Okaz pospolity – SchwabenFolia Golf R (2012)

O firmie SchwabenFolia czytaliście na łamach Autokultu jakiś czas temu, gdy niemiecki producent zajął się tuningiem bardzo rzadkiego auta – Wiesmanna. Tym razem okaz jest bardzo pospolity, chodzi bowiem o Volkswagena Golfa R.

Okaz pospolity – SchwabenFolia Golf R (2012)
Olgierd Lachowski

06.12.2012 | aktual.: 13.10.2022 14:02

SchwabenFolia to firma specjalizująca się w produkcji oklein do karoserii, ale czasem wystawia różne samochody pod własnym szyldem. Tak właśnie było z Wiesmannem MF5 Roadster, którego silnik był wzmacniany przez Dählera. Gdyby nie on, to ekskluzywny wóz z Niemiec nadal miałby seryjny motor.

Obraz

Podobną politykę SchwabenFolia przyjęła w przypadku Golfa R, tyle że tym razem tuner nie przyznaje się, kto odpowiada za modyfikacje silnika. A zmiany polegają na wstawieniu innego komputera, dzięki czemu 2-litrowa turbodoładowana jednostka napędowa charakteryzuje się mocą nie 270, tylko 330 KM.

Obraz

Czy dałoby się wycisnąć coś więcej z volkswagenowskiego motoru? Naturalnie, przecież Wimmer osiągnął ponad 450 KM mocy maksymalnej. Tyle że to oznacza dużo większe koszty. SchwabenFolia nie poprzestała na wzmacnianiu silnika, jest też nowy sportowy układ wydechowy marki Capristo. Zestaw ten jest wyposażony w zawór regulacyjny, który w jednej z pozycji pozwala „wydechowi” ryczeć z natężeniem aż 130 dB.

Obraz

Niższe zawieszenie pochodzi z firmy H&R, ale nie wiadomo dokładnie, czy chodzi tylko o krótsze sportowe sprężyny, czy może cały regulowany zestaw. Także felgi nie są oryginalne. 19-calowe obręcze mają szerokość 8,0” i są obute w opony 235/35.

Obraz

To co w takim razie zrobiła sama SchwabenFolia? Ano okleiła nadwozie Volkswagena grafitową matową folią. Czy dzięki niej Golf R wyładniał, to już kwestia gustu. Mnie podoba się połączenie koloru karoserii z barwami felg.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 330 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 166,33 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
  • Koła przednie: 8,0 x 19″
  • Koła tylne: 8,0 x 19″
  • Opony przednie: 235/35 R 19
  • Opony tylne: 235/35 R 19

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1521 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,61 kg/KM (seryjny – 5,63 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/14]

Źródło: WCF

Źródło artykułu:WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)