Koenigsegg Agera One:1 odsłonięty! [aktualizacja]

Koenigsegg postanowił przedstawić dziś światu swoje najnowsze auto. To zapowiadany model Agera One:1, który zadebiutuje przed szeroką publicznością na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie.

Koenigsegg Agera One:1Koenigsegg Agera One:1
Piotr Ślusarczyk

Koenigsegg Agera One:1 to, jak określa go sam producent, pierwszy megasamochód na świecie. Dlaczego szwedzka marka tak się nim chwali? Przede wszystkim chodzi o dopracowaną aktywną aerodynamikę, ogromną moc i jej stosunek do masy (1:1).

One:1 generuje 1 MW mocy, czyli 1360 KM oraz 1371 Nm maksymalnego momentu obrotowego z 5,0-litrowego silnika V8. Waga auta to 1360 kg z płynami oraz zbiornikiem paliwa zapełnionym w połowie. Rozkład masy jest identyczny jak w przypadku Agery R i wynosi 44:56 (przód:tył). Auto wyposażono w dwusprzęgłową, 7-biegową przekładnię.

W zabójczo szybkim samochodzie niezwykle ważne są skuteczne hamulce. Koenigsegg zainstalował ceramiczne tarcze w rozmiarze 397 mm z 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu oraz 380 mm z 4-tłoczkowymi zaciskami z tyłu. Podobno One:1 jest w stanie wyhamować ze 100 km/h po zaledwie 28 m.

Koenigsegg Agera One:1
Koenigsegg Agera One:1

One:1 otrzymał 19-calowe karbonowe felgi z przodu oraz 20-calowe z tyłu. Obuto je w specjalnie przygotowane opony Michelin Cup wytrzymujące prędkości rzędu 440 km/h. Warto również wspomnieć, że samochód może pracować nie tylko na zwykłym paliwie ale również na E85 oraz paliwie wyścigowym.

Niestety Koenigsegg na razie nie podaje dokładnych osiągów nowego auta, potwierdzając jedynie, że teoretycznie powinno nawet przkroczyć barierę 440 km/h. Przypomnę, że zapowiedzi wspominały o rozpędzeniu do 400 km/h w czasie zaledwie ok. 20 s. Jednak One:1 nie został skonstruowany tylko do bycia szybkim na prostych. Według producenta to prawdziwa maszyna torowa. W tym aucie maksymalne przeciążenie w zakrętach ma wynosić nawet 2G.

Koenigsegg Agera One:1 zostanie wyprodukowany jedynie w 6 egzemplarzach. Wszystkie zostały już zamówione.

[aktualizacja 29 marca]

W ramach drugiego sezonu Inside Koenigsegg, Christian von Koenigsegg będzie opowiadał głównie o modelu One:1. Zachęcam do zobaczenia pierwszego odcinka.

Preparing the 1360hp One:1 for its Debut - /INSIDE KOENIGSEGG

Koenigsegg Agera One:1 - galeria zdjęć

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/16] Źródło zdjęć: |

Koenigsegg Agera One:1 na żywo w Genewie

  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
  • Obraz
[1/15] Źródło zdjęć: |

Koenigsegg Agera One:1 walkaround Geneva Motor Show 2014

Źródło artykułu: WP Autokult

Wybrane dla Ciebie

Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Stellantis się wycofuje. Nie chce już samych elektryków
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Ukradł "blachy" na złość. Teraz grozi mu 5 lat więzienia
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Nowe Porsche 911 Turbo S już wycenione w Polsce. Było drogo, jest jeszcze drożej
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Policjant zajrzy do auta i zada pytanie. Nie znasz odpowiedzi – mandat
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Zabierają kierowcom kluczyki. Policja mówi, kiedy można tak postąpić
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Verstappen dominuje we Włoszech. W McLarenie znów problemy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Są zdjęcia nowego Clio. Renault nie utrzymało tajemnicy
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Pierwszy kontakt: Nowy VW ID. Polo i spółka to zapowiedź miejskich aut za 100 tys. zł. Widziałem czworaczki, którymi ma jeździć Europa
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Ostateczne potwierdzenie. Niemiecki gigant ma duże problemy
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Rowerzyści zapominają, a mandaty są jak dla kierowców. Nawet 2,5 tys.
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Ulubieniec Polaków zyska nowy napęd. Znamy datę premiery
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik
Fiat Grande Panda potaniał. Ofertę uzupełnił prosty silnik