WAŻNE
TERAZ

Klamka zapadła. NATO rozpoczyna Eastern Sentry

Naelektryzowany – Cam Shaft Golf R (2012)

Wczoraj Golf, dzisiaj Golf… znowu. Ten samochód to wóz przygotowany przez konkurencję SchwabenFolii. Cam Shaft to firma, której działalność skupia się na dystrybucji i montażu folii samochodowych. Swój najnowszy zakup zaprezentowała na 325-konnym Volkswagenie Golfie R.

Obraz
Olgierd Lachowski

Cam Shaft, podobnie do SchwabenFolii, współpracuje z firmami tuningowymi, które zajmują się modyfikacjami mechanicznymi. Jednym z takich warsztatów jest Wimmer, dla którego Cam Shaft oklejało niebieskim materiałem ponad 1000-konne Porsche 911 GT2 RS.

Obraz

W przypadku Golfa R jest firmą wspomagającą działalność Cam Shaft jest między innymi MTB, które dostarczyło software sterujący silnikiem. Drugi poziom zaawansowania programu zarządzającego jednostką napędową, nowe świece zapłonowe i poprawiony układ wylotowy sprawiają, że 2-litrowy 4-cylindrowiec z turbodoładowaniem zyskał 55 KM mocy. Z pierwotnych 270 KM zrobiło się teraz 325 KM. Maksymalny moment obrotowy podskoczył z 350 do 430 Nm. Niestety nie ma żadnych danych na temat osiągów samochodu z tak podkręconą jednostką silnikową.

Obraz

Innym przedsiębiorstwem, które pomagało w przerabianiu tego hatchbacka jest Tarox, które dostarczyło nowe tarcze hamulcowe oraz zaciski. Nie zabrakło sportowych krótszych sprężyn wprost z magazynu firmy H&R.

Z zewnątrz ten Volkswagen Golf R wyróżnia się okleiną w kolorze pomarańczowym, którą producent – firma Bruxsafol – nazwał Electric Orange. Do tego Cam Shaft dołożyło koła z felgami OZ Ultraleggera.

Obraz

Koszt tuningu przeprowadzonego przez Cam Shaft (z wydatną pomocą MTB) nie został podany.

Konkurencja

[Sport-Wheels Golf R 330 KM]

Dane techniczne

  • Typ: R4
  • Ustawienie: z przodu, poprzecznie
  • Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
  • Doładowanie: turbosprężarka
  • Objętość skokowa: 1984 cmsup3/sup
  • Moc maksymalna: 325 KM
  • Objętościowy wskaźnik mocy: 163,81 KM/l (seryjny – 136,09 KM/l)
  • Skrzynia biegów: 6-biegowa manualna lub 6-biegowa, zautomatyzowana, dwusprzęgłowa DSG
  • Typ napędu: na wszystkie koła

Hamulce i koła:

  • Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
  • Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane

Masy i wymiary:

  • Masa własna: 1521 kg
  • Stosunek masy do mocy: 4,68 kg/KM (seryjny – 5,63 kg/KM)
  • Długość: 4212 mm
  • Szerokość: 1786 mm
  • Rozstaw osi: 2578 mm
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

Źródło: carscoop

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
To on wykręcił rekord na Nordschleife. Jörg Bergmeister o kulisach prac nad nowym Porsche 911 Turbo S
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Potwierdzono datę. Idą wielkie zmiany w rejestracji aut
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Widzisz taką żółtą lampkę? To oznacza nadchodzące wydatki
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Szykują się nowe zasady dopłat. Koniec wsparcia dla "chińczyków"
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Ma być jak w Japonii. Władze UE zmieniają zdanie co do samochodów
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Kultowa marka z USA wraca. Niemcy wykorzystali trend Trumpa
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Pierwszy Delphi Art Car pokazany podczas wyścigu górskiego
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Miejsca do lądowania. Armia nie korzystała z nich 20 lat
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Pięć "stówek" miesięcznie i jeździsz wygodnym autem. Presja działa
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Zostały po zamachu na WTC. Samochody, do których nikt nie wrócił
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
Na którym biegu auto pali najmniej? Sprawdziliśmy i wiemy dokładnie
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są
"Wilcze oczy" coraz częściej przy polskich drogach. Zobacz, czym są