35-latek – Wunschel Golf GTI 35 (2011)

W tym roku Volkswagen Golf GTI obchodzi swoje 35. urodziny. Z tej okazji portal gti35.com zlecił firmie Wunschel Sport przygotowanie specjalnego samochodu.

Obraz
Olgierd Lachowski
Obraz

Protoplasta wszystkich sportowych kompaktów pojawił się w 1976 roku. Auto było wyposażone w 4-cylindrową jednostkę napędową o objętości 1,6 l, która rozwijała moc 110 KM przy 6000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 140 Nm przy 5000 obr./min. Dzięki małej masie własnej (tylko 810 kg według ówczesnych norm ważenia samochodów) Golf GTI na tle konkurencji dysponował świetnymi osiągami. Według danych katalogowych auto potrzebowało 9 sekund na przyspieszenie do 100 km/h, a rozpędzanie kończyło się przy prędkości 182 km/h.

Samochód szybko stał się bardzo popularny, co spowodowało, że niemiecka firma podjęła się produkcji kolejnych generacji tego już dzisiaj symbolu sportowych hatchbacków. Wraz ze wzrostem masy własnej (wynikającym z różnych powodów) rosła także moc silników. Najnowszy Golf GTI ma 2-litrowy motor turbo o mocy 210 KM (w wersji GTI V50 – 248 KM) i jest znacznie szybszy oraz bardziej komfortowy od swojego pradziadka.

Obraz

Ponieważ auto w tym roku obchodzi 35. urodziny pojawiła się inicjatywa stworzenia specjalnego rocznicowego auta (niezależnie od Volkswagena). Portal gti35.com powierzył to zadanie firmie Wunschel Sport.

Czym wyróżnia się to auto? Ano z wyglądu prawie niczym. Tuner zmienił fabryczne felgi na produkt obchodzącej 40. urodziny firmy OZ Racing. Są to 19-calowe felgi Quaranta. Na nie założono opony 235/35 R 19. Drugim akcentem są naklejki na nadwoziu (szczerze mówiąc gti35.com mogło postarać się nieco bardziej).

Obraz

Golf GTI został obniżony o około 25 mm, co w połączeniu z nowymi kołami ma dać większą precyzję prowadzenia.

Dzięki zmianom w oprogramowaniu jednostki sterującej silnik ma teraz 260 KM mocy przy 5700 obr./min. Moment obrotowy wzrósł z 280 do 360 Nm, a jego szczyt przypada na zakres 2600-5100 obr./min.

Prezentowany egzemplarz jest wyposażony w 6-biegową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynię biegów DSG, toteż po tuningu sprint od 0 do 100 km/h zajmuje mu tylko 6,40 s. Przy okazji podkręcania silnika Wunschel Sport zdjęło ogranicznik prędkości i obecnie Volkswagen osiąga 255 km/h.

Obraz

Niezależnie od tego czy klient zdecyduje się na auto 3-drzwiowe, czy 5-drzwiowe, będzie musiał zapłacić w Niemczech 32 800 euro (z podatkiem VAT). Do tego nabywca dostanie breloczek i T-shirt.

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 260 KM przy 5700 obr./min
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 131,05 KM/l (seryjny – 105,85 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 360 Nm
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na przednie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 312 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 282 mm
  • Koła przednie: 19\ OZ Quaranta
  • Koła tylne: 19\ OZ Quaranta
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1393 kg
  • Stosunek masy do mocy: 5,36 kg/KM (seryjny – 6,63 kg/KM)
  • Długość: 4213 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Wysokość: 1444 mm (- 25 mm)
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 6,40 s
  • Prędkość maksymalna: 255 km/hblock position=\inside8131/block
Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
ZATRZYMAJ SIĘ NA CHWILĘ… TE ARTYKUŁY WARTO PRZECZYTAĆ 👀