WAŻNE
TERAZ

Klamka zapadła. NATO rozpoczyna Eastern Sentry

Z kraju Milki – Sportec Golf R SC 350 (2010)

Liczba firm przerabiających Volkswagen Golfy R rośnie nieustannie. Nowym przedstawicielem tej fali jest tuner z kraju fioletowej krowy w białe łaty. Czy tyle mocy, ile oferuje Sportec wystarczy do postraszenia Wimmera?

Obraz
Olgierd Lachowski
Sportec Golf R SC 350 fot.2
Sportec Golf R SC 350 fot.2

Sprzedawany przez Volkswagena Golf R jest najmocniejszym z Golfów w historii. Ten bardzo popularny kompakt ma pod maską 2-litrowy, turbodoładowany silnik. Motor ma sporą jak na takie auto moc wynoszącą 270 KM przy 6000 obr./min i moment obrotowy 350 Nm w zakresie od 2500 do 5000 obr./min.

Zmiana silnika na mniejszy w porównaniu z poprzednikiem (poprzedni Golf R miał 6-cylindrową jednostkę 3,2 l) miała swój wpływ na obniżenie wagi auta. Obecny Volkswagen waży 1541 kg, podczas gdy Golf R32 (V) miał masę o ponad 100 kg większą.

Niezbyt duża liczba kilogramów, mocny silnik, skrzynia DSG i napęd na wszystkie koła dają o sobie znać w postaci dobrych przyspieszeń. Na przykład sprint do 100 km/h trwa 5,50 s (z manualną skrzynią – 5,70 s). Prędkość maksymalna to aż 250 km/h.

Właściciel decydujący się na usługi Sporteca ma do wyboru dwa poziomy mocy: słabszy – 311 KM i mocniejszy, o którym dziś mowa – 350 KM. Wzrost mocy jest uzyskiwany przede wszystkim ingerencją w oprogramowanie zarządzające silnikiem oraz przez zmianę układu wydechowego na zestaw sportowy. Po tuningu maksymalny moment obrotowy wynosi 480 Nm, a przedział obrotów, przy których jest on dostępny rozpina się od 2900 do 5000 obr./min.

Golf z mocniejszym motorem może pojechać z prędkością 275 km/h, bo powyżej niej zadziała elektroniczny ogranicznik. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi równe 5 sekund. Auto jest w stanie jechać na 6. biegu już przy 70 km/h.

Sportec Golf R SC 350 fot.7
Sportec Golf R SC 350 fot.7

O odpowiednią przyczepność auta dba sportowe zawieszenie i większe koła. Zawieszenie zainstalowane w tym wozie to produkt niemieckiego Bilsteina z 9-stopniową regulacją charakterystyki pracy amortyzatora. Możliwe jest obniżenie samochodu o około 40 mm. Na 19-calowe felgi Mono/10 o szerokości 8,5” montowane są opony 235/35 (przód i tył) Toyo lub Michelin.

Tuner uznał, że nie ma sensu zmieniać niczego w wyglądzie Golfa i jedyny akcent przygotowany przez Szwajcarów to naklejone czarne pasy. Kabina pasażerska pozostała całkowicie seryjna.

Sportec Golf R SC 350 fot.8
Sportec Golf R SC 350 fot.8

Sportec nie podał kosztu kompletnego tuningu, ale na podstawie cen niektórych komponentów można wnioskować, że nie jest tanio. Na przykład przeróbka silnika kosztuje 9 tys. euro, a komplet kół ponad 5200 franków szwajcarskich.

Konkurencja

Dane techniczne

Silnik i napęd:

  • Typ: R4
  • Ustawienie: Z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Doładowanie: Turbosprężarka
  • Moc maksymalna: 350 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 176,41 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Maksymalny moment obrotowy: 480 Nm przy 2900-5000 obr./min
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: Na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: Tarczowe, wentylowane, średnica 345 mm
  • Hamulce tylne: Tarczowe, średnica 310 mm
  • Koła przednie: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Koła tylne: 8,5 x 19″ Mono/10
  • Opony przednie: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin
  • Opony tylne: 235/35 R 19 Toyo lub Michelin

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1541 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,40 kg/KM (seryjny – 5,71 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1779 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm

Osiągi:

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,00 s
  • Prędkość maksymalna: 275 km/hblock position=\inside8282/block

Źródło: autoblog

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są