Gdzieś pomiędzy – BTS‑Racing Golf RS 20 Edition (2010)
BTS-Racing to niemiecka firma tuningowa, w której kręgu zainteresowań są samochody produkowane przez marki należące do koncernu z Wolfsburga. Wśród tych aut znajduje się oczywiście najważniejszy dla Volkswagena model – Golf – w wersji R.
19.09.2010 | aktual.: 02.10.2022 21:39
BTS-Racing to niemiecka firma tuningowa, w której kręgu zainteresowań są samochody produkowane przez marki należące do koncernu z Wolfsburga. Wśród tych aut znajduje się oczywiście najważniejszy dla Volkswagena model – Golf – w wersji R.
Volkswagen Golf R chowa pod maską 2-litrowy, 4-cylindrowy silnik z turbosprężarką BorgWarner K04 legitymujący się mocą 270 KM i maksymalnym momentem obrotowym wynoszącym 350 Nm. Przy masie 1541 kg ten sportowy kompakt jest w stanie rozpędzić się do 250 km/h.
Prezentowane auto o przydomku RS 20 Edition mieści się na liście pakietów tunera między najniższym poziomem Stufe 1, a Stufe 2.
W tym samochodzie zmiany odpowiadają tym, które są dokonywane, gdy klient wybierze sobie 2. poziom tuningu. W ich skład wchodzi nowe oprogramowanie silnika, sportowy układ wylotowy z końcówkami rur o średnicy 76 mm, zmodyfikowany kolektor dolotowy i zainstalowana większa międzystopniowa chłodnica powietrza doładowującego (ang. intercooler).
Tuning przynosi efekt w postaci wzrostu mocy do 325 KM przy 6600 obr./min i maksymalnego momentu obrotowego do 450 Nm przy 3700 obr./min. W przypadku mocy te 325 KM to o 10 KM więcej niż w wersji Stufe 1 i o 15 KM mniej niż w Stufe 2.
Inne zmiany to gwintowane, sportowe zawieszenie KW, sportowy układ hamulcowy i przednie fotele Recaro. BTS-Racing proponuje obniżenie auta o 40 mm. Na temat hamulców brakuje niestety szczegółów.
Właściciel Golfa zaprowadzający swój wóz do BTS-Racing nie ma co liczyć na jego stylistyczne zmiany, bo tym tuner się po prostu nie zajmuje. Za to na życzenie posiadacza Golfa BTS-Racing może się zająć oprogramowaniem dwusprzęgłowej skrzyni biegów dostosowując je do potrzeb klienta.
Zważony podczas prób przez dziennikarzy gazety AutoBild Golf RS 20 Edition ważył 1549 kg. Pomiar osiągów wykazał, że RS 20 Edition w sprincie do „setki” jest szybszy o aż 0,90 s od seryjnego Golfa R (RS 20 Edition – 4,60 s), do 200 km/h przyspiesza w 18,00 s (22,70 s), a przejazd ¼ mili ze startu stojącego zajmuje mu 12,98 s (13,53 s). Prędkość maksymalna jest określona na 266 km/h.
BTS-Racing nie podał cen tych wszystkich modyfikacji.
RS 20 Edition uzupełnia lukę między Stufe 1 i Stufe 2, ale dla ludzi spragnionych mocniejszych wrażeń tuner oferuje dwa kolejne poziomy. Stufe 3 daje moc 400 KM, a Stufe 4 – 500 KM.
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: R4
- Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
- Doładowanie: Turbosprężarka BorgWarner K04
- Moc maksymalna: 325 KM przy 6600 obr./min
- Objętościowy wskaźnik mocy: 163,81 KM/l (seryjny - 136,09 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 450 Nm przy 3700 obr./min
- Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
- Typ napędu: Na wszystkie koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: Tarczowe
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1549 kg
- Stosunek masy do mocy: 4,77 kg/KM (seryjny - 5,71 kg/KM)
- Długość: 4212 mm
- Szerokość: 1779 mm
- Wysokość: 1421 mm (- 40 mm)
- Rozstaw osi: 2578 mm
Osiągi:
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,60 s
- Przyspieszenie 0-200 km/h: 18,00 s
- Czas przejazdu 1/4 mili ze startu stojącego: 12,98 s
- Prędkość maksymalna: 266 km/h
Źródło: autobild • bts-racing (foto)