Tańsza alternatywa – MR Golf R MR6R (2010)
Patrzysz na tego golfa i zastanawiasz się, czy jest seryjny, czy po przeróbkach. Podpowiem Ci – po przeróbkach, ale optyczne zmiany są minimalne, za to MR Car Design skupiło się na modyfikacjach mechanicznych.
10.11.2010 | aktual.: 07.10.2022 16:48
Golf z literą R towarzyszy kierowcom już od 19 lat. Wtedy do produkcji wprowadzono VR6 z 6-cylindrowym silnikiem o objętości 2,8 l i mocy 176 KM. Na następcę trzeba było czekać do 2002 roku, kiedy przedstawiono Golfa R32. Również miał silnik o sześciu cylindrach, ale o objętości 3,2 l i mocy 240 KM. Mimo że w porównaniu z poprzednikiem auto „przytyło” aż o około 400 kg, to i tak jego osiągi poprawiły się.
Najnowszy model w wersji R ma jeszcze więcej mocy, ale jest ona uzyskiwana w silniku nie o sześciu, a o czterech cylindrach. Motor ma objętość tylko 2 litrów, ale wspomaga go turbosprężarka i dzięki temu pod maską drzemie aż 270 KM osiąganych przy 6000 obr./min. Moment obrotowy wynosi 350 Nm, a jego wartość szczytowa rozciąga się od 2500 do 5000 obr./min.
Nowy Golf R jest lżejszy od poprzednika o ponad 100 kg (Golf V w wersji R ważył 1644 kg, obecny – 1541 kg), co w połączeniu z mocniejszym silnikiem przekłada się na lepsze osiągi. Sportowy hatchback potrzebuje 5,50 s, by na liczniku pojawiła się prędkość 100 km/h, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h.
Najnowsze dzieło MR Car Design to wzmocniony do 330 KM Golf R. Wyższą moc i maksymalny moment obrotowy (teraz 470 Nm) uzyskano, modyfikując program centralnej jednostki sterującej silnikiem i montując sportowy układ wylotowy. Jak lepsze parametry silnika przekładają się na osiągi tego kompaktu, tego tuner nie podaje.
Za lepsze własności jezdne odpowiadają sprężyny firmy H & R. Jedynymi zmianami optycznymi są koła ze stopów lekkich o średnicy 19”. 10-ramienne felgi Strada mają szerokość 8,0”, a na nie nałożone są opony 235/35 R 19.
Produkt MR Car Design jest konkurencją dla aut Mcchip-DKR, Sport-Wheels i BTS-Racing, a może też stać się tańszą alternatywą dla piekielnie mocnego Wimmera.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka
- Moc maksymalna: 330 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
- Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
- Koła przednie: 8,0 x 19\
- Koła tylne: 8,0 x 19\
- Opony przednie: 235/35 R 19
- Opony tylne: 235/35 R 19
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1541 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,67 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
- Długość: 4199 mm
- Szerokość: 1786 mm
- Rozstaw osi: 2578 mm
Źródło: worldcarfans