Mercedes-AMG C 63 - powrót mocarza [aktualizacja]

Mercedes we wrześniu dostarcza nam wyjątkowo dużo wrażeń. Po premierze długo wyczekiwanego GT przyszedł czas na powrót mocarnej klasy C.

Obraz
Mariusz Zmysłowski

Stylistyka zmieniła się w stosunku do standardowej klasy C w sposób charakterystyczny dla tej marki: jest nieco bardziej agresywnie, ale wciąż z klasą. Nie ma tu więc nieziemskich rozmiarów rewolucji. Jej możemy spodziewać się dopiero wraz z ewentualnym pojawieniem się klasy C z przydomkiem Black Series.

Obraz

Większe zmiany zaszły oczywiście pod maską. Tutaj pojawiło się nowe, 4-litrowe V8 pochodzące z wcześniej wymienionego modelu GT. Klasa C oferowana będzie z dwoma wariantami mocowymi tego potworka. Pierwszym z nich będzie odmiana rozwijająca 476 KM i 650 Nm. Drugim w C 63 S ma być 510 KM i 700 Nm. W sedanie mocniejsza wersja ma pozwolić osiągnąć 100 km/h w 4 sekundy. Słabszy C 63 rozpędzi się do tej prędkości o 0,1 s wolniej.

V8 ma być sprzężone z 7-biegową skrzynią AMG Speedshift MCT. Będzie to jej poprawiona wersja, która zmienia przełożenia jeszcze szybciej niż wcześniej.

Obraz

W przypadku takich samochodów najmniej interesujące jest zużycie paliwa, jednak nie sposób tu nie wspomnieć, że Mercedes chwali się redukcją spalania. AMG C 63 będzie potrzebować średnio 8,2 l/100 km i emitować 192 g CO2 na km. Niemcy poinformowali, że udało im się osiągnąć wydajność o 32 proc. lepszą w porównaniu z poprzednim modelem.

Mercedes-AMG C 63 S sedan będzie dostępny na europejskim rynku od lutego 2015. C 63 i C63 S kombi pojawią się 2 miesiące później. Na początku Mercedes zaoferuje tradycyjnie już odmianę Edition 1.

[aktualizacja 25 września]

Mercedes opublikował 5 filmów przedstawiających nowego AMG C 63 w akcji oraz statycznie.

2015 Mercedes-Benz C63 AMG S at racetrack

2015 Mercedes-Benz C63 AMG S driving scenes

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate at racetrack

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate driving scenes

2015 Mercedes-Benz C63 AMG Estate design

Mercedes-AMG C 63 S sedan i kombi - oficjalna galeria zdjęć producenta

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/41] Źródło zdjęć: |
Wybrane dla Ciebie
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Oszukują policyjny alkomat. Na liście zwykłe produkty
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Zasada dwóch sekund. Dobry kierowca zawsze ją stosuje
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Policjant pokazuje kierowcom miejsce. Trzeba wiedzieć, co zrobić
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Są finaliści Car of the Year 2026. Na liście ani jednego "chińczyka"
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Jedno paliwo mocno w górę. Prognozy nie pozostawiają złudzeń
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Ruszyła akcja "Znicz". Na drogi wyszło 5 tys. policjantów
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Japończycy zaskoczyli. Silnik, jakiego nikt się nie spodziewał
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Dwa odcinki S19 oddane kierowcom. Pierwsze w tym województwie
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Wszystkie chińskie marki obecne w Polsce. Nie spodziewałem się, że jest ich aż tyle
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
Pierwsza jazda: Mazda 6e - takiego wnętrza nikt się nie spodziewał
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
645 km nowych płatnych dróg. Idą zmiany w e-TOLL-u
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło
Wideo: Jechała pod prąd na S7. Nie wiedziała, jak do tego doszło