dowodem jest czas przyspieszania do 100 km/h w 6,90 s oraz prędkość maksymalna wynosząca 240 km/h.
Ponieważ jednostka napędowa nie jest wolnossąca, ale doładowana, to najprostszym sposobem wyciśnięcia z niej większej liczby koni mechanicznych jest zmiana oprogramowania silnika. Tak też zrobili mechanicy BBM. Do tej zmiany dołożyli również sportowy układ wydechowy, co pozwoliło wywindować moc do 271 KM, a moment obrotowy do 380 Nm.
Zadbano też o lepsze hamulce, które dostarczyła firma StopTech, jak również o nowe części zawieszenia (nie wiadomo, co konkretnie zmieniono) przygotowane przez KW oraz koła z 20-calowymi felgami, które ledwo mieszczą się w nadwoziu.
Najłatwiej jednak zauważyć nietypowo wyglądające nadwozie. Większość została oklejona niebieską matową folią. Takie części jak pokrywa silnika, obudowy zewnętrznych lusterek i imitacja tylnego dyfuzora są z włókna węglowego lub folii je naśladującej. Aby się bardziej wyróżniać, BBM postawiło na wizualną asymetrię w przedniej części auta i lewy błotnik ozdobiło inną okleiną niż resztę Volkswagena.
Dane techniczne
- Typ: R4
- Ustawienie: z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: turbosprężarka
- Moc maksymalna: 271 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 136,59 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 20”
- Koła tylne: 20”
- Opony przednie: 235/30 R 20
- Opony tylne: 235/30 R 20
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1393 kg
- Stosunek masy do mocy: 5,14 kg/KM (seryjny – 6,63 kg/KM)
- Długość: 4213 mm
- Szerokość: 1779 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Źródło: carscoop