McLaren 650S – wiemy już wszystko [aktualizacja]

Pierwsze zdjęcia oraz informacje na temat McLarena 650S ujrzały światło dzienne po zamkniętej prezentacji samochodu.

McLaren 650S CoupéMcLaren 650S Coupé
Piotr Ślusarczyk

Źródłem napędu nowego McLarena 650S będzie 3,8-litrowy silnik Twin-Turbo V8 podkręcony do 650 KM. Przy dopracowywaniu jednostki napędowej pomagał sam Jenson Button.

McLaren 650S zapowiadany był jako model mający plasować się pomiędzy 12C a P1. Pierwsze informacje wskazują na to, że jest to ten pierwszy po gruntownych modyfikacjach. Zresztą widać to także na zdjęciach. Sylwetka jest podobna do 12C, a jedynie przód przeszczepiono z modelu P1.

McLaren 650S oficjalnie zadebiutuje na targach motoryzacyjnych w Genewie. Spekuluje się, że może on całkowicie zastąpić w gamie słabszego 12C, jeśli zabierze mu zbyt wielu klientów. Cena 650S powinna zostać ustalona na poziomie poniżej 200 000 funtów szterlingów. Auto będzie sprzedawane jako coupé lub kabriolet.

[aktualizacja 17 lutego]

McLaren podał kilka oficjalnych informacji na temat 650S. Auto jednak nie zastąpi 12C, tylko uplasuje się w ofercie marki między nim a P1.

650S przed szeroką publicznością zadebiutuje w marcu w Genewie, a do sprzedaży trafi już wiosną w odmianach Coupé oraz Spider. Potwierdzono plotki na temat 650-konnego silnika oraz wyjaśniono tajemnicę litery "S" w nazwie. Oznacza ona po prostu "Sport".

Obraz

McLaren chwali się również aktywną aerodynamiką oraz systemem zawieszenia ProActive Chassis Control (PCC) skalibrowanym specjalnie dla 650S. Dzięki PCC kierowca będzie miał do wyboru trzy tryby jazdy: Normal, Sport i Track. Poniżej zaktualizowana galeria zdjęć auta.

Wiadomo już także, że maksymalny moment obrotowy będzie wynosił 657 Nm. Oprócz wzmocnienia źródła napędu poprawki w stosunku do 12C zaszły głównie w układzie kierowniczym, hamulcowym oraz wspominanej już aerodynamice. Prognozy wskazują, że 650S powinien przyspieszać do 100 km/h w czasie nawet poniżej 3 s. Jego cena wyniesie najprawdopodobniej 232 500 euro.

[aktualizacja 21 lutego]

Magazyn Evo przeprowadził wywiad z Jamie Corstorphinem, który sprawował pieczę na projektem 650S. Przedstawiciel marki opowiedział o wielu ciekawostkach związanych z autem. Warto wspomnieć o oficjalnych danych technicznych auta, które nieco różnią się od podawanych wcześniej. Ostatecznie McLaren 650S dysponuje mocą 650 KM oraz 677 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

McLaren 650S: first look | evo DIARIES

[aktualizacja 27 lutego]

McLaren w końcu przedstawił pełne dane techniczne 650S oraz pochwalił się jego osiągami. Nowość z brytyjskiej stajni mierzy 4512 mm długości, 2093 mm szerokości oraz 1199 mm wysokości. Rozstaw osi to z kolei 2670 mm. Auto na sucho waży 1330 kg.

Ostatecznie nowy McLaren generuje 650 KM przy 7250 obr./min oraz 678 Nm przy 6000 obr./min z silnika 3,8 Twin Turbo V8. Jednostka napędowa współpracuje z 7-biegową skrzynią SSG a za wyhamowanie superauta odpowiedzialne są węglowo-ceramiczne hamulce. McLarena 650S postawiono na 19-calowych felgach z oponami Pirelli P Zero Corsa 235/35 R19 z przodu oraz 20-calowych z gumami w rozmiarze 305/30 R20 z tyłu.

Osiągi odmiany Coupé to 3,0 s do 100 km/h, 8,4 s do 200 km/h i 25,4 s do 300 km/h. Prędkość maksymalna to z kolei 333 km/h. McLaren chwali się również czasem na 1/4 mili, który wynosi 10,5 s (auto przekracza linię mety przy 224 km/h).

Warto wspomnieć również o drogach hamowania. Ze 100 km/h nowy McLaren zatrzyma się po 30,5 m, z 200 km/h po 123 m, a z 300 km/h po 271 m.

McLaren 650S Coupé - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/12] Źródło zdjęć: |

McLaren 650S na żywo w Genewie

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/18] Źródło zdjęć: |

McLaren 650S walkaround Geneva Motor Show 2014

Źródło artykułu: WP Autokult
Wybrane dla Ciebie
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Toyota zrobiła auto z V8. Pokaże je już niebawem
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Były szef Stellantis znów zaskakuje. Twierdzi, że Tesla może zniknąć z rynku
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie
Wraca problem z półprzewodnikami. Producenci samochodów w kryzysie