Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl [ankieta]

Przez ponad tydzień mogliście na forum dyskutować które samochody zasługują na nominację do tytułu najlepszego auta sportowego roku 2014. Teraz czas wybrać zwycięzcę. W ubiegłym roku postawiliście na Nissana GT-R Nismo. Drugie miejsce zajęło LaFerrari. Na najniższej pozycji podium uplasowała się Alfa Romeo 4C.

Sportowy Samochód Roku 2014 Czytelników Autokult.pl [ankieta]
Mariusz Zmysłowski

16.01.2015 | aktual.: 20.10.2022 20:54

Prześledziliśmy dyskusję na forum i przedyskutowaliśmy Wasze sugestie w gronie redakcyjnym. Ostateczną listę kandydatów do tytułu Sportowego Samochodu Roku 2014 Czytelników Autokult.pl prezentujemy poniżej.

Obraz

Audi S1 Sportback zadebiutowało na początku roku 2014. Legendarne oznaczenie z rajdowej maszyny powróciło w formie, jakiej kilka dekad temu nikt by się nie spodziewał. W dodatku na pokładzie zawitał napęd quattro oraz ręczna skrzynia biegów. Czy mały hot hatch godnie nosi nazwę swojego dalekiego krewnego z odległych czasów?

[u]Dane techniczne Audi S1 Sportback:[/u]

Pojemność i układ silnika: 2,0 l R4

Moc: 231 KM

Moment obrotowy: 370 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,9 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Masa: 1340 kg

Cena: od 132 000 zł

Obraz

Trzecia generacja Audi TT zadebiutowała na ubiegłorocznych targach samochodowych w Genewie. Jak zawsze w przypadku Audi, obyło się bez rewolucji w stylistyce. Zachowano sylwetkę znaną z wcześniejszych modeli, a detale wymodelowano tak, by pasowały do aktualnego języka stylistycznego marki. Wśród nowości na pokładzie nowego TT znalazł się wirtualny kokpit.

[u]Dane techniczne Audi TT:[/u]

Pojemność i układ silnika: 2,0 l R4

Moc: 230 KM

Moment obrotowy: 370 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 6 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Masa: 1305 kg

Cena: od 159 200 zł

Obraz

Superhybryda BMW przez wielu została okrzyknięta najbardziej futurystycznie wyglądającym samochodem produkcyjnym. Niezwykła jest tu jednak nie tylko stylistyka, ale również napęd. Jest to bowiem hybryda typu plug-in wykorzystująca silnik elektryczny oraz benzynową jednostkę o pojemności zaledwie 1,5 l.

[u]Dane techniczne BMW i8:[/u]

Pojemność i układ silnika: 1,5 l R3 + silnik elektryczny

Moc: 362 KM

Moment obrotowy: 570 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,4 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Masa: 1485 kg

Cena: od 573 900 zł

Obraz

Chevrolet przedstawiając Corvette C7 Z06 stwierdził, że będzie to maszyna szybsza niż ZR-1 poprzedniej generacji. Samochód zadebiutował na targach samochodowych NAIAS w Detroit w styczniu 2014, a w drugiej połowie roku poznaliśmy europejskie ceny.

[u]Dane techniczne Corvette C6 Z06:[/u]

Pojemność i układ silnika: 6,2 l V8

Moc: 659 KM

Moment obrotowy: 881 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s

Prędkość maksymalna: 330 km/h

Masa: 1598 kg

Cena: od 409 500 zł

Obraz

Ferrari 458 Speciale A to najmocniejszy spider w historii włoskiej marki. 4,5-litrowe V8 generuje tu aż 605 KM. Ferrari twierdzi, że nie tylko moc jest tu istotna, ale również masa. Auto przytyło tylko nieznacznie w stosunku do zamkniętego Speciale. Różnica w masie wynosi około 50 kg.

[u]Dane techniczne Ferrari Speciale A:[/u]

Pojemność i układ silnika: 4,5 l V8

Moc: 605 KM

Moment obrotowy: 540 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s

Prędkość maksymalna: 325 km/h

Masa: 1340 kg

Cena: od 1 640 000 zł

Obraz

W tym roku na rynek trafiła szósta generacja legendarnego Forda Mustanga. Auto dostępne jest w trzech podstawowych wersjach. Najmniejszym z oferowanych silników jest 2,3-litrowy EcoBoost. Najwięcej mocy natomiast dostarcza 5-litrowe V8.

[u]Dane techniczne Forda Mustanga GT:[/u]

Pojemność i układ silnika: 5,0 l V8

Moc: 425 KM

Moment obrotowy: 528 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: b.d.

Prędkość maksymalna: b.d.

Masa: 1680 kg

Cena: europejska nieznana

Obraz

Agera 1:One to bardzo ważny samochód dla Christiana von Koenigsegga. Jest to jego pierwsza maszyna, która osiągnęła stosunek mocy do masy równy 1:1 (stąd nazwa). Samochód został oficjalnie odsłonięty przed szerszą publicznością na targach samochodowych w Genewie.

