Oklejony – BBM Motorsport Golf GTI (2012)

Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.

Obraz
Olgierd Lachowski

Parcie tunerów na modyfikowanie Golfa szóstej generacji powoli mija i coraz mniej firm zabiera się do jego przeróbek. Moda na ten wóz jednak się utrzymuje, więc firma BBM Motorsport postanowiła pokazać swoje umiejętności w zakresie modyfikowania tego Volkswagena.

Wybór padł na wersję GTI, czyli Golfa z 2-litrowym silnikiem doładowanym turbosprężarką. Kierowca auta opuszczającego bramy fabryki w Wolfsburgu ma do dyspozycji 210 KM mocy przy 5300-6200 obr./min i 280 Nm momentu przy 1700-5200 obr./min. Dzięki takiemu silnikowi ten Golf do ślamazarnych nie należy. Dowodem jest czas przyspieszania do 100 km/h w 6,90 s oraz prędkość maksymalna wynosząca 240 km/h.

Obraz

Ponieważ jednostka napędowa nie jest wolnossąca, ale doładowana, to najprostszym sposobem wyciśnięcia z niej większej liczby koni mechanicznych jest zmiana oprogramowania silnika. Tak też zrobili mechanicy BBM. Do tej zmiany dołożyli również sportowy układ wydechowy, co pozwoliło wywindować moc do 271 KM, a moment obrotowy do 380 Nm.

Zadbano też o lepsze hamulce, które dostarczyła firma StopTech, jak również o nowe części zawieszenia (nie wiadomo, co konkretnie zmieniono) przygotowane przez KW oraz koła z 20-calowymi felgami, które ledwo mieszczą się w nadwoziu.

Obraz

Najłatwiej jednak zauważyć nietypowo wyglądające nadwozie. Większość została oklejona niebieską matową folią. Takie części jak pokrywa silnika, obudowy zewnętrznych lusterek i imitacja tylnego dyfuzora są z włókna węglowego lub folii je naśladującej. Aby się bardziej wyróżniać, BBM postawiło na wizualną asymetrię w przedniej części auta i lewy błotnik ozdobiło inną okleiną niż resztę Volkswagena.

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 271 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 136,59 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 20”
  • Koła tylne: 20”
  • Opony przednie: 235/30 R 20
  • Opony tylne: 235/30 R 20

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1393 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,14 kg/KM (seryjny – 6,63 kg/KM)
  • Długość: 4213 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/6] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZANIM WYJDZIESZ... NIE PRZEGAP TEGO, CO CZYTAJĄ INNI! 👇