Z kraju Milki – Sportec Golf R SC 350 (2010)

Liczba firm przerabiających Volkswagen Golfy R rośnie nieustannie. Nowym przedstawicielem tej fali jest tuner z kraju fioletowej krowy w białe łaty. Czy tyle mocy, ile oferuje Sportec wystarczy do postraszenia Wimmera?

Z kraju Milki – Sportec Golf R SC 350 (2010)
Olgierd Lachowski

02.02.2011 | aktual.: 13.10.2022 13:54

Sportec Golf R SC 350 fot.2
Sportec Golf R SC 350 fot.2

Sprzedawany przez Volkswagena Golf R jest najmocniejszym z Golfów w historii. Ten bardzo popularny kompakt ma pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik. Motor ma sporą jak na takie auto moc wynoszącą 270 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.

Zmiana silnika na mniejszy w porównaniu z poprzednikiem (poprzedni Golf R miał 6-cylindrową jednostkę 3,2 l) miała swój wpływ na obniżenie wagi auta. Obecny Volkswagen waży 1541 kg, podczas gdy Golf R32 (V) miał masę o ponad 100 kg większą.

Niezbyt duża liczba kilogramów, mocny silnik, skrzynia DSG i napęd na wszystkie koła dają o sobie znać w postaci dobrych przyspieszeń. Na przykład sprint do 100 km/h trwa 5,50 s (z manualną skrzynią – 5,70 s). Prędkość maksymalna to aż 250 km/h.

Właściciel decydujący się na usługi Sporteca ma do wyboru dwa poziomy mocy: słabszy – 311 KM i mocniejszy, o którym dziś mowa – 350 KM. Wzrost mocy jest uzyskiwany przede wszystkim ingerencją w oprogramowanie zarządzające silnikiem oraz przez zmianę układu wydechowego na zestaw sportowy. Po tuningu maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm, a przedział obrotów, przy których jest on dostępny rozpina się od 2900 do 5000 obr./min.

Golf z mocniejszym motorem może pojechać z prędkością 275 km/h, bo powyżej niej zadziała elektroniczny ogranicznik. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 5 sekund. Auto jest w stanie jechać na 6. biegu już przy 70 km/h.

Sportec Golf R SC 350 fot.7
Sportec Golf R SC 350 fot.7

O odpowiednią przyczepność auta dba sportowe zawieszenie i większe koła. Zawieszenie zainstalowane w tym wozie to produkt niemieckiego Bilsteina z 9-stopniową regulacją charakterystyki pracy amortyzatora. Możliwe jest obniżenie samochodu o około 40 mm. Na 19-calowe felgi Mono/10 o szerokości 8,5” montowane są opony 235/35 (przód i tył) Toyo lub Michelin.

Tuner uznał, że nie ma sensu zmieniać niczego w wyglądzie Golfa i jedyny akcent przygotowany przez Szwajcarów to naklejone czarne pasy. Kabina pasażerska pozostała całkowicie seryjna.

Sportec Golf R SC 350 fot.8
Sportec Golf R SC 350 fot.8

Sportec nie podał kosztu kompletnego tuningu, ale na podstawie cen niektórych komponentów można wnioskować, że nie jest tanio. Na przykład przeróbka silnika kosztuje 9 tys. euro, a komplet kół ponad 5200 franków szwajcarskich.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 350 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 176,41 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 2900-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin
  • Opony tylne: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,40 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside8282/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)