[u]Dane techniczne Koenigsegga Agery 1:One:[/u]

Pojemność i układ silnika: 5 l V8

Moc: 1360 KM

Moment obrotowy: 1371 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,8 s

Prędkość maksymalna: 453 km/h

Masa: 1360 kg

Cena: nieznana, szacowana na 5,6 mln zł

Obraz

Lamborghini Gallardo bardzo długo musiało czekać na następcę. Przedstawiony na ubiegłorocznych targach samochodowych w Genewie Huracán wreszcie przebił granicę mocy, której Lamborghini nie chciało pokonać w jego poprzedniku. Moc osiągana przez widlastą dziesiątkę przekroczyła 600 KM.

[u]Dane techniczne Lamborghini Huracána:[/u]

Pojemność i układ silnika: 5,2 l V10

Moc: 610 KM

Moment obrotowy: 560 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,2 s

Prędkość maksymalna: 325 km/h

Masa: 1422 kg

Cena: od 1 072 550 zł

Obraz

Japoński konkurent BMW M4 i Audi RS5 został przedstawiony na targach NAIAS w Detroit na początku ubiegłego roku. Samochód dysponuje widlastą ósemką, z której moc przekazywana jest na koła przez 8-stopniową przekładnię Sports Direct Shift.

[u]Dane techniczne Lexusa RC F:[/u]

Pojemność i układ silnika: 5,0 l V8

Moc: 477 KM

Moment obrotowy: 530 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,5 s

Prędkość maksymalna: 270 km/h

Masa: 1840 kg

Cena: od 383 400 zł

Obraz

McLaren 650 S to kolejne auto z dużej grupy samochodów w tym plebiscycie, które zadebiutowały na salonie samochodowym w Genewie. Sportowiec z Wielkiej Brytanii zastąpił w gamie model 12C. Obecnie McLaren opracowuje słabszego i tańszego krewnego tej maszyny, który ma stanąć do walki z Porsche 911.

[u]Dane techniczne McLarena 650 S:[/u]

Pojemność i układ silnika:

Moc: 650 KM

Moment obrotowy: 678 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 3 s

Prędkość maksymalna: 333 km/h

Masa: 1428 kg

Cena: od ok. 987 000 zł

Obraz

Mercedes przedstawił jesienią dwie ważne premiery. Jedną z nich był model AMG C63. Dysponuje on 4-litrowym V8 oferowanym w dwóch wariantach mocowych. Podstawowym jest odmiana 476-konna. W ofercie jest także C63 S, który rozwija 510 KM. Dodatkowy zasób koni mechanicznych pozwala osiągnąć 100 km/h o 0,1 s szybciej.

[u]Dane techniczne Mercedesa-AMG C63:[/u]

Pojemność i układ silnika: 4,0 l V8

Moc: 476 KM

Moment obrotowy: 650 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,1 s

Prędkość maksymalna: 250 km/h

Masa: 1715 kg

Cena: od 365 400 zł

Obraz

Drugą jesienną premierą Mercedesa był wyczekiwany następca SLS-a, model AMG GT. Oferowany jest on w dwóch wariantach, podobnie jak mocarna klasa C. Odmiana S dysponuje 510 KM, podczas gdy podstawowy GT rozwija z 4-litrowego V8 462 KM.

[u]Dane techniczne Mercedesa-AMG GT:[/u]

Pojemność i układ silnika: 4,0 l V8

Moc: 462 KM

Moment obrotowy: 600 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4 s

Prędkość maksymalna: 304 km/h

Masa: 1615 kg

Cena: od 552 500 zł

Obraz

Porsche w tym roku skupiło się na przygotowaniu GT3 RS, którego premiera nastąpi zapewne już w najbliższych miesiącach. Nie osiadło jednak na laurach i całkiem solidną dawkę koni mechanicznych dostarczyło do rodziny mniejszych modeli: Caymana i Boxstera. Auto z otwartym nadwoziem jest o 10 KM słabsze.

[u]Dane techniczne Caymana GTS:[/u]

Pojemność i układ silnika: 3,4 l B6

Moc: 340 KM

Moment obrotowy: 380 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 4,9 s

Prędkość maksymalna: 285 km/h

Masa: 1345 kg

Cena: od 368 600 zł

Obraz

Mocny sedan Subaru po raz pierwszy został pozbawiony nazwy Impreza. WRX STI powróciło w klasycznym nadwoziu z wielkim skrzydłem z tyłu. Doładowany bokser rozwija tu 300 KM i około 400 Nm momentu obrotowego.

[u]Dane techniczne Subaru WRX STI:[/u]

Pojemność i układ silnika: 2,5 l B4

Moc: 300 KM

Moment obrotowy: 407 Nm

Przyspieszenie 0-100 km/h: 5,2 s

Prędkość maksymalna: 255 km/h

Masa: 1500 kg

Cena: od 190 000 zł

Zapraszamy do głosowania. Głosy można oddawać do 26 stycznia do północy. Wyniki plebiscytu zostaną ogłoszone kolejnego dnia. Następnie zostaną przedstawieni zwycięzcy wyłonieni przez grono redakcyjne.

[polldaddy]8587383[/polldaddy]

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (71)