Z kraju Milki – Sportec Golf R SC 350 (2010)

Liczba firm przerabiających Volkswagen Golfy R rośnie nieustannie. Nowym przedstawicielem tej fali jest tuner z kraju fioletowej krowy w białe łaty. Czy tyle mocy, ile oferuje Sportec wystarczy do postraszenia Wimmera?

Obraz
Olgierd Lachowski
Sportec Golf R SC 350 fot.2
Sportec Golf R SC 350 fot.2

Sprzedawany przez Volkswagena Golf R jest najmocniejszym z Golfów w historii. Ten bardzo popularny kompakt ma pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik. Motor ma sporą jak na takie auto moc wynoszącą 270 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.

Zmiana silnika na mniejszy w porównaniu z poprzednikiem (poprzedni Golf R miał 6-cylindrową jednostkę 3,2 l) miała swój wpływ na obniżenie wagi auta. Obecny Volkswagen waży 1541 kg, podczas gdy Golf R32 (V) miał masę o ponad 100 kg większą.

Niezbyt duża liczba kilogramów, mocny silnik, skrzynia DSG i napęd na wszystkie koła dają o sobie znać w postaci dobrych przyspieszeń. Na przykład sprint do 100 km/h trwa 5,50 s (z manualną skrzynią – 5,70 s). Prędkość maksymalna to aż 250 km/h.

Właściciel decydujący się na usługi Sporteca ma do wyboru dwa poziomy mocy: słabszy – 311 KM i mocniejszy, o którym dziś mowa – 350 KM. Wzrost mocy jest uzyskiwany przede wszystkim ingerencją w oprogramowanie zarządzające silnikiem oraz przez zmianę układu wydechowego na zestaw sportowy. Po tuningu maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm, a przedział obrotów, przy których jest on dostępny rozpina się od 2900 do 5000 obr./min.

Golf z mocniejszym motorem może pojechać z prędkością 275 km/h, bo powyżej niej zadziała elektroniczny ogranicznik. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 5 sekund. Auto jest w stanie jechać na 6. biegu już przy 70 km/h.

Sportec Golf R SC 350 fot.7
Sportec Golf R SC 350 fot.7

O odpowiednią przyczepność auta dba sportowe zawieszenie i większe koła. Zawieszenie zainstalowane w tym wozie to produkt niemieckiego Bilsteina z 9-stopniową regulacją charakterystyki pracy amortyzatora. Możliwe jest obniżenie samochodu o około 40 mm. Na 19-calowe felgi Mono/10 o szerokości 8,5” montowane są opony 235/35 (przód i tył) Toyo lub Michelin.

Tuner uznał, że nie ma sensu zmieniać niczego w wyglądzie Golfa i jedyny akcent przygotowany przez Szwajcarów to naklejone czarne pasy. Kabina pasażerska pozostała całkowicie seryjna.

Sportec Golf R SC 350 fot.8
Sportec Golf R SC 350 fot.8

Sportec nie podał kosztu kompletnego tuningu, ale na podstawie cen niektórych komponentów można wnioskować, że nie jest tanio. Na przykład przeróbka silnika kosztuje 9 tys. euro, a komplet kół ponad 5200 franków szwajcarskich.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 350 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 176,41 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 2900-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin
  • Opony tylne: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,40 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside8282/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
NAC Racing w Rajdzie Safari. Mamy dwie polskie załogi
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Kierowcy zapłacą więcej. Rząd pokazał nowy cennik
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Drakońskie kary dla kierowców. Tak ostrych przepisów jeszcze nie było
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Nieco taniej, ale różnice wciąż są spore. Mamy prognozy na najbliższy tydzień
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Lexus LFA powraca jako imponujący koncept. Pod maską niespodzianka
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Pierwsza (prawie) jazda: Volkswagen ID. Cross Concept - wracamy do przycisków!
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
Toyota GR GT już bez tajemnic. Ma mocne V8 i napęd na tył
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
W sobotę akcja policji i diagnostów. Uwaga skierowana na starsze auta
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pierwsza jazda: BMW iX3 - 900 km na prądzie i parkowanie w stylu Bonda
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
Pieniądze w programie "NaszEauto" się skończą. Ekspert powiedział kiedy
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
"Przebrali" auta z Chin. Teraz nie mogą znaleźć klientów
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
Listopad na polskim rynku. Pierwsze miejsce nie dla Corolli
MOŻE JESZCZE JEDEN ARTYKUŁ? ZOBACZ CO POLECAMY 🌟