Tetris – Mcchip-DKR C 63 AMG Performance Package MC660 (2013)


Znacie rosyjską grę Tetris? Na pewno znacie.Pomalowany w różnokolorowe „plamy” biały Mercedes, przerobiony przez Mcchip-DKR, może nasuwać skojarzenia właśnie z Tetrisem. Z kolei mocny, 660-konny silnik kojarzy się z wielkimi prędkościami.
Jak widać, to auto jest sprzed liftingu. Po raz pierwszy zostało zarejestrowane równo dwa lata temu, a obecnie na liczniku ma 22 000 km. Można je nabyć za 85 000 euro. Co za to dostaje kupujący?
Tak naprawdę kojarzące się z Tetrisem "malowanie" tego Mercedesa to nie lakier, tylko oczywiście folia, którą przygotowała i nakleiła znana z produkcji takiego materiału firma CoverEFX. Trzeba przyznać, że samochód rzuca się w oczy i chyba nie każdy chciałby jeździć tak wyglądającym autem, ale ci, którzy się zdecydują, na pewno nie pożałują.
Zobacz również: Mercedes stawia na elektryki. We Frankfurcie pokazał szeroką flotę aut
Niemiecki sedan otrzymał 20-calowe felgi KV1 o szerokości 9,0” na kołach kierowanych i 10,5” na osi napędowej. Wyglądające bardzo delikatnie koła stylistyką nawiązują do seryjnych obręczy montowanych w wersjach AMG. Rzecz jasna kolorystycznie felgi zostały dopasowane do reszty nadwozia. Za kontakt wozu z asfaltem odpowiadają opony Dunlop.
W informacji prasowej udostępnionej przez tunera nie ma wzmianki na temat wzmacniania hamulców, stąd można domyślać się, że napisy „Mcchip-DKR” na zaciskach to tylko bajer reklamowy. Na pewno za to zostało zmienione zawieszenie auta. Nowe przygotowała firma KW. Ma ono regulację charakterystyki pracy.
Najwięcej modyfikacji znajduje się pod maską Mercedesa. Dotyczą one jednak osprzętu silnika.
Do napędu C 63 AMG producent wybrał widlasty 8-cylindrowy 6,2-litrowy wolnossący silnik o symbolu M 156. Wersja rozwojowa tej jednostki pracuje w sportowym SLS-ie.
W zależności od wersji motor M 156 w Klasie C rozwija moc 457 lub 487 KM. W białym samochodzie silnik miał 487 KM mocy przy 6800 obr./min i 600 Nm momentu obrotowego przy 5000 obr./min, ponieważ był wyposażony w fabryczny pakiet Performance. Po tuningu agregat ma jednak znacznie więcej mocy.
Mcchip-DKR zamontowało sprężarkę mechaniczną do pomocy jednostce silnikowej. Wraz z nowymi kolektorami wydechowymi i wysokiej klasy sportowym układem wydechowym (wyposażonym w zawory regulacyjne) kompresor zwiększył moc silnika do aż 665 KM, a maksymalny moment obrotowy do 780 Nm.
Mechanicy firmy z Mechernich/Obergartzem przesunęli też wyżej granicę prędkości maksymalnej auta. Limiter nie pozwala rozpędzać się dopiero powyżej 320 km/h. Nie zmierzono natomiast czasów przyspieszeń do 100 i 200 km/h ani też prędkości bez ogranicznika.
Tuning mechaniczny Mercedesa C 63 AMG trwa około tygodnia i kosztuje 26 000 euro. Oczywiście pakiet pasuje też do samochodu po liftingu.
Dowiedz się więcej o Mercedesie klasy C:
Brabus C 63 AMG B 63 S [530 KM, 315 km/h]
Brabus C V12 Bullit 800 Coupé [800 KM, ponad 370 km/h]
Cargraphic C 63 T AMG Stufe 3 [570 KM, 300 km/h]
Carlsson C 63 AMG CK 63 RSR Prototyp [680 KM, ponad 320 km/h]
Carlsson C 63 AMG CK 63 S [540 KM, ogr. do 300 km/h]
Carlsson C 180 BlueEFFICIENCY Coupé CB 18 S [201 KM, 233 km/h]
Domanig C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack [600 KM, ogr. do 320 km/h]
Domanig C 63 AMG Coupé Performance Package [525 KM, ponad 300 km/h]
Domanig C 63 AMG RS [565 KM, 300 km/h]
Edo Competition C 63 AMG [555 KM, 320 km/h]
GAD Motors C 63 AMG [583 KM, 327 km/h]
HMS C 63 AMG Kompressor Stage 3 [670 KM]
HMS C 63 AMG RS700 Kompressor [690 KM]
Kicherer C 63 AMG White Edition [520 KM]
Lorinser C 63 AMG LV8 [500 KM, 320 km/h]
Mcchip-DKR C 63 AMG Stufe 3 [583 KM, ogr. do 310 km/h]
MEC Design C 63 AMG Performance Package Plus [600 KM]
RENNtech C 63 AMG C74 Konzept [613 KM, 328 km/h]
Romeo Ferraris C 63 AMG [540 KM, 300 km/h]
Romeo Ferraris C 63 AMG WhiteStorm [536 KM]
Schatz C 63 AMG C580S [580 KM]
TiKT C 63 AMG Coupé Black Baron Track Pack [606 KM, 327 km/h]
Väth C 63 AMG Coupé Black Series V63 Supercharged [756 KM, 350 km/h]
Väth C 63 AMG Coupé Black Series Track Pack V63 Supercharged [756 KM, 350 km/h]
Väth C 63 AMG Coupé V63 Supercharged [680 KM, 335 km/h]
Väth C 63 AMG Coupé V63RS [580 KM, 315 km/h]
Vörsteiner C 63 AMG Coupé [457 KM, 250 km/h]
Wheelsandmore C 63 AMG Coupé 5.7 Edition [570 KM, 320 km/h]
Wimmer C 63 AMG Dunlop-Performance [548 KM, 306–308 km/h]
Wimmer C 63 AMG Stufe 3 [580 KM, 305 km/h]
Wimmer C 63 AMG Eliminator [601 KM, 329 km/h — ogr. do 306 km/h]
Dane techniczne
Silnik i napęd:
- Typ: V8, 90o, M 156
- Ustawienie: z przodu, wzdłużnie
- Rozrząd: DOHC, 4 zawory na cylinder
- Objętość skokowa: 6208 cm3
- Doładowanie: kompresor
- Moc maksymalna: 660 KM
- Objętościowy wskaźnik mocy: 106,31 KM/l (seryjny – 78,48 KM/l)
- Maksymalny moment obrotowy: 780 Nm
- Skrzynia biegów: 7-biegowa, automatyczna 7G-Tronic AMG SpeedShift MCT
- Typ napędu: na tylne koła
Hamulce i koła:
- Hamulce przednie: tarczowe, wentylowane
- Hamulce tylne: tarczowe, wentylowane
- Koła przednie: 9,0 20”
- Koła tylne: 10,5 x 20”
Masy i wymiary:
- Masa własna: 1730 kg
- Stosunek masy do mocy: 2,62 kg/KM (seryjny – 3,55 kg/KM)
- Długość: 4591 mm
- Szerokość: 1770 mm
- Rozstaw osi: 2760 mm
Osiągi:
- Prędkość maksymalna: ograniczona do 320 km/h
Źródło: Mcchip-DKR
Ten artykuł nie ma jeszcze komentarzy
Pokaż wszystkie komentarze