Tańsza alternatywa – MR Golf R MR6R (2010)

Tańsza alternatywa – MR Golf R MR6R (2010)

Tańsza alternatywa – MR Golf R MR6R (2010)
Olgierd Lachowski
10.11.2010 07:30, aktualizacja: 07.10.2022 16:48

Patrzysz na tego golfa i zastanawiasz się, czy jest seryjny, czy po przeróbkach. Podpowiem Ci – po przeróbkach, ale optyczne zmiany są minimalne, za to MR Car Design skupiło się na modyfikacjach mechanicznych.

MR Golf R MR6R fot.2
MR Golf R MR6R fot.2

Golf z literą R towarzyszy kierowcom już od 19 lat. Wtedy do produkcji wprowadzono VR6 z 6-cylindrowym silnikiem o objętości 2,8 l i mocy 176 KM. Na następcę trzeba było czekać do 2002 roku, kiedy przedstawiono Golfa R32. Również miał silnik o sześciu cylindrach, ale o objętości 3,2 l i mocy 240 KM. Mimo że w porównaniu z poprzednikiem auto „przytyło” aż o około 400 kg, to i tak jego osiągi poprawiły się.

Najnowszy model w wersji R ma jeszcze więcej mocy, ale jest ona uzyskiwana w silniku nie o sześciu, a o czterech cylindrach. Motor ma objętość tylko 2 litrów, ale wspomaga go turbosprężarka i dzięki temu pod maską drzemie aż 270 KM osiąganych przy 6000 obr./min. Moment obrotowy wynosi 350 Nm, a jego wartość szczytowa rozciąga się od 2500 do 5000 obr./min.

MR Golf R MR6R fot.4
MR Golf R MR6R fot.4

Nowy Golf R jest lżejszy od poprzednika o ponad 100 kg (Golf V w wersji R ważył 1644 kg, obecny – 1541 kg), co w połączeniu z mocniejszym silnikiem przekłada się na lepsze osiągi. Sportowy hatchback potrzebuje 5,50 s, by na liczniku pojawiła się prędkość 100 km/h, a maksymalnie rozpędza się do 250 km/h.

Najnowsze dzieło MR Car Design to wzmocniony do 330 KM Golf R. Wyższą moc i maksymalny moment obrotowy (teraz 470 Nm) uzyskano, modyfikując program centralnej jednostki sterującej silnikiem i montując sportowy układ wylotowy. Jak lepsze parametry silnika przekładają się na osiągi tego kompaktu, tego tuner nie podaje.

Za lepsze własności jezdne odpowiadają sprężyny firmy H & R. Jedynymi zmianami optycznymi są koła ze stopów lekkich o średnicy 19”. 10-ramienne felgi Strada mają szerokość 8,0”, a na nie nałożone są opony 235/35 R 19.

MR Golf R MR6R fot.5
MR Golf R MR6R fot.5

Produkt MR Car Design jest konkurencją dla aut Mcchip-DKR, Sport-Wheels i BTS-Racing, a może też stać się tańszą alternatywą dla piekielnie mocnego Wimmera.

Dane techniczne

Silnik i napęd:


  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 330 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 470 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,0 x 19\
  • Koła tylne: 8,0 x 19\
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,67 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4199 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Źródło: worldcarfans

Źródło artykułu:WP Autokult
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)