Tańsza alternatywa – MR Golf R MR6R (2010)

Patrzysz na tego golfa i zastanawiasz się, czy jest seryjny, czy po przeróbkach. Podpowiem Ci – po przeróbkach, ale optyczne zmiany są minimalne, za to MR Car Design skupiło się na modyfikacjach mechanicznych.

Obraz
Olgierd Lachowski
MR Golf R MR6R fot.2
MR Golf R MR6R fot.2

Golf z literą R towarzyszy kierowcom już od 19 lat. Wtedy do produkcji wprowadzono VR6 z 6-cylindrowym silnikiem o objętości 2,8 l i mocy 176 KM. Na następcę trzeba było czekać do 2002 roku, kiedy przedstawiono Golfa R32. Również miał silnik o sześciu cylindrach, ale o objętości 3,2 l i mocy 240 KM. Mimo że w porównaniu z poprzednikiem auto „przytyło” aż o około 400 kg, to i tak jego osiągi poprawiły się.

Najnowszy model w wersji R ma jeszcze więcej mocy, ale jest ona uzyskiwana w silniku nie o sześciu, a o czterech cylindrach. Motor ma objętość tylko 2 litrów, ale wspomaga go turbosprężarka i dzięki temu pod maską drzemie aż 270 KM osiąganych przy 6000 obr./min. Moment obrotowy wynosi 350 Nm, a jego wartość szczytowa rozciąga się od 2500 do 5000 obr./min.

MR Golf R MR6R fot.4
MR Golf R MR6R fot.4

Nowy Golf R jest lżejszy od poprzednika o ponad 100 kg (Golf V w wersji R ważył 1644 kg, obecny – 1541 kg), co w połączeniu z mocniejszym silnikiem przekłada się na lepsze osiągi. Sportowy hatchback potrzebuje 5,50 s, by na liczniku pojawiła się prędkość 100 km/h, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h.

Najnowsze dzieło MR Car Design to wzmocniony do 330 KM Golf R. Wyższą moc i maksymalny moment obrotowy (teraz 470 Nm) uzyskano, modyfikując program centralnej jednostki sterującej silnikiem i montując sportowy układ wylotowy. Jak lepsze parametry silnika przekładają się na osiągi tego kompaktu, tego tuner nie podaje.

Za lepsze własności jezdne odpowiadają sprężyny firmy H & R. Jedynymi zmianami optycznymi są koła ze stopów lekkich o średnicy 19”. 10-ramienne felgi Strada mają szerokość 8,0”, a na nie nałożone są opony 235/35 R 19.

MR Golf R MR6R fot.5
MR Golf R MR6R fot.5

Produkt MR Car Design jest konkurencją dla aut Mcchip-DKR, Sport-Wheels i BTS-Racing, a może też stać się tańszą alternatywą dla piekielnie mocnego Wimmera.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 330 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 19\
  • Koła tylne: 8,0 x 19\
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,67 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Jeśli nagrywasz policjanta, nie mów mu jednej rzeczy
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Kolejna podwyżka stawek za przejazd autostradą A2. To już druga w tym roku
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Tak wygląda Škoda Octavia przyszłości. Nie ma mowy o żadnym SUV-ie
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Koniec rosyjskiego eldorado. Ogromny spadek sprzedaży chińskich aut
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Sprawdziłem całoroczne opony latem. Test w warunkach drogowych
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Cupra Tindaya to nowa wizja przyszłości marki. Kierowcy nie zastąpi tryb autonomiczny
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Oto nowe Renault Clio. Pod maską duży silnik palący 3,9 l/100 km
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Relacja z targów IAA 2025: kolejna odsłona wojny Europa kontra Chiny
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Test: Mini Countryman C – dzieci dorastają, ale pewne rzeczy się nie zmieniają
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Koncern zmienił zdanie. Jednak będą auta spalinowe
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nie znał nowych przepisów. Za głupi żart grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej